Gå til innhold

For to år siden kostet en hamburger med kunstig kjøtt 2,3 millioner kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor sunt kan det være å spise labkjøtt som mangler vesentlige renseorganer som lymfe, lever, nyrer og ordentlig blod som reguleres av alle kroppens funksjoner?

 

Hvor kreftfrie er disse stamcellene som er i bruk? Blir forskerne fristet til faktisk å introdusere kreftceller i produksjonen for å få opp veksthastigheten? Slik at man eter kreftkjøtt?

 

Hvilke unaturlige mengder hormoner kan tas i bruk her, og hvordan vil det blir regulert av myndighetene?

 

Hvor sterilt er det ferdige kjøttet, og hvor fritt for smitte er det? Hvor fort blir kjøttet bedervet, råtner det?

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor sunt er det å spise 'vanlig' kjøtt da?

 

Vet du hvor kreftfrie dyra som blir slaktet og havner i hamburgeren din er?

 

Hvilke unaturlige mengder hormoner dyttes inn i storfeet som allerede havner på middagsbordet ditt som biff?

 

Hvor fritt for smitte og sterilt er det kjøttet du spiser til vanlig?

 

Jeg tar gjerne en hjemmedyrket hamburger jeg :)

Lenke til kommentar

Ha ei ku på plenen hjemme  :)

 

Jo du har virkelig parrert bekymrelsene godt. Men, det er vel slik at noen av dem vil gjelde både kjøtt fra dyreavl og kjøtt i fra "petriskål".

 

Spørsmålene står ved lag de, for kan hende dyrkning kunstig har enkelte fordeler vi ikke vet om også. Det er jo ikke godt å vite for meningmann nå i dag når vi står her uopplyste om "dette nye".

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvor sunt kan det være å spise labkjøtt som mangler vesentlige renseorganer som lymfe, lever, nyrer og ordentlig blod som reguleres av alle kroppens funksjoner?

 

Hvor kreftfrie er disse stamcellene som er i bruk? Blir forskerne fristet til faktisk å introdusere kreftceller i produksjonen for å få opp veksthastigheten? Slik at man eter kreftkjøtt?

 

Hvilke unaturlige mengder hormoner kan tas i bruk her, og hvordan vil det blir regulert av myndighetene?

 

Hvor sterilt er det ferdige kjøttet, og hvor fritt for smitte er det? Hvor fort blir kjøttet bedervet, råtner det?

 

Når kunne man bli smittet av kreft egentlig?

Lenke til kommentar

Vel, når kreft ofte nok er forbundet til virussmitte, så ligger det en viss smittefare. Selv om den måtte være indirekte, og selv om slik sykdomskartlegging ikke er fullendt, men fremdeles forskes på. Så ligger det ihvertfall antydninger om en "viss indirekte smittefare". 

 

Svarer på:

 

 

Hvor sterilt er det ferdige kjøttet, og hvor fritt for smitte er det? Hvor fort blir kjøttet bedervet, råtner det?


Når kunne man bli smittet av kreft egentlig?

 

 

 

Nå har jeg gitt et visst hint om hva som skjer i kreftforskningen. Selv om mitt orginale skriveri aldri hintet direkte om at det var kreften som smitter. Jeg skriver altså om smitte generellt. Så hvordan du fikk til det kunststykke å sammenblande to setninger ..

 

Var dette oppriktig nysgjerrighet fra din side, spør jeg meg selv litt om?

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...