Gå til innhold

Snart kan Apple-produkter komme med bevegelsessensorer som «lærer»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple-patent og ordene "snart kommer" er blatant løgn i mine øyne. Apple-patent og "søksmål" derimot... Gjelder forøvrig ofte andre patenter også men det er journalistisk bias til å skrive om apple (og andre kjente merker) da det bringer inn flere clicks enn mer ukjente merker... :|

 

Synes patent bare bør være tillatt om man fysisk er i prosessen av å konstruere det en patenterer. Om en patenterer noe bare for å patentere det betyr det at en kunstig bremser teknologisk utvikling. Kanskje med en kort cooldown-periode (ikke 70 år, men si 6-12 mnd) så noen interesserte kan ta kontakt med patentør (?) for forhandlinger om utnyttelse av patenten.

 

Jeg er for utvikling innen bevegelsessensorteknologi, men ser for meg at denslags aldri kommer til å ta av før vi får skikkelig feedback på plass. Sett bort ifra andre bruksområder vil VR-markedet trenge begge deler nokså sårt slik situasjonen er i dag :)

 

BTW - læringsalgoritmen(e) vil nok ikke være implementert i hardware på selve sensoren men i software. Om softwaren kjører på hardware implementert i sensor-enheten eller via operativsystemet er en annen sak ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes hele patentgreia har tatt helt av.

I 'gamle dager' var en oppfinnelse noe helt nytt som ingen hadde sett før eller visste var mulig.

Da var patent greit for å gi oppfinneren mulighet til å være alene om å tjene på det.

 

Idag kan man nesten bare gå på patentkontoret og si at: "Jeg ser for meg en dings som ser på fingerbevegelser og lærer seg hva han/hun prøver å si!

By the way, vi har tenkt å bruke allerede eksisterende produkter; et kamera og en datamaskin, og skrive noe smart software..."

 

- "Great! Here's your patent!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...