Gå til innhold

Kart-appen HERE er ute av beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Paranoid much?

Identitet , doh.

Kontakter, for å få opp adressen til kontaktene dine.

Posisjon, DOH.

Tekstmeldinger , for å åpne opp adresser rett fra sms.

Telefon , DOH.

Bilder , usikker på, geotagging, slik at de dukker opp på kartet slik som i windows phone?

WIFI, brukes til lokalisering, gjelder vel alle gps programmer.

Enhetsid , har til gode å se et program som ikke krever dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Man kan selvfølgelig legge godviljen til og finne årsaker til hvorfor en app trenger tilganger, og man kan velge at man stoler på de som har lager appen til å ikke misbruke disse rettighetene.

 

Poenget mitt er at man ikke trenger å være paranoid fordi man velger å ikke kjøre appen. Det er ikke slik at man på død og liv må kjøre envher app som noen nevner. Kanskje man ikke har lyst til å gi en app full tilgang til sms (som ofte brukes som andre del av en to-stegs autentisering).

 

Om du syntes slikt er paranoid så er det rett og slett fordi du ikke vet nok om sikkerhetsbildet i verden for tia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket kart app skal du kjøre da? Google Maps har LANGT flere rettigheter enn dette.

 

Nå var ikke mitt svar spesifikt til denne appen. Det var en generell obersvasjon ut fra et kommentar lengre opp om at man var paranoid om man ikke lot vær å tenke på tilganger en app spør etter.

Lenke til kommentar

 

 

Hvilket kart app skal du kjøre da? Google Maps har LANGT flere rettigheter enn dette.

Nå var ikke mitt svar spesifikt til denne appen. Det var en generell obersvasjon ut fra et kommentar lengre opp om at man var paranoid om man ikke lot vær å tenke på tilganger en app spør etter.

Not talking to you, making a general observation.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...