Gå til innhold

Wasteland-studioet annonserer The Bard's Tale IV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en noe eldre gamer ( Jøss blir jo 40 om noen år ) så gir dette spillet mange gode minner.

Brukte svært mye tid på å løse gåter (og ikke minst få svar på gåter jeg ikke hadde peiling på) , husker til og med at jeg til slutt måtte gå inn i minnet på spillet for å lese meg fram til en del av kodene og så skrive ned løsningene på papir når jeg mistet originalen når vi flyttet til Spania.

 

På mange måter så var det viktig å lage en balansert gruppe med eventyrere , man kom ikke langt uten en Bard , magiker og prest (magiker med helse og buff magi) , mens andre roller som tyv og jeger ikke var alt for viktige , i fronten burde man ha noen kraftige krigere som Paladin og Warrior.

Avhengig av typen spillfigurer man valgte hadde man tilgang til diverse utstyr og magiske formularer , presten var svært viktig å bruke riktig og det samme med magikeren , etter hvert som man gikk opp i nivå fikk man tilgang til flere magiske formler og kunne bytte klasse , det var dog viktig å ikke bytte for tidlig da man da ikke fikk fullt utbytte av den klassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...