Gå til innhold

TEST: iRiver iFP-390T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Benytter anledningen til å prøve nyeforumet.

En kjapp og grei test/omtale slik jeg liker det. :nice:

Må få "stikke litt" alikevel: Etter å ha kjøpt en sånn, så har jeg noen hundrelapper tilovers som var tenkt gå med til spiller; har jeg feilinvistert?

 

"Lite intuitivt navigasjonssystem og knappebruk"

"en god del trening og grundig lesing av bruksanvisningen for å lære seg navigasjonen til denne spilleren."

:shrug: Er bruksanvisningen på norsk?

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg synes iRiver's mp3-spillere knuser alt annet. Batteriløsningen er jo genial. Mens andre spillere bruker kjipe oppladbare spesialbatterier kjører iRiver simpelthen med AA. Dette gir langt bedre batterikapasitet, men den største fordelen er at man ikke er stuck dersom man er et sted der man ikke kan plugge i laderen. Er jo ikke alltid man har tilgang til strøm, men å ta med seg et par ekstra AA batterier er ikke noe problem.

 

Om harddiskbaserte spillere vil jeg bare si: Sikkert bra, hvis man gidder å bære rundt på en diger murstein hele dagen.

Lenke til kommentar

Kall é stikk eller pirk. Men jeg vet knapt hva en slik spiller er. Og ut fra omtalen vil jeg finne ut om jeg burde prøve (kjøpe) en sånn. Så oppstår dilemmaet:

"For et par hundrelapper mer kan du også få Creative Nomad Jukebox Zen NX 30 GB."

Negativ side m.a.:

"- Litt dyr"

Kanskje det er en "Creative Nomad Jukebox Zen NX 30 GB." jeg burde prøve selv om den er enda dyrere? :grine:

Lenke til kommentar
Kanskje det er en "Creative Nomad Jukebox Zen NX 30 GB." jeg burde prøve selv om den er enda dyrere?

Ville ikke anbefale det. Harddiskbaserte spillere er svære, dyre greier som sluker batteri. Planlegger du å gå rundt med spilleren hele dagen vil jeg absolutt anbefale en flash-spiller. De er små og lette og batteriet varer en evighet. Sjekk for eksempel ut denne

Lenke til kommentar
Kall é stikk eller pirk. Men jeg vet knapt hva en slik spiller er. Og ut fra omtalen vil jeg finne ut om jeg burde prøve (kjøpe) en sånn. Så oppstår dilemmaet:

"For et par hundrelapper mer kan du også få Creative Nomad Jukebox Zen NX 30 GB."

Negativ side m.a.:

"- Litt dyr"

Kanskje det er en "Creative Nomad Jukebox Zen NX 30 GB." jeg burde prøve selv om den er enda dyrere? :grine:

Skjønner fremdeles ikke helt hva du mener, men her er noen forslag:

 

1. Skal du kjøpe en MP3-spiller og vet ikke om denne passer for deg?

Hvis du planlegger å bruke 2-3000 kr på en MP3-spiller, vil jeg anbefale deg å lese litt mer enn en test. Link til andre tester som kan være relevante for deg finner du i testen eller her: Tester. Vet du ikke om du vil ha en flash-spiller eller en harddisk-basert spiller har du kanskje ikke lest nok eller vurdert behovene dine, ettersom det er ganske stor forskell på disse spillerne.

 

2. Er det en link til test av Creative Nomad Jukebox Zen NX du savner?

I så fall kan jeg si at denne spilleren har vi ikke testet enda. Forhåpentligvis kommer det en test av denne om ikke så lenge. I mellomtiden kan du jo lese testen av forgjengeren Creative Nomad Jukebox Zen.

Lenke til kommentar

Jeg har denne spilleren og jeg er storfornøyd. Aldri støtt på problemer med spilleren utenom da jeg (som Siri skrev) skulle koble spilleren til. Trur cluet er å installere programvaren først og deretter plugge i spilleren for da fungerte den med en gang. Det var da jeg gjorde det omvendt det oppstod litt småproblemer.

 

Harddiskbasert-spiller? Kunne aldri tenkt meg en slik. Eneste som er bra med de er stor kapasitet, alt annet er bedre på "minne-spillere".

Lenke til kommentar
Jeg har denne spilleren og jeg er storfornøyd. Aldri støtt på problemer med spilleren utenom da jeg (som Siri skrev) skulle koble spilleren til. Trur cluet er å installere programvaren først og deretter plugge i spilleren for da fungerte den med en gang. Det var da jeg gjorde det omvendt det oppstod litt småproblemer.

Jeg installerte programvaren til denne spilleren et par ganger, og siste gangen vet jeg at jeg installerte programvaren før jeg i det hele tatt satte spilleren i PCen, men likevel ville ikke overføringsprogrammet finne spilleren med en gang. Men det er jo mulig at PCen min er litt sær av seg :)

Lenke til kommentar
Jeg er utrolig fornøyd med iFP-390T! Jeg har hatt den siden slutten av Juni. :)
Det jeg ser etter i en spiller er BATTERITID. Hater å lade hele tiden. :grin:

Så jeg gikk til innkjøp av 4 stk. Hahnel AA Mignon 2350 mAh oppladbare batterier og en lader. Standard Duracell batterier er ca 15-1600 mAh slik at Hahnel batteriene mine varer mye lengre. Batteriene bare bare varer og varer. Og når jeg har 4 før jeg trenger å lade er det ikke noe problem.

Kjøpte battriene [url="http://www.xd.no/asp/info.asp?p=26250&l=3&vnr=242508&g0=132&g1=306&g2=379&likepattern="]her[/url].

Angånde softwaren synes jeg de har løst det kjempe bra. Med valget enten og bruke enten iFP-300T series UMS Firmware V1.0e(CH) som gjør at spilleren fungerer som en USB disk som man kan plugge inn på w2k(eller nyere microsoft OS) maskiner uten å istalere noen driver og bra dra over sanger. *grin*

eller iRiver Manager Program V3.0 for iFP series som har en windows utforsker lignede bruker grensesnitt. Som jeg ikke liker men kansje lettere for noen brukere.

Kommer software oppdateringer engang i blant. Jeg har oppdatert 2-3 ganger siden jeg kjøpte spilleren. Jeg har også oppdatert softwaren på selve spilleren også. For å få nye funksjoner og etterhvert støtte for Ogg og andre aktuelle formater. Men det er mp3 som er mest aktuell for meg nå :p:

Alt av software du trenger ligger lett tilgjenelig på nettet [url="http://www.iriver.com/support/download.asp?p_name=iFP-390T&word=&submit_search=Y"]her[/url].
Egentlig synes jeg det er treig overføringshastighet på IFP-390. USB 1.1 :grine: når det kunne ha vært USB 2.

Voice opptageren er veldig dårlig.. så dårlig at jeg ikke gidder å bruke den. Jeg å en kompis var på Ayiga Napa i sommer og skulle prøve å ta opp musikken på en clubb. Opptaket på min IFP-390 ble håpløst.. Men kameraten min har Casio Exilim med mp3 spiller og opptager. Den er utrolig bra på å ta opp lyd. Selvom det er mye støy og høy musikk. Info om den nye versjoen av kamera hans finnes [url="http://exilim.casio.com/m2model.htm"]her[/url].

Synes designen er helt grei. Kunne kansje vært litt mindre klumpete og litt mindre "plastik preg" Plasseringen av knapper fungerer godt. Der joysticken du navigerer med er lett og lære seg. Da går navigasjoenen lynraskt! :lol:

Det fulgte med noen ørepropper som jeg ikke har prøvd. Har brukt Koss Porta Pro i noen år. Og da orker jeg ikke å høre på propper :p

Tror IFP-390 er det bærbare musikk produktet jeg har vært mest fornøyd med igjennom tidene! Og annbefaler sterkt dette produktet. Vis du skal ha en flash basert spiller med god batteritid kjøp denne. Fungerer godt til trening :)
Lenke til kommentar

Dette er nye versjonen av kameraet mitt.. Casio Exilim M20 (Jeg har M2)

 

Ellers er jeg enig med Cysiam, det er en utrolig bra mp3 spiller!

 

Jeg ville aldri latt Cysiam installere noe rare iRiver programmer på maskina mi, men ved å flashe iRiveren med UMS Firmware V1.0e (windows removable drive software) kan han bare putte inn iRiveren i USB'en og overføre bilder "fort og gæli" :O)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...