Gå til innhold

Hvorfor legger Netflix ut hele sesonger?


Gjest Bruker-292501

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er slik Netflix alltid gjør det. Deres kjennetegn om man vil.

Så slipper man å måtte vente en uke mellom hver gang. Hvis ikke måtte hatt styrke til å vente flere måneder før man tar å ser alt på en gang, og da må man bare krysse fingrene for at andre ikke gir spoilere. :)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det er slik Netflix alltid gjør det. Deres kjennetegn om man vil.

 

Så slipper man å måtte vente en uke mellom hver gang. Hvis ikke måtte hatt styrke til å vente flere måneder før man tar å ser alt på en gang, og da må man bare krysse fingrene for at andre ikke gir spoilere. :)

Heh det er jo det som er vanlig og det beste, å se en episode i uka og kunne glede seg til den neste. Visst alt blir slik som nettflix i fremtiden blir gleden av å se på tv serier ødelagt. Og det er heller ingen som gidder eller har tid til å se en hel sesong på en gang. Nei det er nok med en episode i uka :)

Lenke til kommentar

Ja, det var bedre før i tiden når man måtte benke seg foran tv'en (forutsatt at serien gikk på en tv-kanal man hadde) på et gitt tidspunkt for å se fortsettelsen av det som skjedde forrige uke. Kun avbrutt av reklame. Ingen andre planer den kvelden nei. :nei:

 

Hvordan noen kan se på dette som et problem klarer jeg ikke forstå. Det blir som å kjøpe en hel sesong av en serie på DVD/Blu-ray. Ingen tvinger deg til å se hele på en gang? Eller en eneste episode for den saks skyld. Du kan se det akkurat når og om du vil.

 

Gleden av tv-serier har aldri vært bedre. Noe som kanskje også gjenspeiles i kvalitet og innsats/kost som legges ned i lage de nå kontra tidligere. Før var at en seriøs skuespiller gikk fra film til tv-serie et sikkert tegn på at karrieren i filmbransjen nærmet seg slutten. I dag er det ganske vanlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det vil alltid være delte meninger. I denne sammenhengen er jeg omtrent 100 % uenig med deg Winza. :)

 

En episode i uka er vel noe som mye mulig stammer fra gamle overføringsmetoden, TV-sendinger, hvor man ble nødt til å dele opp.

 

For meg er det ikke en samlet glede, men en samlet irritasjon når jeg må vente en ny uke.
Alltid så er det noe jeg garantert har glemt, for ikke å snakke om at stemningen har forsvunnet. (og før det får bygd seg opp på nytt, så er det avbrudd og ny uke å vente)

 

For ikke å snakke om at jeg mest sannsynlig har gått lei og endt opp med å følge med på noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det vil alltid være delte meninger. I denne sammenhengen er jeg omtrent 100 % uenig med deg Winza. :)

 

En episode i uka er vel noe som mye mulig stammer fra gamle overføringsmetoden, TV-sendinger, hvor man ble nødt til å dele opp.

 

For meg er det ikke en samlet glede, men en samlet irritasjon når jeg må vente en ny uke.

Alltid så er det noe jeg garantert har glemt, for ikke å snakke om at stemningen har forsvunnet. (og før det får bygd seg opp på nytt, så er det avbrudd og ny uke å vente)

 

For ikke å snakke om at jeg mest sannsynlig har gått lei og endt opp med å følge med på noe annet.

Det er ikke gammel overøfingsmetode. Folk har et liv, et sosialt et så dem har ikke tid til å sitte på dette nettfix tulle greia og følge med på hele sesonger. Nettflix er skapt for folk uten et sosialt liv, det er faktum.......

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Det vil alltid være delte meninger. I denne sammenhengen er jeg omtrent 100 % uenig med deg Winza. :)

 

En episode i uka er vel noe som mye mulig stammer fra gamle overføringsmetoden, TV-sendinger, hvor man ble nødt til å dele opp.

 

For meg er det ikke en samlet glede, men en samlet irritasjon når jeg må vente en ny uke.

Alltid så er det noe jeg garantert har glemt, for ikke å snakke om at stemningen har forsvunnet. (og før det får bygd seg opp på nytt, så er det avbrudd og ny uke å vente)

 

For ikke å snakke om at jeg mest sannsynlig har gått lei og endt opp med å følge med på noe annet.

Det er ikke gammel overøfingsmetode. Folk har et liv, et sosialt et så dem har ikke tid til å sitte på dette nettfix tulle greia og følge med på hele sesonger. Nettflix er skapt for folk uten et sosialt liv, det er faktum.......

 

Så du påstår at TV-sendinger er noe nytt, siden det tydeligvis ikke er en gammel metode? (lever du under en stein?)

 

Og alle som liker å styre selv når de har tid, er usosialt? Ja, faktisk er det stikk motsatt. Nå kan du be kompisene din hjem for å se et par episoder i helga, kontra å satse på at alle har tid i det øyeblikket TV-selskapet har tid (for ikke å snakke om at folk ikke gidder komme over for å se en 20-50 min episode av noe)

 

Ikke at jeg tror du eller noen kan være så trangsynte at de faktisk tror det du her kommer med av påstander.

 

Tv sendinger er ikke nytt, det er heller ikke nettflix som har holdt på siden 1997. Visst man har et sosialt liv har man ikke tid til å se 10 episoder av en serie på dagen. Nei serier på tv er best, uten tv for dem ikke reklamert seg skikkelig. det er jo kanaler som plukker opp serier. Uansett akkurat denne serien er dårlig, ser heller på kvalitet som hawaii five o og criminal minds

Lenke til kommentar

TV sendinger er så gammelt som du får det.

Streaming er noe av den nyeste formen. Du får alle fordelene, og ingen av nedsidene. Det er flott du liker reklame, så kan du kose deg med det, mens vi andre koser oss uten.

Bare fordi du KAN se 10 episoder, betyr ikke at du MÅ se 10 episoder....

Du kan også dele opp 5 episoder en tung regnværsdag, og 5 episoder dagen etter på. Ja du kan til og med se en episode hver dag om du vil.

 

Full valgfrihet og null reklame vil alltid slå null valgfrihet og masse reklame. Men for all del, noen har helt spesielle ønsker og jeg respekterer det (i motsetning til deg selv).

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

TV sendinger er så gammelt som du får det.

 

Streaming er noe av den nyeste formen. Du får alle fordelene, og ingen av nedsidene. Det er flott du liker reklame, så kan du kose deg med det, mens vi andre koser oss uten.

 

Bare fordi du KAN se 10 episoder, betyr ikke at du MÅ se 10 episoder....

Du kan også dele opp 5 episoder en tung regnværsdag, og 5 episoder dagen etter på. Ja du kan til og med se en episode hver dag om du vil.

 

Full valgfrihet og null reklame vil alltid slå null valgfrihet og masse reklame. Men for all del, noen har helt spesielle ønsker og jeg respekterer det (i motsetning til deg selv).

Du snakker bare tull nå, å se ting på tv er vanlig, jeg hater å skulle se noe som helst form for film eller tv serie på nettet eller pc. Vi har tv der man ser det som går, dette med at vanlig tv med vanlige tv sendinger er gammeldags er tullball, da kan du like greit si det er gammel dags å drikke vann. Det kommer alltid til å være tver med kanaler hvor man ser tv serier, uansett hva du tror så er det ikke slik at dem i framtida kommer til å slutte å sende vanlige serier på tv. Slikt vil det alltid være og streaming får være en sekundær løsning. Jeg kommer aldri til å slutte å bruke tv

Lenke til kommentar

 

 

TV sendinger er så gammelt som du får det.

 

Streaming er noe av den nyeste formen. Du får alle fordelene, og ingen av nedsidene. Det er flott du liker reklame, så kan du kose deg med det, mens vi andre koser oss uten.

 

Bare fordi du KAN se 10 episoder, betyr ikke at du MÅ se 10 episoder....

Du kan også dele opp 5 episoder en tung regnværsdag, og 5 episoder dagen etter på. Ja du kan til og med se en episode hver dag om du vil.

 

Full valgfrihet og null reklame vil alltid slå null valgfrihet og masse reklame. Men for all del, noen har helt spesielle ønsker og jeg respekterer det (i motsetning til deg selv).

Du snakker bare tull nå, å se ting på tv er vanlig, jeg hater å skulle se noe som helst form for film eller tv serie på nettet eller pc. Vi har tv der man ser det som går, dette med at vanlig tv med vanlige tv sendinger er gammeldags er tullball, da kan du like greit si det er gammel dags å drikke vann. Det kommer alltid til å være tver med kanaler hvor man ser tv serier, uansett hva du tror så er det ikke slik at dem i framtida kommer til å slutte å sende vanlige serier på tv. Slikt vil det alltid være og streaming får være en sekundær løsning. Jeg kommer aldri til å slutte å bruke tv

Har aldri støtt på noen med samme mening som deg. For det første er valgfriheten mye bedre, og mengden reklame på TV er blitt grusom. For det andre er min opplevelse at binge watching gjør serier mye bedre. Jeg blir utrolig mye mer oppslukt av en serie om jeg ser flere episoder på kort tid. Går det en uke mellom er jeg helt ute av det, og synes ofte at serien ikke er så bra. Jeg ser stort sett på en eller to serier om gangen. Ser man bare serier på TV ser man på en haug samtidig, blandet med masse reklame, og man er aldri skikkelig inne i noen av dem.

 

Antall TV-seere går kraftig ned. Sist ut var svensk TV (SVT) som har sett en dramatisk nedgang det siste året. Jeg har TV fordi det er inkludert i borettslaget, og flere av mine (unge studenter) venner synes det er rart å se TV (igjen), det er liksom fra fortiden.

 

Det eneste litt negative med valgfriheten er at nå ser ingen på ting samtidig. Før kunne man diskutere siste episode av en serie på jobb/skole dagen etter, men i dag ser vi ikke på det samme samtidig, og faren for spoilers er stor.

 

Du hadde kanskje foretrukket å ikke kunne velge hvilke nettsider du kunne besøke til enhver tid? Heller kl 14 er det vg.no, kl 15 er det nrk.no osv.

 

Nei, takk for streaming, podcasts, osv.

 

Alle unge, oppegående mennesker i dag har enten en dedikert PC, en smart-TV. Med streamingapps eller streamingboks koblet til TV-en, eller en kabel klar for tilkobling.

Endret av oj88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Herregud, jeg sitter ikke å bare ser på serier da. Jeg ser på tv og liker å se på forskjellige programmer som går. Jeg er ikke interresert i å se en bestemt serie. Og det jeg sa er 100% sant. Vanlig tv med vanlige tv sendinger vil alltid eksistere, folk som sier annerledes er bare tullete. Vanlig tv med vanlige kanaler og sendinger vil alltid være her. visst dem ikke får visst reklame får ikke kanalene tjent noen penger så da blir ikke favoritt seriene dine fornyet

 

Dette med streaming er bare en fad som vil gå over...

 

Lol jeg har et sosialt liv og så 20
20 episoder prison break på en dag, sool fail xD

Du kan ikke ha mye til liv visst du ser 20 episoder av serier hver dag, jeg vet godt hvor lenge 20 episoder av en tv serie varer

Lenke til kommentar

 

 

Du snakker bare tull nå, å se ting på tv er vanlig, jeg hater å skulle se noe som helst form for film eller tv serie på nettet eller pc. Vi har tv der man ser det som går, dette med at vanlig tv med vanlige tv sendinger er gammeldags er tullball, da kan du like greit si det er gammel dags å drikke vann. Det kommer alltid til å være tver med kanaler hvor man ser tv serier, uansett hva du tror så er det ikke slik at dem i framtida kommer til å slutte å sende vanlige serier på tv. Slikt vil det alltid være og streaming får være en sekundær løsning. Jeg kommer aldri til å slutte å bruke tv

Ja, å drikke vann er en gammel drikkemetode, og ja det er vanlig å drikke vann. Jeg ser ikke helt problemet med den påstanden?

 

Ja, selv om streamingløsninger er på full fart inn i Norske, hjem (over 26 % hittil), så kommer kanaler til å eksisterer en liten stund til. Men på et tidspunkt så vil dette fallet i brukere skape problemer eller endringer hos kanalene, som igjen enten vil gå under, eller blir nødt til å kutte ned på kostnadene, eller forandre seg.

 

 

 

Dette med streaming er bare en fad som vil gå over...

Og på samme måte så kan man nok enda tryggere si at dette med TV-sendinger er noe som kommer il å blåse over. Det er naturlig evolusjon, og når en ny og overlegen teknikk har fått fotfeste, så betyr det som regel slutten på den underlegne og foreldrede teknikken. Dette gjelder i og for seg alt mulig rart. Og det er snakk om et tidsspørsmål før dette endrer seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

 

 

Du snakker bare tull nå, å se ting på tv er vanlig, jeg hater å skulle se noe som helst form for film eller tv serie på nettet eller pc. Vi har tv der man ser det som går, dette med at vanlig tv med vanlige tv sendinger er gammeldags er tullball, da kan du like greit si det er gammel dags å drikke vann. Det kommer alltid til å være tver med kanaler hvor man ser tv serier, uansett hva du tror så er det ikke slik at dem i framtida kommer til å slutte å sende vanlige serier på tv. Slikt vil det alltid være og streaming får være en sekundær løsning. Jeg kommer aldri til å slutte å bruke tv

Ja, å drikke vann er en gammel drikkemetode, og ja det er vanlig å drikke vann. Jeg ser ikke helt problemet med den påstanden?

 

Ja, selv om streamingløsninger er på full fart inn i Norske, hjem (over 26 % hittil), så kommer kanaler til å eksisterer en liten stund til. Men på et tidspunkt så vil dette fallet i brukere skape problemer eller endringer hos kanalene, som igjen enten vil gå under, eller blir nødt til å kutte ned på kostnadene, eller forandre seg.

 

 

 

Dette med streaming er bare en fad som vil gå over...

Og på samme måte så kan man nok enda tryggere si at dette med TV-sendinger er noe som kommer il å blåse over. Det er naturlig evolusjon, og når en ny og overlegen teknikk har fått fotfeste, så betyr det som regel slutten på den underlegne og foreldrede teknikken. Dette gjelder i og for seg alt mulig rart. Og det er snakk om et tidsspørsmål før dette endrer seg.

 

Som jeg har sagt 2 ganger før, tv kanaler med sendinger og tv serier vil aldri gå over, kan ikke du slutte med dette i framtiden så vil ditt og datt skje? det er så tullete og irriterendes og rein virvall. Jeg vedder alt jeg eier på at det ikke kommer til å skje, i 1985 trodde dem vi ville ha svevende scootere i 2015. Vi er 1 år unda. Hvor er min svevende scooter!

 

 

 

Kan en moderator som ser dette splitte den ut til en egen tråd?

Endret av Bruker-292501
Fjernet sitering av fjernet innlegg - Quote, mod
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg har da aldri sagt jeg ser 20 episoder hver dag, og det var aldri noen som snakket om hver dag. Du sier at man ikke kan se en hel sesong på en gang samtidig som man har et sosialt liv, jeg kom med et moteksempel så du har dessverre feil.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt 2 ganger før, tv kanaler med sendinger og tv serier vil aldri gå over, kan ikke du slutte med dette i framtiden så vil ditt og datt skje? det er så tullete og irriterendes og rein virvall. Jeg vedder alt jeg eier på at det ikke kommer til å skje, i 1985 trodde dem vi ville ha svevende scootere i 2015. Vi er 1 år unda. Hvor er min svevende scooter!

 

 

Kan en moderator som ser dette splitte den ut til en egen tråd?

 

Jeg ser du skriver det gang på gang, men du tar feil hver gang.

 

Hvem er "dem?" Og hva har flyvende scootere med at en gammel teknologi forsvinner når den blir erstattet. Hest og kjerre ble erstattet av bilen, og bensinbiler vil bli erstattet en dag den også, og det samme med scooteren slik du kjenner den i dag. Det samme skjer med røyksignaler, FM-radioen, VHS, CRT-skjerm, LCD-monitor, DVD osv..

 

Som sagt, du skal være rimelig trangsynt om du tror verden ikke forandrer seg. Spesielt når du er i en tid hvor forandringene aldri har vært raskere og større.

 

Heldigvis så vil slik gammel tankegang dø ut, en etter en, og hele tiden bli erstattet med nye ideer og meninger.

Endret av Andrull
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Som jeg har sagt 2 ganger før, tv kanaler med sendinger og tv serier vil aldri gå over, kan ikke du slutte med dette i framtiden så vil ditt og datt skje? det er så tullete og irriterendes og rein virvall. Jeg vedder alt jeg eier på at det ikke kommer til å skje, i 1985 trodde dem vi ville ha svevende scootere i 2015. Vi er 1 år unda. Hvor er min svevende scooter!

 

 

Kan en moderator som ser dette splitte den ut til en egen tråd?

 

Jeg ser du skriver det gang på gang, men du tar feil hver gang.

 

Hvem er "dem?" Og hva har flyvende scootere med at en gammel teknologi forsvinner når den blir erstattet. Hest og kjerre ble erstattet av bilen, og bensinbiler vil bli erstattet en dag den også, og det samme med scooteren slik du kjenner den i dag. Det samme skjer med røyksignaler, FM-radioen, VHS, CRT-skjerm, LCD-monitor, DVD osv..

 

Som sagt, du skal være rimelig trangsynt om du tror verden ikke forandrer seg. Spesielt når du er i en tid hvor forandringene aldri har vært raskere og større.

 

Heldigvis så vil slik gammel tankegang dø ut, en etter en, og hele tiden bli erstattet med nye ideer og meninger.

 

Du må begynne å lese hva jeg sier

 

Tver med vanlige kanaler og sendinger med tv serier kommer aldri til å forsvinne. Du er den trangsynte her, du tror alt kommer til å bli slik, ditt og datt osv i framtiden, helt tullerusk...

Lenke til kommentar

Du får prøve å forstå mitt i så fall også. Det var eksempler på at alt er i endring.

For er det en ting som er sikkert, så er det at ting kommer til å forandre seg. Og det inkluderer i høyeste grad tv sendinger slik vi kjenner dem i dag. Streaming er en naturlig arvtaker , men også dette vil bli erstattes i fremtiden.

Så nei jeg er ikke trangsynt, da jeg godtar og forventer endring, som historisk sett, alltid stemmer.

 

Uansett. Hva fremtidsutsiktene er, så er det i alle fall en absolutt sannhet at JEG ikke kommer til å savne TV-sendinger det spor. :sick: Noe mer håpløst system skal du lete lenge etter. Blir like håpløst som å høre på radio, når du bare kan streame fra f.eks spotify. :love:

 

Jeg betaler gjerne for å slippe reklame, mer frihet til å velge hva enn jeg ønsker å se, eller når jeg ønsker å se det. Ja, sammenlignet med TV-sendinger så sparer man faktisk penger, da man kan slippe unna NRK-avgifter, som man kanskje ikke ser på uansett. :yes: Og 79kr måneden er vesentlig mindre enn flere tusen for NRK-avgift i kvartalet.

Ikke nok med det, men netflix legger inn flere timer med underholdning enn NRK i løpet av samme tid, til brøkdelen av prisen.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Du får prøve å forstå. Det er eksempler på at alt er i endring.

 

For er det en ting som er sikkert, så er det at ting kommer til å forandre seg. Og det inkluderer i høyeste grad tv sendinger slik vi kjenner dem i dag. Streaming er en naturlig arvtaker , men også dette vil bli erstattes i fremtiden.

 

Så nei jeg er ikke trangsynt, da jeg godtar og forventer endring, som historisk sett, alltid stemmer.

Kan vi ikke avtales å møtes her på denne tråden om 10 år fra nå av og se hvem som hadde rett? Jeg er sikker på at om 10 år vil ikke tv og kanaler med serier ha forsvunnet og folk vil si akkurat det samme da som du sier nå ;)

Endret av Bruker-292501
Fjernet sitering av fjernet innlegg - Quote, mod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...