Gå til innhold

Nå kan du betale burgeren din med mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Daniel fra mCASH her.

Beklagelig vis er det ikke lett dette med BankID. Fram til jeg begynne å jobbe med betaling trodde jeg BankID var BankID, men sånn er det ikke.

 

For at mCASH skal kunne etterleve kravene om å kjenne kunden må du identifisere deg. Dette er runde 1 av BankID og her kan du bruke BankID App på mobilen, på desktop og BankID på mobil på desktop.

 

Deretter må du signere en streng (nøkkel) som gjør bruken av mCASH sikker og som aksepteres av banker når man skal koble opp til konto. Signering med BankID på mobil er ikke mulig på mer enn 140 tegn (utrolig men sant). Dermed er ikke signeringsmuligheten aktuell og man må frem med "gode gamle" BankID som kan signere dokumenter som er lengre enn 140 tegn.

 

Alt dette er typisk uinteressant for de fleste, men alternativet er at folk logger inn på my.mca.sh og gjør identifisering der, eller at man møter opp med pass hos oss i Oslo :(

 

Vi jobber det vi kan for å gjøre prosessen rundt BankID så smooth som mulig, men det er ikke lett å bygge noe bra når BankID er dårlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis du besøker http://pus.mcash.no så kan du teste ut mobilbetaling fra desktop og mobil.

 

Som det fremkommer av nettiden:

 

"De beste tilbudene for de som betaler med mobilen!

 

mCASH er en ny betalingsløsning som gjør livet litt enklere. Pop-Up Store er et samarbeid mellom mCASH, bank og forskjellige butikker. Prøv selv og se hvor enkelt det er å betale med mobilen."

Lenke til kommentar

Forsøkte å registrere meg på my.mca.sh ved å bruke QR-koden, men fikk ikke noen popup med 4-sifret verifikasjonskode, kun en hash-streng som var rimelig uforståelig.

Scannet koden med QRdroid for Android og Samsungs egne Optiskleser. Ingen av den kunne produsere en forståelig verifikasjonskode.

 

Er det noen som har klart dette?

Lenke til kommentar

Forsøkte å registrere meg på my.mca.sh ved å bruke QR-koden, men fikk ikke noen popup med 4-sifret verifikasjonskode, kun en hash-streng som var rimelig uforståelig.

Scannet koden med QRdroid for Android og Samsungs egne Optiskleser. Ingen av den kunne produsere en forståelig verifikasjonskode.

 

Er det noen som har klart dette?

 

Du må laste ned mCASH App'en - den var i BETA for Android i går men ble trukket da vi trenger å fikse en del bugs i brukergrensesnittet. Du kan ikke logge inn hos oss uten App'en :)

Lenke til kommentar

 

 

Forsøkte å registrere meg på my.mca.sh ved å bruke QR-koden, men fikk ikke noen popup med 4-sifret verifikasjonskode, kun en hash-streng som var rimelig uforståelig.

Scannet koden med QRdroid for Android og Samsungs egne Optiskleser. Ingen av den kunne produsere en forståelig verifikasjonskode.

 

Er det noen som har klart dette?

Du må laste ned mCASH App'en - den var i BETA for Android i går men ble trukket da vi trenger å fikse en del bugs i brukergrensesnittet. Du kan ikke logge inn hos oss uten App'en :)

Og nå, godeste Mr. mCash, regner jeg med at en WP app er godt på vei? ;)

Lenke til kommentar

Å ansette en testleder for å lede arbeidet med systematisk og grundig testing er ikke noe nederlag...

Vel, jeg sitter nå her med min ubrukelige mCash-app og venter spent. Mobilbetaling har jeg ventet på siden jeg fikk en tidligere Samsung med NFC, jeg kan sikkert vente til mCash får ansatt en testleder OG kjøpt en Android-enhet...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...