Gå til innhold

Feature: Dataspill i undervisningen (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høyrest ut som bra opplegg, men kor mange timar hadde desse elevane etter kvarandre med dette undervisningsopplegget? Eit problem med spel i undervisninga, akkurat som med film, er at det tek tid. Episode 1 av "The Walking Dead" kan ikkje fullførast på ein dobbelttime på halvannan time, i alle fall ikkje når dei nødvendige diskusjonane og avstemningane er med. Var det bare ein del av episoden som blei spelt gjennom då Gamer.no var på besøk på skulen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gikk på Nordahl Grieg i fjor, og jeg var en av de få heldige som fikk delta på prosjektet hvor vi spilte Civilization Iv i en fireukers periode. Jeg likte dette så godt at jeg bestemte meg for å ta det videre til ungdommens bystyre i bergen. Dessverre fikk jeg aldri jobbet mer med dette prosjektet pga sykdom men jeg ønsker å prøve igjen til neste år. Jeg fikk svært god respons på å få til et prøve prosjekt i hele Hordaland. Jeg har planer om å jobbe for å få dette til i norsk skole! Foran det voksne bystyret fikk jeg enormt stor respons fra opptil flere av de 12-15 personene som satt å hørte på. Jeg har hatt planer om å snakke med blant annet han som utviklet dragon box (algebra/matte spill for litt yngre barn. Jeg har planen klar og jeg ønsker å fortsette med dette!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg gikk på Nordahl Grieg i fjor, og jeg var en av de få heldige som fikk delta på prosjektet hvor vi spilte Civilization Iv i en fireukers periode. Jeg likte dette så godt at jeg bestemte meg for å ta det videre til ungdommens bystyre i bergen. Dessverre fikk jeg aldri jobbet mer med dette prosjektet pga sykdom men jeg ønsker å prøve igjen til neste år. Jeg fikk svært god respons på å få til et prøve prosjekt i hele Hordaland. Jeg har planer om å jobbe for å få dette til i norsk skole! Foran det voksne bystyret fikk jeg enormt stor respons fra opptil flere av de 12-15 personene som satt å hørte på. Jeg har hatt planer om å snakke med blant annet han som utviklet dragon box (algebra/matte spill for litt yngre barn. Jeg har planen klar og jeg ønsker å fortsette med dette!

 

Hadde definitivt vært kult å hatt dette på alle videregående skoler i Norge. Jeg vil tro elever blir mer og mer engasjert dersom en har noe som er så interaktivt som det spill er.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg gikk på Nordahl Grieg i fjor, og jeg var en av de få heldige som fikk delta på prosjektet hvor vi spilte Civilization Iv i en fireukers periode. Jeg likte dette så godt at jeg bestemte meg for å ta det videre til ungdommens bystyre i bergen. Dessverre fikk jeg aldri jobbet mer med dette prosjektet pga sykdom men jeg ønsker å prøve igjen til neste år. Jeg fikk svært god respons på å få til et prøve prosjekt i hele Hordaland. Jeg har planer om å jobbe for å få dette til i norsk skole! Foran det voksne bystyret fikk jeg enormt stor respons fra opptil flere av de 12-15 personene som satt å hørte på. Jeg har hatt planer om å snakke med blant annet han som utviklet dragon box (algebra/matte spill for litt yngre barn. Jeg har planen klar og jeg ønsker å fortsette med dette!

Hadde definitivt vært kult å hatt dette på alle videregående skoler i Norge. Jeg vil tro elever blir mer og mer engasjert dersom en har noe som er så interaktivt som det spill er.

Under dette prosjektet så hadde vi samfunnsfag, norsk og engelsk. Måten de satt opp undervisningen og vurderingene var at de gav oss oppgaver i spillet og prøvde å få oss til å bli kreative i spillet mens vi blant annet lagde videoer hvor vi snakket om hva vi drev med i de aktuelle situasjonenene og mens vi tok videoer av skjermen mens vi spilte. Vi skrev også en blogg på norsk og engelsk hvor vi postet innlegg hvor vi skrev om hva vi likte med spillet og om vi synes at denne måten å lære på var bra. Til slutt så hadde vi en sluttevaluering av hele prosjektet hvor vi skrev hva vi.lærte av denne perioden. Fantastisk gøy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...