Gå til innhold

Ønsker "liten" (<5") Android-tlf m/mye krutt


grenness

Anbefalte innlegg

Jeg var en stund på "stor-større-størst"-kjøret og endte opp med en Galaxy Note I, som jeg syntes ble altfor stor. Jeg savnet å kunne bruke telefonen fullt ut med én hånd. Det siste året har jeg hatt en Xiaomi MI2 som med sin 4,3" skjerm har vært veldig fin og samtidig vært kjapp.

Nå har jeg nettopp kansellert min bestilling av MI3 da det tar for lang tid å få den (bestilte i begynnelsen av september, får den neppe før januar) pluss at den ikke har LTE som kanskje kan være kjekt å ha.

Så da er jeg usikker på hva jeg bør velge.

Med min gode erfaring med Xiaomi så er jeg ikke redd for å velge "alternativt" og gjerne noe direkte fra Kina/Østen, så lenge det kjører Android.

Videre ønsker jeg altså en relativt liten modell (i dagens målestokk), typisk 5 tommers skjerm eller mindre (med liten ramme så kan det sikkert gå med 5,2").

Men den bør også pakke masse krutt, helst quad core Snapdragon 800, og så vil jeg ha 64GB innebygd minne til musikk, bilder og film (er ikke så farlig med minnekort-støtte).

Xiaomi MI2S er et alternativ, men det blir litt kjedelig.

Jeg tar mye bilder, så et bra kamera er også et must (veldig fornøyd med Xiaomi-en sitt).

Jeg er en hund etter gode deal'er, så forsøker å unngå å bruke 5-6.000 på "markedslederne" dersom det f. eks. finnes alternative produsenter med tilsvarende spesifikasjoner til ned mot halve prisen (som tilfellet nesten har vært med Xiaomi).

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke så mange som har 64GB innebygd pr dato. Må si at MI-3 ser ut til å være et bra valg om du gidder å vente. Den skal vel også komme med 128GB minne, dersom jeg ikke har lest for mange rykter ;)

128GB? Det har jeg ikke hørt noe om. Har du noe link eller slikt til info?

Aller helst skulle jeg gjerne ha fortsatt på MI2-formfaktoren, men med oppgradert innmat (Snapd 800, 64GB minne (eller 128...), LTE, 802.11ac, NFC, etc. etc.

 

Gar rykter om mini men kraftig version av Sony Z1

 

http://www.teknofil.no/artikler/dette-er-trolig-mini-versjonen-xperia-z1/154080

 

Den så jo litt interessant ut, ja :-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Her får du kjøpt Japanske mobiltelefoner. Mye eldre modeller, men også de aller nyeste. Har et par stykker selv og de skiller seg kraftig t fra de typiske europeiske modellene. Ikke så mange som har mobiler fra Sharp, Panasonic og Fujitsu her til lands. Dette er kvalitetstelefoner.

http://www.kyoex.com

Lenke til kommentar

HTC One har en 64gb utvikler modell. Aner ikke prisen. Betalte 3500 for en standard 32gb. Dukker nok opp et nytt slikt tilbud etterhvert. Ellers har du jo selvsagt 4.3 modellen Sony skal komme med.

 

Har savnet mindre toppmodeller selv. HTC One er den smaleste og "skarpe" kanter noe som gjør den grei å betjene med en hånd. Ellers synes jeg det er spennende med direkte importerte kinamobiler. Burde vi ikke ha en egen tråd om temaet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...