Gå til innhold

Test: Asus Padfone A86


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som mobilprodusentene bare blir flinkere og flinkere, noe som resulterer i at konkuranssen mellom dem ikke blir så spennende lengre? Jeg hadde likt å se om dere kanskje økte fra karakterer fra 1-6, til 1-10 der det eneste som skiller 9 og 10 er det lille ekstra som telefonen er "tilnærmet perfekt" eller ikke. Bare en tanke!

 

Vi jobber med et nytt karaktersystem som vil gjøre det lettere å skille alle de "nesten-perfekte" toppmodellene fra hverandre. :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må ha! :)

 

Jeg har testet gamel PFI en periode, og det er vanvittig deilig at meldinger/telefonsamtaler dukker opp på pad'en. Å ordne med synkronisering av filer, programmer osv går så mye enklere når man bare har en enhet å holde styr på. Spesielt at jeg kan høre på lydbok på paden og telefonen om hverandre uten å måtte spole hver gang er herlig! :p

Lenke til kommentar

128GB micro_sd er ikke til salgs ennå. Det er problemer med å få plass til nok transistorer (og varmgang) med dagens 14nm. Når man får krympet ned til 10nm, så kommer nok 128GB kjapt.

Flash bruker 6 transistorer pr bit, så det blir 6144 milliarder transistorer for 128GB...

 

Forøvrig må jeg si at Padphone appelerer mer, nå som jeg har fått datakvote på 6GB for 199.-. :)

Lenke til kommentar

Forresten: Hvor får man tak i 128gb micro sd som det står om i artikkelen?

 

Tror ikke det finnes noen 128GB Micro SD kort enda. Finner bare opp til 64 hos ebay/amazon, og 128 får man bare i vanlig SD størrelse, ser det ut til.

 

Edit: Litt sein. :p

Endret av Nixxy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

128GB micro_sd er ikke til salgs ennå. Det er problemer med å få plass til nok transistorer (og varmgang) med dagens 14nm. Når man får krympet ned til 10nm, så kommer nok 128GB kjapt.

Flash bruker 6 transistorer pr bit, så det blir 6144 milliarder transistorer for 128GB...

 

Forøvrig må jeg si at Padphone appelerer mer, nå som jeg har fått datakvote på 6GB for 199.-. :)

 

Hvem ga deg den kvoten? :O

Lenke til kommentar

Flott å se at Asus holder fast og forbedrer konseptet med hver ny utgave. Det begynner virkelig å nærme seg noe veldig bra. Hvis de kunne lansere flere brettstørrelser, f.eks. 7-8" og 13", sette på HDMI-utgang og gjerne ekstra USB-port på brettet og ha 32GB som standard + litt bedre batteri (og lydkvalitet?), ville jeg trolig hoppe på.

 

Fortsatt rangerer Galaxy Note 3 foran denne i nytteverdi for mitt bruk, men nå er det nærme. HDMI-utgangen og større disk er for å kunne dekke mer PC-funksjoner med den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har lenge vurdert å kjøpe nettbrett, uten å bli helt overbevist over bruksområdet. Tror Asus er inne på noe med sitt konsept (kanskje andre produsenter følger etter og gjør dette til normen etter hvert?). Greit nok, man har skytjenester som kan gjøre de samme filene tilgjengelig på flere enheter, men det fungerer ikke nødvendigvis akkurat slik man skulle ønske, bruker datakvoten og fungerer bare når man har mobildekning eller WiFi. Nå må de bare kjøre på med større/bedre batteri, så er jeg der.

Lenke til kommentar

Har lenge vurdert å kjøpe nettbrett, uten å bli helt overbevist over bruksområdet. Tror Asus er inne på noe med sitt konsept (kanskje andre produsenter følger etter og gjør dette til normen etter hvert?). Greit nok, man har skytjenester som kan gjøre de samme filene tilgjengelig på flere enheter, men det fungerer ikke nødvendigvis akkurat slik man skulle ønske, bruker datakvoten og fungerer bare når man har mobildekning eller WiFi. Nå må de bare kjøre på med større/bedre batteri, så er jeg der.

 

De få gangene batteri var et problem for meg, så brukte jeg skjermen utelukkende til å lade telefonen. Med forsiktig bruk har man telefon i omtrent en uke.

 

Brukes brett+mobil hyppig, varer den allikevel fint en dag

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...