Gå til innhold

Nå blir det lettere å finne nettbrett-appene til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt over dette eller irritert meg over dette på mitt Android-nettbrett. Er det kanskje jeg som er ekstra gomodig og rund i kantene, eller kan det være at problemet oppleves som størst i grensesnittet mellom apple-fans og android-fans? Ofte i det grensesnittet at det er tettest med problemer.

Alle Android-mobiltelefonene har allerede forskjellig skjermstørrelse og skjermoppløsning, så problemer i overgangen til Android-nettbrett er jo nesten ikke-eksisterende - utviklerne må designe med dette i tankene uansett, og det er til noen grad bygget inn i både OS og utviklingsverktøy.

Jeg har vel heller irritert meg over at noen applikasjoner ikke er tilgjengelige på alle mine Android-enheter. Hvis de skulle fikse noe på platformen, ville mitt aller første ønske vært innføring av helt standard søkefilter og sortering. Men det er nok mot Googles egne interesser.

Mulig andre lar seg plage mer av dette, men jeg tipper at de fleste som brenner sterkt for dette uansett foretrekker en annen plattform.

Endret av tommyb
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde iPad mini før og da irriterte jeg meg grønn over apps som ikke var ment til iPaden, siden man ikke kunne se de i fullskjermformat men heller måtte nøye seg med å doble størrelsen på appen (som kun brukte en brøkdel av skjermen i utgangspunktet), og attpåtil ta til takke med elendig oppløsning når man doblet størrelsen.

 

Har nå en Google Nexus 7 og tenker aldri over det. Som tommyb over meg sier har jo Android-telefoner forskjellig oppløsning så appene funker stort sett like bra på nettbrett som på mobil. Det er veldig sjeldent jeg tar meg selv i å føle at apper ikke er tilpasset bruk på større skjermer.

 

Men det sagt så er jeg glad for at det skal bli enklere å finne frem til de appene som er spesielt tilpasset nettbrett!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...