Gå til innhold

Problemer med OCZ Vertex 4 etter BSOD og reinstallering


Anbefalte innlegg

Fikk blue screen of death etter at jeg hadde latt pc'en stått låst i en halvtime (ikke dvale). Etter det prøvde jeg å boote opp pc'en i rundt 45 minutter uten hell. Kunne heller ikke boote opp Windows 7 cd'en.

 

Etter 45 minutter kom jeg inn men jeg valgte å reinnstallere windows 7 uansett.

 

 

Nå ser jeg at nesten halvparten av all plassen brukt på Vertex 4 ikke er der..det er ingen filer som gjør opp for plassen som blir brukt.

 

Tror dere jeg har gjort en feil under reinstalleringen eller at SSD'en har tatt skade?

post-109978-0-79233700-1368476506_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er tatt opp flere ganger før (finner ikke disse trådene i farta), men kort fortalt:

Systemfiler som hiberfil (dvalemodus, lagrer innholdet i RAM til disk), pagefile (virutelt minne, lagres til disk), systemgjenoppretting, osv. kan ta stor plass og kommer ikke med i beregningen når du merker alle mappene på C:\ og velger Egenskaper. Du må du skru på visning av (skjulte) systemfiler for å se disse.

Lenke til kommentar

Dette er tatt opp flere ganger før (finner ikke disse trådene i farta), men kort fortalt:

Systemfiler som hiberfil (dvalemodus, lagrer innholdet i RAM til disk), pagefile (virutelt minne, lagres til disk), systemgjenoppretting, osv. kan ta stor plass og kommer ikke med i beregningen når du merker alle mappene på C:\ og velger Egenskaper. Du må du skru på visning av (skjulte) systemfiler for å se disse.

Du vet ikke hvor disse filene ligger?
Lenke til kommentar

Regner med du mener hiberfil.sys. Pagefile.sys er nærmest påbudt å ha. Selv med de mengdene RAM vi har i dag, er det fortsatt programmer som forventer å finne pagefile.sys. Kan skape problemer å skru av denne. Men du finner folk som har skrudd den av og ikke har opplevd noe galt, så delte meninger om dette :hm:

Men bra du ble fornøyd :)

Lenke til kommentar

Regner med du mener hiberfil.sys. Pagefile.sys er nærmest påbudt å ha. Selv med de mengdene RAM vi har i dag, er det fortsatt programmer som forventer å finne pagefile.sys. Kan skape problemer å skru av denne. Men du finner folk som har skrudd den av og ikke har opplevd noe galt, så delte meninger om dette :hm:

Men bra du ble fornøyd :)

Skrudde den ikke av. Satte parameterne til 1 til 2 gb. Ser det ann.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...