Gå til innhold

Acid Mothers Temple


N*

Anbefalte innlegg

En stil som såvidt kunne luktes tidlig i Gong's musikk. Acid Mothers Gong er forsåvidt også et prosjekt av Acid Mothers Temple. Gong var de som hadde som mål å skape 100% flyt og harmoni ut av f.eks noe som Jaga Jazzist. Jaga jazzist kom lenge etter, men Gong og tempelet utviklet det mot noe som ikke er konstruktivistisk, heller et mer flytende, og dermed mer akseptabelt språk.

 

 

Meningen med dette innlegget er ikke å skrive en bra albumguide, men å presentere verdens beste, og mest undervurderte band. Det å i det hele tatt være så heldig å bli presentert for dette bandet er en begavelse. Og dette bandet er ikke til å tas uhøytidelig! Dette er hellig grunnleggelse innenfor musikk.

 

Jeg tør påstå Acid Mothers Temple, nå, i dette tidspunkt er de fremste innen utviklingen av musikk (avantgarde), og det har de vært siden utgivelsen av deres første album som bærer samme tittel som bandnavnet, hvor de på et elegant autodidakt vis presenterer låta "Acid Mothers Prayer", som er resultatet av all musikken de har lagd frem til nå, og som de på samme elegante vis holder seg unna for å oppnå resultater innenfor nettopp denne stilen. Acid Mothers Temple, lover, med sin første utgivelse at de skal spille den frieste, og mest avanserte jazzen, i hypertempo, sammenflytende med en noe tregere bassgroove. Det er denne grooven som binder hele tonesammensettningen helt opp til de lyseste tonene fra synthen. Nøkkelordet i grunnlaget til komposisjonene deres er "flyt" (sildrende vann og strømmer).

 

 

 

Jeg kan tenke meg at her spiller frontgitaristen en repeterende melodi veldig lenge, helt til at han oppi hodet sitt har hørt så mye på komposisjonen til å skape en solo som binder alt sammen til en ny flyt, det er først når frontgitaristen Makoto Kawabata (Som forøvrig også spiller i bandet Mainliner, som er det samme som AMT, bare med vreng på bassen, for de som vil ha det sånn) kommer med sine hyperjazz-soloer med mye bruk av wah-en, at hele konseptet med AMT blir presentert.

 

 

Tenk deg hvor mye musikkunnskap som trengs for å utvikle en stil som dette, altså; den mest avanserte jazzen spillt så hvem som helst kan nyte flyten av det, og forstå det, i et såpass ultrahøyt tempo som demonstrert i videoen over, og ikke nok med det, er alt sammen improvisasjoner! ...Og ...De beste låtene dems varer ifra 30.min til en time.

 

Acid Mothers Temple er toneteknikkere, og musikkutviklere, samtidig har de fjerne og utenomjordiske teorier og konsepter som forklares kun med titlene på verkene.

 

 

-

 

Acid Mothers Temple & The Melting Parasio U.F.O

 

Dette er såvidt jeg har forstått; hva det hele begynte med.

Denne delen av AMT er til for å skape forståelse og innsikt i fremtidens system. Med det mål å utvikle det systemet som de i fortiden kalte "gud". Jeg tror denne guden egentlig er en stor datamaskin fra fremtiden. En stor ufo som suser forbi og smelter om til dråper som veileder deg til guddomerlighet, og dermed blir du omgjort til systemet, mens systemet sender sjelen din til paradis.

 

 

Du kan begynne å be til tempelet med låta Acid Mothers Prayer.

Videre handler det om losjteknikker innenfor smått og stort. Systemet forklart og utarbeidet.

 

-

 

Acid Mothers Temple & The Cosmic Inferno

Dette er å servere deg alt det primitive som finnes i universet for at du skal losje det med teknikkene fra AMT & The U.F.O. Kanskje alt musikerne tenker kommer fra en annen planet? Disse personene kan faktisk ha en utenomjordisk intelligens...

 

 

-

 

Acid Mothers Temple & The Pink Ladies Blues

Dette er den superfengende delen av AMT. Variasjoner av fengende temaer. Disse låtene er enklere å forstå seg på enn de tidligere nevnte. Det rosa som er en utvikling av kommunismen, og det blå som er problemene med den. lytteren får her oppdraget å bidra med ideer for å grunnlegge en fungerende, fleksibel kommunisme. Ikke for fritt, og ikke for strengt. Dette er mer tellusnær musikk, men du bør ha erfaring fra andre planeter før du går igang på dette. Og det ligger i de tidligere nevnte prosjektene.

 

 

-

 

Acid Mothers Temple & The Melting Cosmic Blues Band

 

Kosmisk sorg som smelter.. Hva kan det være? Ekte gladmusikk? Jeg har kun funnet en eneste låt av denne fabelaktige ideen. Og det er desverre ikke nok til at jeg kan beskrive dett skikkelig.

 

 

Denne låta har mer vreng enn tidligere AMT. Som du ser på kommentaren min på tuben, er det filmet på en veldig heldig måte! Et mesterverk.

 

-

 

Resten av AMT's prosjekter skal jeg ta for meg senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...