Gå til innhold

Kjøpe mitt første speilrefleks og utstyr


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lagde en post for en liten stund siden om at jeg ønsket å kjøpe meg et videokamera og trengte hjelp, du kan finne den her. Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe Canon 7D, men trenger hjelp igjen. Jeg har laget en liste over alt jeg tenker å kjøpe, den kan dere finne her. Jeg lurer bare på, er det noe jeg mangler eller noe jeg ikke trenger? Noe jeg kunne byttet ut etter din mening kanskje? Alt skal kjøpes på Japan Photo så dere kan se der etter tingene på listen.

 

Tusen takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styrkene til 7D, som er grunnen til at den er dyr, er god fasedetekterende autofokus og høy skuddtakt.

Ingen av delene får du bruk for til video - skuddtakt er irrelevant, og du bruker ikke det gode autofokussystemet, som kun er til stillbilder.

 

Ville vurdert GH2/GH3 hvis video er hovedfokus. :)

 

 

Hvis du derimot primært skal ha det til stillbilder, med sportsfoto, hvor du trenger høy skuddtakt og kjapp følgeautofokus, så kan 7D være et godt valg.

Lenke til kommentar

Styrkene til 7D, som er grunnen til at den er dyr, er god fasedetekterende autofokus og høy skuddtakt.

Ingen av delene får du bruk for til video - skuddtakt er irrelevant, og du bruker ikke det gode autofokussystemet, som kun er til stillbilder.

 

Ville vurdert GH2/GH3 hvis video er hovedfokus. :)

 

 

Hvis du derimot primært skal ha det til stillbilder, med sportsfoto, hvor du trenger høy skuddtakt og kjapp følgeautofokus, så kan 7D være et godt valg.

 

Kommer til å ta mye bilder også, dette inkluderer sport, dette er en av grunnene jeg valgte 7D ovenfor andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...