Gå til innhold

Nå blir Amazon virkelig en Dropbox-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-5a6f9

JottaCloud er nok den aller beste siden den er norsk, serverne befinner seg i Norge, og de er pålagt å følge norske lover.

Personvernet hos mange av de amerikanske nettstedene er høyst tvilsomt.

Lenke til kommentar

Jottacloud har fortsatt ikke et åpent tilgjengelig API for integrering av tredjeparts apper, derfor er det ingen konkurrent til Dropbox. Amazon har noe på trappene, men er ikke riktig enda en fullverdig konkurrent.

 

Update: etter å ha lest artikkelen hos Ars, ser jeg at Amazon har en java-klient for win/mac, og ikke noe til håndholdte enheter. Vil påstå at Amazon overhode ikke er en Dropbox konkurrent eller utfordrer.

Endret av spiffers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hva skal en gi vekk sine egne private filer til kommersielle lurendreiere når det finnes solide private løsninger? http://owncloud.org/ Sett opp OwnCloud og gjør hva du vil, når du vil med dine egne data. Ingen regler og annet tullete vås fra USA som hindrer deg i å trygt lagre dine personlige data lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Update: etter å ha lest artikkelen hos Ars, ser jeg at Amazon har en java-klient for win/mac

 

Java som lokal klient? *knis*

Har ikke Java installert på maskinen min engang.

 

Men det må prøves, som alt annet.

Klarer meg nok med Dropbox + Google Drive, men alternativer er alltid en god ting.

 

Når vi først er inne på lagringstjenester, hvordan har det gått med Kim Dot Com sitt nye prosjekt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Java som lokal klient? *knis*Har ikke Java installert på maskinen min engang.

Har du Mac, må du installere Java for å få tilgang til ACD, har du Win, inneholder klienten Java rammeverket. Så uansett må du ha en form for Java på maskinen din for å bruke ACD. Talentløst, virkelig talentløst av Amazon...

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv JottaCloud, og synes denne er ypperlig for backup av bilder. Programmet synker ikke mellom ulike datamaskiner, men jeg har tilgang til bildene fra jobb-pc og iPhone/iPad.

Det er mulig å få 10GB lagring ved å registrer seg via linken under (med mulighet for gratis utvidelse av inntil 100GB).

Det burde holde lenge for de fleste, og om det ikke gjør det så koster det kun kr. 49,- pr. mnd for ubegrenset lagring.

En annen fordel er at de ikke har begrensinger i fil størrelse.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Hva skal en gi vekk sine egne private filer til kommersielle lurendreiere når det finnes solide private løsninger? http://owncloud.org/ Sett opp OwnCloud og gjør hva du vil, når du vil med dine egne data. Ingen regler og annet tullete vås fra USA som hindrer deg i å trygt lagre dine personlige data lett tilgjengelig.

Veldig godt forslag.

 

Hypeordet skyen kommer nok til å gå av moten når folk finner ut at det i grove trekk bare er vanlige filservere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...