Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Det er svært vanskelig, stikordmessig:

  1. Cookie identifikasjon holder ikke.
  2. Sjekking av IP adresse holder ikke. Man kan komme fra en proxy server.
  3. Man kan bruke en annen Pc.

Å kreve bekreftelse via telefon (sms) er et nivå sikrere. Det sikreste er nok den indentifikasjonen som altinn og banker krever på personnummer og sikkerhetskode.

 

Grunner som ligger bak er en avstemming der det viktigste er at det ikke skal være mulig å jukse, for da er ikke prosjektet mulig desverre.

 

Er du nødt til å bruke internet til prosjektet?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

La folk autentisere seg med facebook (og sørg for at avstemningen forblir anonym, hvis det er meningen)?

  1. Hva med de som ikke har en FaceBook konto?
  2. Hva med de som har blitt kastet ut av FaceBook?

Selv om alle ikke har en mobiltefon, vil det nok gi er skjevere utvalg å bruke FaceBook.

 

Kanskje jeg må starte en organisasjon og deretter søke for å ha muligheten til det?

 

Har du ikke et norsk .no område? Det krever (krevde?) et firma for å kunne registrere et .no område. Det koster noen hundre lapper i året.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så man kan registrere seg med hemmelig telefonnummer? Er du ikke da nesten like langt, selv om det kan kreve mange mobilteleonnummer eller bruk av andres annonyme telefonnummer.

Lenke til kommentar

Så man kan registrere seg med hemmelig telefonnummer? Er du ikke da nesten like langt, selv om det kan kreve mange mobilteleonnummer eller bruk av andres annonyme telefonnummer.

 

Nei, ikke telefonnummeret. Det er kun visning av navnet etter stemming som kan være anonym, så de slipper å vise at de har vært med å stemt hehe...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei, ikke telefonnummeret. Det er kun visning av navnet etter stemming som kan være anonym, så de slipper å vise at de har vært med å stemt hehe...

 

Så dermed må du bekrefte at du aldri vil publisere telefonnummeret så sant ikke norsk myndighet kan kreve det med utgangspunkt i lov.

 

Hvordan skal andre kunne stole på at du ikke publiserer navnet og eller telefonnummeret?

 

Kjenner du det norske firmaet Operas (med nettleseren ved samme navn) prinsipp:

 

Ikke stol på noe nettsted.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Så dermed må du bekrefte at du aldri vil publisere telefonnummeret så sant ikke norsk myndighet kan kreve det med utgangspunkt i lov.

 

Hvordan skal andre kunne stole på at du ikke publiserer navnet og eller telefonnummeret?

 

Kjenner du det norske firmaet Operas (med nettleseren ved samme navn) prinsipp:

 

Ikke stol på noe nettsted.

 

Skulle ønske det da var mulighet å bruke en annen server som tar seg av alle opplysningene selv slik at jeg selv ikke har mulighet til å få tilgang til de. Jeg har da ikke bruk for de, hehe...

 

Vet ikke om de stoler mer på personer som kommer ut med opplysningene om seg selv og adresse, men skjønner det kan kanskje være vanskelig ja.

 

Det ble ett lite dilemma dette ja...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du kan jo begynne med å laget et privat firma som konkurrerer med https://www.altinn.no/ som lager en database over digitale Id'er.

  1. Det er tidkrevende.
  2. Vansekelig å utkonkurrerer https://www.altinn.no/.

Må du absolutt bruke nettet foreslår jeg at de registrerer seg med offentlig telefonnummer og en garanti om at du aldri vil misbruke telefonnummeret?

 

Det gjør nok utvalget av de som svarer ikke het representativt. Utvalgsskjevheten vil avhenge av spørsmål, troverdighet og problemstillingen.

Lenke til kommentar
  1. Hva med de som ikke har en FaceBook konto?
  2. Hva med de som har blitt kastet ut av FaceBook?

Selv om alle ikke har en mobiltefon, vil det nok gi er skjevere utvalg å bruke FaceBook.

 

 

De som ikke er på facebook vil naturlig nok ikke kunne autentiseres. Om det er et problem er ikke godt å gjette, men nå har jo ts avslørt lengre ned (edit: opp, mener jeg :o) at det er uheldig.

 

Han må jo gjerne også avsløre om det er viktig at de som skal stemme er representative, og i tilfelle for hva da?

Endret av quantum
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Han må jo gjerne også avsløre om det er viktig at de som skal stemme er representative, og i tilfelle for hva da?

 

Ja, jeg vet om minst en person som er aktiv på dette forumet som ble kastet ut av Fb og gikk over til G+.

 

The true face of a global monopoly finally shows up.

 

Dette er så viktig at du bør lese den forum posten svært nøye, gjerne minst to ganger. Er det noe du ikke forstår kan du spørre meg.

 

Jeg stoler ikke på hverken Fb eller G.

 

Opera har rett.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Du kan jo begynne med å laget et privat firma som konkurrerer med https://www.altinn.no/ som lager en database over digitale Id'er.

  1. Det er tidkrevende.
  2. Vansekelig å utkonkurrerer https://www.altinn.no/.

Må du absolutt bruke nettet foreslår jeg at de registrerer seg med offentlig telefonnummer og en garanti om at du aldri vil misbruke telefonnummeret?

 

Det gjør nok utvalget av de som svarer ikke het representativt. Utvalgsskjevheten vil avhenge av spørsmål, troverdighet og problemstillingen.

 

Må nok bruke nettet for dette prosjektet ja siden jeg skal markedsføre litt via avisene på nett.

 

Hvordan får jeg til at de registerer seg med offentlige telefonnummer (hustelefonen?) Og en garanti vil jeg gjerne gi hvis jeg har mulighet til det.

 

Spørsmål, troverdighetsstilling og problemstilling vil være hos vær enkelt siden dette er angående politiske spørsmål.

Endret av FreeZeMan83
Lenke til kommentar

De som ikke er på facebook vil naturlig nok ikke kunne autentiseres. Om det er et problem er ikke godt å gjette, men nå har jo ts avslørt lengre ned (edit: opp, mener jeg :o) at det er uheldig.

 

Han må jo gjerne også avsløre om det er viktig at de som skal stemme er representative, og i tilfelle for hva da?

Alle de som stemmer må være over 18 år siden det er politiske valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...