Gå til innhold

Fujifilm lanserer to nye superzoomer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er dog ikke bildebrikke eller bildeprosessor som er HS50EXRs store fortrinn - det er brennvidden. Den går fra vidvinkel på 24 mm til hele 1000 mm på telesida.

I følge bildet hos dpreview går brennvidden fra 4,2 til 215 mm.

 

Tallene du oppgir burde presiseres hva det tilsvarer på 135-film kamera. Dessuten oppgir dpreview at lengste tilsvarende brennvidde er 1200 mm, ikke 1000. Noe som også stemmer godt med at 215/4,3 = 50x zoom.

Lenke til kommentar
I følge bildet hos dpreview går brennvidden fra 4,2 til 215 mm. Tallene du oppgir burde presiseres hva det tilsvarer på 135-film kamera. Dessuten oppgir dpreview at lengste tilsvarende brennvidde er 1200 mm, ikke 1000. Noe som også stemmer godt med at 215/4,3 = 50x zoom.

 

Jeg kan godt presisere at det tilsvarer 135-film kamera.

 

Jamføre pressemeldinga fra Fujifilm så har HS50EXR 42x zoom. Brennvidden tilsvarer 24 - 1000 mm i 135-film. SL1000 er derimot en annen sak. Den har 50x zoom, noe som tilsvarer 24 - 1200 mm i 135-film.

Lenke til kommentar
Jeg kan godt presisere at det tilsvarer 135-film kamera.

Takk :)

 

Jamføre pressemeldinga fra Fujifilm så har HS50EXR 42x zoom. Brennvidden tilsvarer 24 - 1000 mm i 135-film. SL1000 er derimot en annen sak. Den har 50x zoom, noe som tilsvarer 24 - 1200 mm i 135-film.

Ups, beklager den. Det er så mye fotonytt nå at jeg ikke tok meg tid til å lese artikkelen før jeg slang ut kommentaren. :blush:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Fikk et FinePix SL1000 til bursdagen min i fjor, men byttet til FinePix HS50EXR fordi jeg syntes det var flere muligheter med det.

Innebygd god zoom er verdifullt for en hobbyfotograf. Bekvemt å ikke måtte dra med tunge linser overalt Fått rimelig brukbar skarphet på 1/2 times gangavstand til motivet! Har kjøpt meg håndstropp, som er uvurderlig når jeg går på tur!! Slipper å ha kameraet dinglende rundt halsen, og føler meg mye mer "på alerten" for øyeblikksbilder fra makro til 42x zoom. Som alltids, er jo det å lære seg et kamera tidkrevende, og jeg ser at faktisk er det ikke alltid de beste bildene fra folk med det dyreste utstyret ;-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...