Gå til innhold

Test: Sony SLT-A65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo! Hvis Nikon D7000 er et alternativ så er Pentax k-5 også det. Samme prisklasse, like gammelt, samme bildekvalitet. Men... bedre byggekvalitet.

 

Hei! Det har du selvsagt rett i. Hadde egentlig ikke tenkt å ta med D7000 i utgangspunktet, men jeg skal ta en titt og vurdere om noen flere burde være med.

Lenke til kommentar

Jeg undrer meg litt over "Minus - I minste laget for store hender". Det er greit å si om det passer for små eller store hender, men hvorfor er det et minus? Det står ikke noe minus på 5D Mk3 for at det er for stort for små hender. 5D Mk3 er for stort for mine hender, mens a77 passer perfekt. a65 er vell litt mindre, og det er greit å fortelle det, men hvorfor minus?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg undrer meg litt over "Minus - I minste laget for store hender". Det er greit å si om det passer for små eller store hender, men hvorfor er det et minus? Det står ikke noe minus på 5D Mk3 for at det er for stort for små hender. 5D Mk3 er for stort for mine hender, mens a77 passer perfekt. a65 er vell litt mindre, og det er greit å fortelle det, men hvorfor minus?

 

meget godt poeng. Man må også tenke på at det er veldig pop blant jenter å ta bilder

Lenke til kommentar

I og med at kamera har EVF, så er muligens Olympus OM-D E-M5 og Panasonic GH2 modeller som det også burde sammenlignes med?edit: Ser at du ikke her helt fornøyd med bildekvaliteten; har du prøvd A-57 (16MPx) og kan si noe om kvalitetet i forhold til den?

 

Det er sant, Tomsi. Prøvde å begrense utvalget noe, men modellene du peker på er absolutt relevante å sammenligne med. Jeg har prøvd A57, og men jeg har dessverre ikke fått sammenlignet de side ved side i testrommet vårt. Jeg syns likevel det er positivt av Sony at de har vært mer sparsomme på megapikslene med A57. Modellen er jo lillebroren til A65, men likevel så syns jeg den imponerer mer når det gjelder høye ISO-verdier.

 

 

Jeg undrer meg litt over "Minus - I minste laget for store hender". Det er greit å si om det passer for små eller store hender, men hvorfor er det et minus? Det står ikke noe minus på 5D Mk3 for at det er for stort for små hender. 5D Mk3 er for stort for mine hender, mens a77 passer perfekt. a65 er vell litt mindre, og det er greit å fortelle det, men hvorfor minus?

 

Ser at jeg kanskje kunne ordlagt meg annerledes på akkurat dette punktet - og innsigelsene dine er absolutt forståelige. Jeg anser mine egne hender for å være av normal størrelse, og for meg er A65 for liten til at det blir behagelig i lengden. "i minste laget for store hender" burde vel omskrives. Men som du sier, for de jentene som har enda mindre hender enn meg igjen, vil A65 antakeligvis være midt i blinken.

Lenke til kommentar

"Lite og lett" er vanligvis en fordel!

I tillegg til a850, har jeg et a55 for video og korte serieopptak. Er noen misfornøyd med størrelsen på a65, skulle de jammen prøvd den lille tassen min...

Å finne feste for lillefingeren handler om grepsteknikk og vaner.

Vedr. sensoroppløsning; Tror jeg ville kjøpt a57 før a65. 16MPx synes å være smertegrensen for APS-C. Legg merke til hvordan folk med penger likevel venter på Sony NEX-6 selv om NEX-7 er "toppmodell".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...