Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - eks - Ai-s Nikkor 300mm f2,8 ED-IF


Anbefalte innlegg

Bruker: eks

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Olympus E-M5, Ai-s Nikkor 300mm f2,8 ED-IF

 

Jeg har en liten anelse om at jeg kommer til å angre litt på det her og at et 300mm fastobjektiv blir latterlig trangt å bruke på et mFT-hus, men pytt sann, challenge accepted... Det skal bli interessant å se hva man kan bruke en 300mm til i praksis, selv om jeg kanskje ikke ser like mye fram til å drasse på det, veier jo noen kilo. Så er det manuell fokus i tillegg da...

 

P9280255.jpg

 

Dette blir første gangen jeg deltar i en slik utfordring, så det blir nok en tøff start...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Off... Har nesten ikke vært utenfor døra i det siste, hatt litt for mye skolearbeid å sysle med... Så da ble det bare et bilde tatt gjennom kjøkkenvinduet... Supersløvt, ja men det er alt jeg har fått tatt med det objektivet så langt...

 

PA010002.jpg

 

Skal komme sterkere tilbake senere...

Lenke til kommentar

Åkke som er, så ble det en sugende dybdefølelse med den valgte blenderen. Flere bilder med 300'n takk...

Oioi, litt å drasse rundt på der ja...

Fin effekt ble det, absolutt!

Et seriøst beist, det der - og med et teleobjektiv så godt optisk at du får utnyttet sensoren til det fulle. Fin 3D-effekt - blir ikke mye dybdeskarphet med en sånn koloss på stor blender - selv ikke på såpass lang fokusavstand.. :)

Flott det første her! (sikle sikle)

Takker for tilbakemeldinger... :)

 

Kan fortelle at bildet ble tatt håndholdt, på f2.8, og jeg kastet på et aldri så lite "art-filter" og justerte litt selv. Jeg har noen dager fri nå, så da får jeg komme meg ut litt med 300'n...

 

Jeg merker selv at det er stor forskjell mellom dette beistet og Canon FD 200 f2.8 IF som jeg også har.

Endret av eks
Lenke til kommentar

Katta på gården hjemme hos mamma og pappa fikk kattunger for et par måneder siden, nå har hun begynt å ta dem med seg ut... Så dagens bilde, vettskremt kattunge:

 

8056841471_49bc261c07_b.jpg

 

Greit med litt lang brennvidde med påfølgende trangt utsnitt, så slipper man å måtte trenge seg på dem... :)

Endret av eks
Lenke til kommentar

Over fra katt til hund, her er et (portrett) bilde av mine foreldres hund, Jossa:

 

8059816995_3482b2759b_b.jpg

 

Det ble tatt med f2.8, her var det ikke lett å bedømme hva som var i fokus, da det er ganske vrient å få den bikkja til å stå/sitte/ligge stille...

Endret av eks
Lenke til kommentar

Tja, du treffer jo perfekt med fokus på både katt og hund. Ingen problemer med manuell fokus for deg tydeligvis. Noen høstfarger er også lurt inn i bakgrunnen.

Meget flott hund. Lyset og fargene liker jeg godt. Skarpt og fint med høstfargebokeh!

Takk for tilbakemeldinger... :)

 

Ja, noen ganger er det greit å se akkurat hva som er i fokus, er dog noe sjeldent å få Jossa til å stå/sitte/ligge stille særlig lenge. Her var det litt vanskeligere å bedømme fokus, tror ikke jeg traff helt, på grusen foran bikkja kan det se ut som om jeg var litt foran, men pytt sann... Fine høstfarger ble det...

 

8059799387_719dfa58d7_b.jpg

 

 

 

Her ble jeg litt usikker, enda mere høstfargebokeh her: :p

8059803249_729eb1ac11_b.jpg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...