Gå til innhold

Nå er det slutt for Netbook-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ville være synd. Praktiske ferie PCer, for enkle oppgaver.

nope, dette er bra. netbookene var et steg tilbake i pchistorien.

de ble forståelig feid av banen da nettbrett som ipad kom. ikke kunne de vise hd film. ikke kunne man hooke opp en ekstern skjerm med god oppløsning. ikke var batterilevetiden noe å skryte av. pekeflatene var ubrukelig små. tastaturene likeså. atomprosessoren så treg at all form for utvikling er utelukket. for bruk i sofa og på ferie er pad'er totalt overlegne. man er online på et sekund og kan ved behov ha et tastatur påkoblet. man kan tilmed drive en skjerm med digital overføring av bilde.

jeg kjøpte en netbook en gang, og den er omtrent ubrukt. den gamle apple sjefen hadde fullstendig rett i at netbookene ikke var gode på noe som helst.

Lenke til kommentar

Det ville være synd. Praktiske ferie PCer, for enkle oppgaver.

nope, dette er bra. netbookene var et steg tilbake i pchistorien.

de ble forståelig feid av banen da nettbrett som ipad kom. ikke kunne de vise hd film. ikke kunne man hooke opp en ekstern skjerm med god oppløsning. ikke var batterilevetiden noe å skryte av. pekeflatene var ubrukelig små. tastaturene likeså. atomprosessoren så treg at all form for utvikling er utelukket. for bruk i sofa og på ferie er pad'er totalt overlegne. man er online på et sekund og kan ved behov ha et tastatur påkoblet. man kan tilmed drive en skjerm med digital overføring av bilde.

jeg kjøpte en netbook en gang, og den er omtrent ubrukt. den gamle apple sjefen hadde fullstendig rett i at netbookene ikke var gode på noe som helst.

Jeg synes det ville være synd, det var det jeg skrev! Og det mener jeg fremdeles. Men jeg er klar over at behovene er forskjellige. Men for meg, er en mini pc, det jeg trenger på ferie, enten jeg er på jakt, kanotur, på lengere besøk (noen dager), eller på utenlandsreise.Hjemme har jeg noe annet og det har vel de fleste. Det er vel få, som kjøpte en liten PC (10 - 13 ") og ikke hadde en annen pc, for mer avanserte oppgaver. Ikke alle spiller spill, eller ser på film, når de har ferie. Personlig så ser jeg ikke på film, når jeg er på ferie. Jeg spiller heller ikke spill. Hva er da poenget med ferie, hvis du skal sitte å se på, noe du kunne ha sett på hjemme? Men å kunne svare på viktige mail og om nødvendig skrive noen A-4 sider relativt raskt, er viktig! Her er en mini pc, mye raskere enn et nettbrett. Og nettbrett som er i nærheten Ttil slike oppgaver, er urimelig dyre. Dette fordi de har så mange muliheter, som jeg og mange med meg, ikke har bruk for. Er jeg på tur, sjekker jeg mail, hver 2 dag. Så er det ikke noe spessielt jeg må svare på, er jeg ikke inne for å leike meg på nett, eller på pc/nettbrett. Jeg har da fantasi og andre "ting" å gjøre på tur. Selv mobil er avslått. Jeg MÅ ikke være på "nett", eller disponibel hele tiden, som visse andre. Og det er flere med meg. Har en 13" som fungerer greit, til mitt behov. Men for andre med samme behov, så synes jeg det ville væøre synd og mini pc`ene ble borte. De har sin misjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Unnskyld for necro bump, men det virker som at Asus faktisk har kommet med en ny 10,1" netbook med touch-skjerm og Windows 8: http://netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/mini-pc/asus-x102ba-df009h/190756.3001/

 

Ikke nok med det, men i stedet for de svakere Atom/C-50/C-60 prosessorene så har den en A4-1200 med Radeon 8180G, som er nok av kraft til en netbook. Samtidig har den fått 1366x768 i oppløsning og 2GB RAM (4GB max!!)

Dette er virkelig en netbook jeg har lyst på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...