Gå til innhold

? Mobilbetaling for usikkert


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Her var det feil både fra Zettle og amobil.

 

"? Vi følger alle sikkerhetsstandarder og har de klassifiseringer som kreves. Det går an å gjennomføre kjøp med signatur på alle terminaler i verden, det holder å si "Jeg har ikke koden" til personen i kassen. iZettle fungerer på nøyaktig samme måte, sier markedssjef Johan Bendz i iZettle til IDG.se.

 

Dette er jo fullstendig feil. De aller fleste utsalgssteder nekter deg å gjennomføre en slik transaksjon nettopp fordi de IKKE ønsker å risikere tap. I f.eks. Norge er det i fde fleste kasser/terminaler lagt inn sperrer som gjør det umulig å gjennomføre sgnaturkjøp med mindre terminalen er uten nettilknytning.

 

"Når en forhandler tillater bruk av signatur i stedet for PIN-kode, er det forhandleren som tar risikoen. Brukes PIN-kode er det korteieren som tar risikoen."

 

Det første er riktig, det ande er riv, ruskende galt. Kortutstederen som f.eks. banken, tar risikoen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...