Gå til innhold

Nå kjemper Asus mot Qnap og Synology


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en god nyhet for forbrukerene, sjølv håper eg på en liten priskrig på nas fronten da desse er veldig dyre når det kommer til antal brønner, 6-8 brønner er jo svindyrt etter min mening.

Om de støtter spotify eller ikkje, har ikkje de aller fleste som har et nas et mediacenter`/ htpc? (de som skal se film fra nas*)

Gleder meg til lanseringen, og ikkje minst å se kva asus(asustor) klarer å få til!

Lenke til kommentar

Så virkelig spennende ut, og siden dette er datterselskap av Asus så går jeg ut ifra at komponenter også er av prima vare!

 

Veldig positivt at den har to gigabit innganger for nettverk, men hva brukes det til?

Er det for å få større båndbredde dersom flere enheter streamer fra NAS'en samtidig?

Lenke til kommentar

Blir spennende å se om denne kan ta seg opp i kampen mot de veletablerte. Da tror jeg nok at pris er ganske viktig, for som det blir fremstilt her er ikke dette noe nytt og unikt i forhold til det som finnes allerede.

 

Om de støtter spotify eller ikkje, har ikkje de aller fleste som har et nas et mediacenter`/ htpc? (de som skal se film fra nas*)

Gleder meg til lanseringen, og ikkje minst å se kva asus(asustor) klarer å få til!

Streamer direkte fra NAS til TV og annet veit du. :)

 

pris? Ville denne være godt egnet for backup av bilder, samt. streaming av videoer / filmer? opp til 1080p? er det mulig å ha denne til å laste ned torrents? Hvilket os vil denne NAS'en kjøre?

Ja, dagens NAS er mye mer enn bare lagring. Disse kan kjøre en drøss med servertjenester, hoste virtuelle maskiner, fungere som mediaserver(e). Hvis du leser artikkelen så ser du at den skal kjøre ADM (Asustor Data Master). Du kan jo få en idé om funksjonaliteten ved å se på hva Qnap og Synology tilbyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig positivt at den har to gigabit innganger for nettverk, men hva brukes det til?

Er det for å få større båndbredde dersom flere enheter streamer fra NAS'en samtidig?

 

Fra Asustor:

Link Aggregation: Supports 802.3ad and Six Other Modes for Load Balancing and/or Network Failover

Lenke til kommentar
Veldig positivt at den har to gigabit innganger for nettverk, men hva brukes det til?Er det for å få større båndbredde dersom flere enheter streamer fra NAS'en samtidig?
Fra Asustor:Link Aggregation: Supports 802.3ad and Six Other Modes for Load Balancing and/or Network Failover

 

Takker for svar!

 

Kan andre se noen begrensning på maks 2TB-disker på denne?

Prøvd å lese selv i specs, men står ingenting der om at den ikke støtter visse størrelser..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Blir spennende å se om denne kan ta seg opp i kampen mot de veletablerte. Da tror jeg nok at pris er ganske viktig, for som det blir fremstilt her er ikke dette noe nytt og unikt i forhold til det som finnes allerede.

 

Om de støtter spotify eller ikkje, har ikkje de aller fleste som har et nas et mediacenter`/ htpc? (de som skal se film fra nas*)

Gleder meg til lanseringen, og ikkje minst å se kva asus(asustor) klarer å få til!

Streamer direkte fra NAS til TV og annet veit du. :)

 

pris? Ville denne være godt egnet for backup av bilder, samt. streaming av videoer / filmer? opp til 1080p? er det mulig å ha denne til å laste ned torrents? Hvilket os vil denne NAS'en kjøre?

Ja, dagens NAS er mye mer enn bare lagring. Disse kan kjøre en drøss med servertjenester, hoste virtuelle maskiner, fungere som mediaserver(e). Hvis du leser artikkelen så ser du at den skal kjøre ADM (Asustor Data Master). Du kan jo få en idé om funksjonaliteten ved å se på hva Qnap og Synology tilbyr.

Takker og bukker

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...