Gå til innhold

Corsair lanserer helt ny SSD-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir spennende å se hvordan IOPS _SKALERINGEN_ er, og ikke bare max "up to" verdien. Når det gjelder IOPS er det hovedsaklig QD 1-4 som teller for les (opp mot 8-10 i perioder/bursts for tyngre multitasking), mens skriv enten har QD 1 (synkron) eller bursts med høyere QD.

Den sekvensielle ytelsen lover godt, men det spørs om den også gjelder for laveste kapasitet (128GB), og også når SSD har nådd "steady state" som mange liker å kalle det (spesielt da også for random write), mens jeg ikke er helt komfortabel med det uttrykket, spesielt med TRIM, siden hvilket nivå SSDen stabiliserer seg på avhenger av seq:random forhold, størrelse på blokker, og ubrukt plass.

Det blir også spennende å se hvordan disse fungerer over tid eller i stress-tester med og uten TRIM, da det vil ha mye å si for om de vil bli brukt til RAID av folk som vil ha 1GB+ hastigheter sekvensielt. Disse gir kanskje mulighet til det med 2 SSDer for både les og skriv, også med ukomprimerbare data.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Har for det meste kjøpt Corsair SSD'er og det med blandet følelse. Bygde nylig 2 PC'er - ett AMD system og ett Intel. SSD'ene som ble brukt i begge maskinene var av typen -GT. Begge systemene fikk problemer. AMD systemet virker knirkefritt etter idle ports patching, secure erase, driversøl osv. Intel systemet fryser fremdeles et par ganger i uka! Jeg gir f*** i om de nye SSD'ene skalerer eller ikke. Det viktigste for meg er at man slipper å sløse bort tid på å få disse til å fungere optimalt uten feil. Skal uansett kjøpe meg en GTX SSD når de kommer.

Lenke til kommentar
I tillegg skal SSD-ene takle både komprimert og ukomprimert data uten problemer, uansett filtype. Ifølge Corsair er dette et punkt andre SSD-produsenter sliter med, da de kan tilby raske lastetider for komprimerbare filer, men sliter så fort de skal lese komprimert data, som for eksempel i videofiler.

 

Hæ? Høres ut som tullball dette. Finnes det noen kilder som kan bekrefte denne påstanden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...