Gå til innhold

Rapport fra innsiden: Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt forskjell fra apple hvor man har streng kontroll på hver ansatt og man jobber med fake produkter de første 6mnd!

 

Apple neste? Yeah, right. Makan til grått og kjedelig selskap skal man lete lenge etter (da tenker jeg ikke på produktene). Apples utviklere kan like godt være roboter for det vi vet. Man ser eller hører aldri noe til noen andre enn toppsjefene (mens Googles utviklere har egne blogger osv), og vi får i alle fall ikke se noe fra innsiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple neste? Yeah, right. Makan til grått og kjedelig selskap skal man lete lenge etter (da tenker jeg ikke på produktene). Apples utviklere kan like godt være roboter for det vi vet. Man ser eller hører aldri noe til noen andre enn toppsjefene (mens Googles utviklere har egne blogger osv), og vi får i alle fall ikke se noe fra innsiden.

 

Anitfanboyisme på sitt beste?? Uansett om man misliker lederne, produktene eller apples mer lukkede os etc. Å kalle Apple for grått å kjedelig er i såfall kun basert på din subjektive følelser for selskapet, og uten hold i virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple neste? Yeah, right. Makan til grått og kjedelig selskap skal man lete lenge etter (da tenker jeg ikke på produktene). Apples utviklere kan like godt være roboter for det vi vet. Man ser eller hører aldri noe til noen andre enn toppsjefene (mens Googles utviklere har egne blogger osv), og vi får i alle fall ikke se noe fra innsiden.

 

Anitfanboyisme på sitt beste?? Uansett om man misliker lederne, produktene eller apples mer lukkede os etc. Å kalle Apple for grått å kjedelig er i såfall kun basert på din subjektive følelser for selskapet, og uten hold i virkeligheten.

http://tech.fortune.cnn.com/2011/08/25/how-apple-works-inside-the-worlds-biggest-startup/

Her kan du lese litt.

 

Felles for de fleste artiklene om Apple forteller om hemmelighetshold, frykt for å mislykkes, isolering av medarbeidere mellom prosjektene og dyrkelse av en elite, for å nevne de negative sidene.

 

Ikke at det nødvendigvis betyr at det er dårlig, men jeg hadde tenkt meg om to ganger før jeg hadde begynt å jobbe der.

Jeg ser på Google og Apple som to motsetninger, på de fleste ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha:-D. I arbeid og organisasjon psykologi timene blir google dratt opp som ett eksempel på flat struktur og løse tøyler. Og funker jo fett! Så en youtube video læreren vår la ut. Noen av google byggene har sklier ned til kantina og massasje studieo i bygget. Pluss de kan ta med klesvasken til jobb, og når de drar hjem er det vasket:-D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...