Gå til innhold

TrineSeries...hva burde jeg endre navna til?


Hva bør Ronny gjøre?  

17 stemmer

  1. 1. Navn på TrineSeries

    • La det være som det er, synes det er greit som det er
      0
    • Bruk et annet brand ("gi" ol.)
      3
    • Drop hele brand-biten og lag navn isolert for hver app
      10
    • Bryr meg ikke om navnet, så lenge programmene er bra
      1
    • Noe annet, jeg legger inn en kommentar i stedet
      0
    • Jeg bare elsker spørrekonkuranser, og måtte klikke her :)
      3


Anbefalte innlegg

Er et par som har sagt at de synes mine applikasjoner på Windows Phone 7 er bra...MEN...at navnet på de er skikkelig teit/dumt/uheldig.

 

Jeg hadde blant annet tre reise-applikasjoner på gamle Windows Mobile:

  • Trine i lufta
  • Trine i Farta
  • Trine på hjul

 

Disse tre dekket Trafikanten, Avinor og bysykler i Oslo (Clearchannel).

 

Jeg har for kort tid siden lansert Trine i farta også på WP7, og de to andre er under utvikling for WP7.

 

Og jeg hadde tenkt å beholde navna på disse tre, dels fordi de var rimelig populære på Windows Mobile (en del som har hørt om de), og dels fordi de har gode omtaler på nettet, og dels fordi jeg har tenkt at navnet har lite å si, så lenge applikasjonen er bra, så er det bare et tidsspørsmål før den blir kjent, og når en app med et teit navn blir "kjent", da kan navnet være en fordel igjen (stikker seg ut). Det var tanken iallefall.

 

Men jeg er jo ikke sammen med Trine som jeg startet dette sammen med, og apps som skal selges i USA osv, så er navnet ganske håpløst (Trine blir jo "Trææææin" på engelsk). Så jeg må uansett begynne med en annen "navne strategi" etterhvert.

 

Jeg liker tanken med å ha "noe likt" i navnet på alle applikasjonene, så man kan umiddelbart kjenne igjen "brandet" bare utfra navnet. Så jeg har også tenkt tanken på å prefikse alle med "gi" (for Gydar Industries) som feks "gi Trafikanten" osv. Selvom akkurat Trafikanten er nok ikke smart å bruke da dette er et "trademark" eid av Trafikanten.

 

Jeg er åpen for forslag, tips, råd til hva jeg bør gjøre! Og konkrete navneforslag til de tre applikasjonene

 

Det er litt jobb for en meg å endre navn (apps, websider, osv), så jeg ønsker å gjøre dette EN gang.

 

Kommer ingen gode råd, så lanserer jeg de tre norske reiseapplikasjonene med samme navn som de hadde på Windows Mobile, og så bruker jeg nok "gi" i stedet fremover på andre apps. Eller alternativt dropper hele branding-biten, og lar hver app navn helt isolert.

Endret av RonnyGydar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en sans for apper og programmer som har navn som er beskrivende for selve app'en og hva den gjør.

 

Men det kan gjerne være "en konvensjon" for det. F.eks. lager jeg noen små plugins for et hjemmeautomasjonsprogram som heter HomeSeer. Mine plugins prøver jeg å gi litt fornuftige navn som helst både skal beskrive hva de gjør og i hvilken sammenheng. Så da har jeg "TwittSeer", "SpotSeer" og "RFIDseer" for henholdsvis Twitter, Spotify og en RFID-leser i HomeSeer. I det siste jobber jeg med "WPseer" for Windows Phone og HomeSeer, men det navnet er jeg minst fornøyd med, så det blir muligens endret.

 

Mitt "problem" med Trine-i-serien er at Trine overhodet ikke har noen betydning for meg som forbruker og bruker av appene. Hvis jeg leter i en liste etter en applikasjon som har noe med sykler å gjøre, så kanskje jeg begynner å lete på bokstaven S...

 

 

Mine $0.02. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...