Gå til innhold

siste utgave av catalyst fungerer ikke på AMD radeon 5770 ?


Anbefalte innlegg

jeg skulle oppgradere driverne for AMD Radeon 5770 skjermkortet (på pcn til broren min) .

 

Jeg lastet ned siste driver for Windows 7 64 bit ( som er den utgaven han har)

Under oppgradering kom det blå-skjerm slik at pcen re-startet

Da var flere av programmene som ikke virket som de skulle samt at oppløsningen på skjermen var blitt feil.

 

Jeg prøvde på nytt , men denne gangen valgte jeg å fjerne den gamle programpakken først.

Denne gange ble installeringen gjennomført uten problemer.

 

Etter en omstart var forsatt problemene ikke løst.

 

Da endte det med at jeg tilbaskeførte pcen til en tidligere tilstand før installeringen av nye drivere.

 

Så hva er det som er galt med de nye utgaven av catalyst ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går bare tilbake til en eldre driver :) Problem fixed :)

 

 

Er sånt som skjer av og til :) Må bare leve med det :)

 

Å gå til bake til tidlige driver var ikke noe problem , men det er jævla irriterende.

Selv har jeg det samme skjermkortet og her fungerer oppdateringen uten problemer.

 

jeg ville bare vite om det var noen som hadde en ide hva som var årsaken.

her ville jeg nesten lure på om det kan være hovedkortet som gjør det

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har vært borti noe lignende med et nvidia skjermkort, og da var det defekt hardware. Man må ofte slå av antivirus når man avinstallerer driverne. Pleier selv å kun legge inn driveren og ikke catalyst control center, last ned fra individuelle nedlastinger.

 

Ligger det rester eller om ikke alle amd restene er avinstalelrt må de fjernes også, dvs om det ligger mapper og slikt igjen. Ut over det kan man forsøke neste gang.

Lenke til kommentar

Har vært borti noe lignende med et nvidia skjermkort, og da var det defekt hardware. Man må ofte slå av antivirus når man avinstallerer driverne. Pleier selv å kun legge inn driveren og ikke catalyst control center, last ned fra individuelle nedlastinger.

 

Ligger det rester eller om ikke alle amd restene er avinstalelrt må de fjernes også, dvs om det ligger mapper og slikt igjen. Ut over det kan man forsøke neste gang.

 

Hvor AMD plaserer alle filene vet jeg ikke.

 

hvis du leser gjennom hele posten så ser du at jeg først forsøkte med å installere det direkte ( da skal installerings prosessen selv fjerne det som er for gammelt) men dette førte til blå skjerm.

og omstart .

 

Da forsøkte jeg å fjerne den gamle utgaven ( valg fra installerings programmet) først for så installere den nye på nytt.

Denne gangen gikk det gjennom men alle innstillinger ( oppløsning , farger , plassering av ikoner o.s.v ) var rotet til.

 

Det rare er at jeg har samme skjermkort.

hans hovedkort er fra GIGABYTE mens mit er fra ASUS

Lenke til kommentar

For å fjerne alt skikkelig før du installerer ny driver så laster du ned dette programmet:

http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

 

Så starter du opp i sikkerhetsmodus kjører programmet, restarter i vanlig modus og installerer nyeste driver.

 

Voila ;) Alt funker fint :D

 

Hvis du ser etter litt nærmere så ser du at Driversweeper ikke er å oppdrive lengre hos Guru3D.

 

Det skal heller ikke være nødvendig med slike tiltak, men du kan jo alltids prøve denne manuelle metoden. Driversweeper etc. kan I sjeldne tilfeller medføre uønskede komplikasjoner, men hvis du likevel vil prøve kan du laste ned DriverSweeper 3.0 som er lik den Sveibuen prøvde å linke til.

Lenke til kommentar

Skille ut? Mener Driversweeper har egne kategorier for ulike drivere. Nvidia, ATI/AMD etc., alt etter hva det finner på maskinen din.

 

Spørsmålet gjeld om det var mulig å kun fjerne ATI/AMD drivere og programvare med dette programmet ?

De fleste slike programmer fjerne de programmer det selv tror er til bry

Det begynner selvfølgelig ikke å rote rundt på disken din på jakt etter saker og ting det kan spise til middag. Huker du av for fjerning av en spesifikk driver så utføres det og ikke noe annet.

 

Det som kan skje i enkelte tilfeller er at det sletter/endrer oppføringer i registeret som ikke bør slettes/endres el. Dette skjer som sagt svært sjeldent og det kan dessuten være snakk om tidligere utgaver av programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...