Gå til innhold

Få Windows Mango allerede <em>nå</em>


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk på første forsøk. Ventet ca ett sekund fra jeg klikket update til jeg slo av trådløssenderen på bærbaren.

 

Nice.

 

Test på Samsung Omnia 7.

Edit:

Viker som oppdateringen stopper på 7.10 (7720). Er seint så jeg har ikke forsket mye på det, men marcetplace virker i det minste på gratis apps, og xbox live ser ut til å virke.

Blir mer testing i morgen.

 

Edit2:

I Zune står v 7.10, men på selve telefonen viser den 7.5.

Xbox live starter, men jeg får ikke koblet til live servere slik at funksjoner som er dirkete knyttet til min xbox live konto ikke fungerer.

 

Edit3:

Får ikke norsk som display language. Altså vises tekst på tiles fremdeles på engelsk etc.

 

Edit4:

Stemmegjenkjenning fungerer ikke på norsk. Om den fungerer på engelsk kan diskuteres. Enten gjør den ikke det i serlig grad, eller så er den ikke spesielt glad i trøndersk norskengelsk:

- "Hello how are you doing tonight i'm just gonna to checkout loadings going on about."

Min nye sjekkereplikk.

Ellers har vi ting som:

- "I gotta don't get it."

- "Oh wants lots of problem I come home."

Det er altså uante muligheter for mer eller mindre kinkige missforståelser.

 

Threading i Outlook er genialt. Med threading samles e-postkommunikasjon under en bestemt kontakt, nesten slik som er vanlig med SMS i dag. På denne måten behøver ingen lete i en liste lenger enn lang for å finne tråden i det som ble skrevet tidligere.

 

Konklusjonen så langt er at mye riktig er på plass. Verdien av OS'et er høynet betraktelig, men noe gjenstår. Dette kan være relatert til det faktum at man ikke offisielt har åpnet noen av disse ekstra tjenestene enda. Noen andre som har testet med tilsvarende eller andre opplevelser?

 

Edit 5:

Xbox live fungerer nå. Live-funksjonen måtte aktivt slås på. Dette fikk jeg ikke spørsmål om når jeg gikk inn på xbox live tilen, og ei heller når jeg starter xbox live spill. Jeg fikk spørsmålet først når jeg begynte å klikke på settings. Når dette var aktivert fikk jeg full live integrasjon, meg avatar, gamertag, xbox live venner, achevements etc.

 

Det er kjekt å kunne se achevements og chatte med venner uten å måtte gjøre dette med 360-paden...

 

Kjøp som gjøres benytter kontoen du allerede har opprettet på xbox live (hvis du har opprettet en) og du behøver derfor ikke legge inn noen ny kortinformasjon.

 

Så ikke la barna bruke telefonen ukontrolert :p

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...