Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Xcover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gud hvor jeg ønsker meg en Galaxy S2 med IP67-sertifisering. Hadde Samsung kunne laget noe slikt kunne man jo faktisk ta med seg telefonen ut uten å være livredd for den minste fukt. Være det seg fra regn eller svett aktivitet.

 

En slik telefon hadde blitt den perfekte turkamerat med sin SAMOLED plus-skjerm på 4,3 tommer. Vurderte den nye "Motorola Defy plus" men ble skuffet at de ikke økte skjermstørrelsen fra 3,7".

 

Samsung Xcover og SE Active blir for stusselig skjerm på til å nyte god GPS-navigasjon og plotting.

 

Ender vel opp med å fortsette å bruke Galaxy S2 i marka, på sjøen og ute generelt men blir da å skaffe meg en relativt svær vanntett-case til denne.

Lenke til kommentar

Håper dette bare er starten. IP67 bør bli minimumsstandard for mobiler. Det er ikke noe stort problem å beskytte telefonen mot støt, men at de tåler litt vann og skitt vil de aller fleste ha nytte av. I tillegg til det denne tilbyr finnes det også touch-skjermer som fungere selv om man har våte fingre eller om det ligger vanndråper på skjermen. Det er praktisk om man blir overrasket av en regnskur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud hvor jeg ønsker meg en Galaxy S2 med IP67-sertifisering. Hadde Samsung kunne laget noe slikt kunne man jo faktisk ta med seg telefonen ut uten å være livredd for den minste fukt. Være det seg fra regn eller svett aktivitet.

Jeg har flere ganger i sommer hatt med meg telefonen (S2) på fuktige turer, som f.eks. kalde sykkelturer hvor jeg har telefonen montert på styret. Den har kanskje noen ganger blitt i overkant fuktig, men jeg har ikke hatt noe problemer med den enda.

Lenke til kommentar

Min Galaxy S2 lå 2 sek. i 1/3 med saltvann. Drukningsdød er vel beskrivende for hva som skjedde.

 

Saltvann og mobiltelefon er en usunn kombinasjon. Det la seg et saltlag på innsiden der telefonen hadde vært i vann.

 

Jeg ønsker meg en Motorola Defy+ men synes det er vanskelig å vente mens jeg må bruke min gamle reserve mobil (HTC s740)

 

Øyvind

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Det er en god telefon som gjør jobben sin. Skjermen er ikke akkurat noe å skryte av men den fungerer godt med god touch.

Kameraet har Autofokus bare så dere vet det og tar ganske bra bilder for å være 3.2MP. Skruen på baksiden kan man åpne med hendene eller neglene etter man har tatt av dekselet et par ganger.

Jeg hadde en Xperia X8 for en stund siden og den kostet 2000kr og for å sammenligne disse to så er Xcover'en mye bedre og raskere.

Telefonen reagere raskt og henger ikke etter. Det er også veldig god batterilevetid på den. Skjermen fungere fint fordi om det er vann på den og

Det har også veldig god lyd med 5.1ch innstillinger.

den er lett å bruke med kalde frosne nordiske hender.

Denne artikkelen er ikke helt rett..

 

. Telefonen er verdt pengene og hvis jeg ville gitt den et terningkast så hadde det vært 4-5.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...