Gå til innhold

Personlig trener utdanning før fullført VGS?


rubbels94

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal starte i andre året på VGS nå etter sommerferien, og neste sommerferie vurderer jeg å ta intensivkurs for å bli personlig trener gjennom AFPT... Og de har jo alderskrav på 18år, og jeg fyller 18 før ferien, så jeg kan jo søke å håpe på plass...

 

Men er dette lurt? Å ta en utdanning før jeg har fullført VGS (de krever ikke vgs), jeg skal jo ikke slutte på VGS av den grunn...

 

Hvis jeg kan jobbe deltid 4 ganger i uka, helg + to dager av uka, så er det vell lønnsomt (om jeg greier å selge da)?

Gjør jeg dette har jeg jo faktisk en utdanning før jeg er ferdig med VGS, og det er vell en ganske bra jobb ved siden av andre studier eller om jeg skal ta fag om igjen etter VGS?

 

Håper noen kan svare meg, og kanskje selv er PT og vet litt med erfaring?

 

MVH

 

rubbels94

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prata med en som har jobba som PT, han sa noe i denne duren: Du har PT'er som tar et kurs og tror du kan alt, og du har de som har en mastergrad i idrettsfag (eller hva det heter) og jobber på Olympiatoppen, hehe.

 

Det er ingenting i veien med å ta et PT kurs ila VGS, og jobbe med dette på si (hvis du får jobb), og det skader heller ikke å ha det på CV'n sin ;) Det viser bare at du er dedikert til å lære, og har arbeidsmoral. Så egentlig er det jo en win-win situasjon (hvis ikke kurset vil knekke lommeboka di i tusen biter da, hehe).

 

Angående det med å ta utdanning mens du går på VGS, det er jo ikke noe stress det. Mange jeg kjenner tok vekterkurs i det de fylte 18 for å kunne jobbe litt i helgene som vekter. Vekter kurs er forresten drit digg å ha, kjempe lett å få jobb og godt betalt i forhold til å sitte i kassa på kiwi eller noe. Nå får jeg 153.- timen for å game, være på face, og å drikke kaffe, hvem klager over det? hehe.

Lenke til kommentar

Jeg prata med en som har jobba som PT, han sa noe i denne duren: Du har PT'er som tar et kurs og tror du kan alt, og du har de som har en mastergrad i idrettsfag (eller hva det heter) og jobber på Olympiatoppen, hehe.

 

Det er ingenting i veien med å ta et PT kurs ila VGS, og jobbe med dette på si (hvis du får jobb), og det skader heller ikke å ha det på CV'n sin ;) Det viser bare at du er dedikert til å lære, og har arbeidsmoral. Så egentlig er det jo en win-win situasjon (hvis ikke kurset vil knekke lommeboka di i tusen biter da, hehe).

 

Angående det med å ta utdanning mens du går på VGS, det er jo ikke noe stress det. Mange jeg kjenner tok vekterkurs i det de fylte 18 for å kunne jobbe litt i helgene som vekter. Vekter kurs er forresten drit digg å ha, kjempe lett å få jobb og godt betalt i forhold til å sitte i kassa på kiwi eller noe. Nå får jeg 153.- timen for å game, være på face, og å drikke kaffe, hvem klager over det? hehe.

Haha, så digg da! Takk for bra og utfyllende svar :thumbup: Ja, PT utdanninga koster gull, 43,900 kroner vell, haha... Men om man selger bra, tjener man nok penga fort inn igjen!

Lenke til kommentar

Jeg jobber som PT!

 

AFPT og NIH er de kursene per i dag som er best ansett.

Jo før du komme ri gang jo bedre, personlig trening er en grei jobb ved siden av skole/studier. Men regn med at det er ikke så morro/enkelt som du kanskje tenker deg. Blir fort en del jobb og det er grenser for hvor mye man klarer å variere.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Jeg jobber som PT!

 

AFPT er det kurset per i dag som er best ansett. Mye av det samme som på NIH.

Jo før du komme ri gang jo bedre, personlig trening er en grei jobb ved siden av skole/studier. Men regn med at det er ikke så morro/enkelt som du kanskje tenker deg. Blir fort en del jobb og det er grenser for hvor mye man klarer å variere.

 

Takk for godt svar!

 

Jeg så CV'ene til noen av trenerene på elixia... Mange av de har grunnkurs (noen også treningsveileder) fra NIH... Er det noe jeg trenger for å greie meg, eller holder det med AFPT kurs?

 

Og ettersom du er PT, så kanskje du kan svare på spm. ang. jobben også :) Hvordan selger en PT egentlig timer?

Kan jeg spørre hvor du jobber, hvor du utdanna deg, og om eventuelle kurs du har tatt også?

 

 

Mvh rubbels94

Endret av rubbels94
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg jobber som PT!

 

AFPT er det kurset per i dag som er best ansett. Mye av det samme som på NIH.

Jo før du komme ri gang jo bedre, personlig trening er en grei jobb ved siden av skole/studier. Men regn med at det er ikke så morro/enkelt som du kanskje tenker deg. Blir fort en del jobb og det er grenser for hvor mye man klarer å variere.

 

Takk for godt svar!

 

Jeg så CV'ene til noen av trenerene på elixia... Mange av de har grunnkurs (noen også treningsveileder) fra NIH... Er det noe jeg trenger for å greie meg, eller holder det med AFPT kurs?

 

Og ettersom du er PT, så kanskje du kan svare på spm. ang. jobben også :) Hvordan selger en PT egentlig timer?

Kan jeg spørre hvor du jobber, hvor du utdanna deg, og om eventuelle kurs du har tatt også?

 

 

Mvh rubbels94

 

Beklager sent svar. Er veldig sjeldent pålogget her lenger!

 

På NIH må du først ta grunnkurs(10 sp) deretter treningsveileder(10 sp) og så personlig trener-kurs(15 sp). På AFPT er alt lagt inn i et stort kurs. Dvs. at du ikke kan velge å f.eks bare ta grunnkurs i år og så vente med treningsveileder e.l.

 

I starten kommer du til å jobbe mye med å selge deg selv som PT. Det er derfor viktig at du innser at det blir en del gratisjobbing i starten da du må gi litt prøvetimer o.l. Fordelen med å være tilknyttet et senter er at det er lettere å komme i kontakt med kunder gjennom treningsveiledning eller i studio. Ulempen er selvfølgelig at lønnen er dårligere enn som selvstendig næringsdrivende. På Elixia vet jeg de har et opplegg hvor alle nye medlemmer får tilbud om 2 gratis PT-timer, da får du gjerne noen av disse kundene og det blir din oppgave på disse to timene å få disse kundene til å innse at PT er verdt pengene og at de dermed kjøper PT-timer av deg.

Masse andre måter også, hvis du blir ansatt et sted en dag så kan du sende meg en PM så skal jeg gi deg noen tips.

 

Jeg tok utdannelsen på NIH og jobber på et stort senter i Oslo!

Lenke til kommentar

Jeg jobber som PT!

 

AFPT er det kurset per i dag som er best ansett. Mye av det samme som på NIH.

Jo før du komme ri gang jo bedre, personlig trening er en grei jobb ved siden av skole/studier. Men regn med at det er ikke så morro/enkelt som du kanskje tenker deg. Blir fort en del jobb og det er grenser for hvor mye man klarer å variere.

 

Takk for godt svar!

 

Jeg så CV'ene til noen av trenerene på elixia... Mange av de har grunnkurs (noen også treningsveileder) fra NIH... Er det noe jeg trenger for å greie meg, eller holder det med AFPT kurs?

 

Og ettersom du er PT, så kanskje du kan svare på spm. ang. jobben også :) Hvordan selger en PT egentlig timer?

Kan jeg spørre hvor du jobber, hvor du utdanna deg, og om eventuelle kurs du har tatt også?

 

 

Mvh rubbels94

 

Beklager sent svar. Er veldig sjeldent pålogget her lenger!

 

På NIH må du først ta grunnkurs(10 sp) deretter treningsveileder(10 sp) og så personlig trener-kurs(15 sp). På AFPT er alt lagt inn i et stort kurs. Dvs. at du ikke kan velge å f.eks bare ta grunnkurs i år og så vente med treningsveileder e.l.

 

I starten kommer du til å jobbe mye med å selge deg selv som PT. Det er derfor viktig at du innser at det blir en del gratisjobbing i starten da du må gi litt prøvetimer o.l. Fordelen med å være tilknyttet et senter er at det er lettere å komme i kontakt med kunder gjennom treningsveiledning eller i studio. Ulempen er selvfølgelig at lønnen er dårligere enn som selvstendig næringsdrivende. På Elixia vet jeg de har et opplegg hvor alle nye medlemmer får tilbud om 2 gratis PT-timer, da får du gjerne noen av disse kundene og det blir din oppgave på disse to timene å få disse kundene til å innse at PT er verdt pengene og at de dermed kjøper PT-timer av deg.

Masse andre måter også, hvis du blir ansatt et sted en dag så kan du sende meg en PM så skal jeg gi deg noen tips.

 

Jeg tok utdannelsen på NIH og jobber på et stort senter i Oslo!

Takk for hjelpa! :-) Sender PM om jeg tar utdannelsen, og får jobb :-)

Lenke til kommentar

For da har du fullført vgs = studiekompetanse, sånn at du kan søke på andre studier. Det er jo ikke sikkert at du har verken lyst eller mulighet til å være PT hele livet, eller?

Nei, tror ikke det :p Har så mye yrker som suser oppi hue, så egentlig aner jeg ikke hva jeg vil bli... Planen var å bli kirurg, men har ikke karakterer og riktige fag, så skulle ta en utdannelse for å ha ved siden mer skole for å ta opp fag...

 

Men vet ikke om jeg er egnet som lege egentlig, for man burde vel ha følseser for pasienten osv... Det har vell ikke akkurat jeg... Så har tenkt pilot også... Kanksje noe innen sikkerhet i USA også (FBI, CIA, NSA, SWAT, eller no sånt)....

Og idag fikk jeg faktisk sesjons greier fra militæret, så lurer på om jeg kanskje skal satse på spesialjeger eller noe...

 

Mvh rubbels94

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...