Gå til innhold

Hvilken PC til å spille WoW med?


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg har fint lite greie på data. Kan noen her hjelpe meg litt? HER er et utvalg av pc`er; jeg tenker på de opp til 3995,- (er student, så der stopper budsjettet).

Hvilken av disse maskinen egner seg best i forhold til WoW? Vil helst ikke ende opp med at spilling blir et irritasjonsmoment....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :)

 

Jeg har fint lite greie på data. Kan noen her hjelpe meg litt? HER er et utvalg av pc`er; jeg tenker på de opp til 3995,- (er student, så der stopper budsjettet).

Hvilken av disse maskinen egner seg best i forhold til WoW? Vil helst ikke ende opp med at spilling blir et irritasjonsmoment....

¨

 

wow krever ikke like lite som før lenger er jeg redd, så tror 4000 er litt i det minste laget for å lage en HEL pc..

 

værtfall ikke nok til å lage en pc som kjører wow tålig greit, på no annet enn low settings

 

edit:

 

Det var som pokker... bygge pc med AMD prosessor var rimelig billig... her er et utkast på rundt 4000, vetta søren om det er no hold i HK/RAM, har ikke brukt AMD på mange år, men kan værtfall anbefale skjermkortet for de som har litt lite penger å bruke, funker helt fint med wow, kjører alt på max.

 

feel free å endre litt på lista over komponenter, bare kasta sammen noe billig.

post-73495-0-34579300-1310132740_thumb.jpg

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Takk for svar, og at du virkelig har sett etter! :)

 

"Bygge PC" høres så vanskelig ut! Er det noe jeg bør gi meg ut på når jeg ikke har peiling overhodet?? Og om det er det, trenger jeg mer enn det som står på lista? (detta var litt skummelt i grunn.... :blush: )

Lenke til kommentar

Småprat om/rundt WoW, så den passer hit.

 

Uten PC kunne man ikke game wow =)

 

men ja, til 4000,- kan det bli vanskelig men ikke umulig.

hadde spart 2000 til og kjøpt meg noe som holder en stund, og slipper å kutte litt overalt.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Anbefaler absolutt å bruke litt mer ja. Jeg holdt meg også under 4000 når jeg handlet min bærbare. Skulle jo bare spille WoW og se film på den... Men dessverre klarer den knapt dra WoW. Den er et halvt år gammel nå, men allikevel.

 

Spar 1-2000 til og kjøp noe som varer, som nagina sier.

Lenke til kommentar

Takker for svar igjen. :)

 

Jeg kan vente til dataen "knekker" fullstendig; da blir det kanskje noen kroner til i kassa. Men hvilke "stats" bør den ha; altså størrelse på harddisk og RAM og alt det der....om jeg visste det kunne jeg sett meg litt rundt selv også. :)

 

Pokey; grunnen til at jeg skriver her er at jeg vil sørge for at dataen kan kjøre wow på en respektabel måte, og det tenkte jeg at wow-spillere antakelig har mer greie på enn "vanlige" databrukere.

Lenke til kommentar

Anbefaler absolutt å bruke litt mer ja. Jeg holdt meg også under 4000 når jeg handlet min bærbare. Skulle jo bare spille WoW og se film på den... Men dessverre klarer den knapt dra WoW. Den er et halvt år gammel nå, men allikevel.

 

Spar 1-2000 til og kjøp noe som varer, som nagina sier.

 

Med riktige settings kan en billig pc dra WoW med ganske høy grafikk... Førstebud er å slå av VSync, shadow og water detail. De to stjeler fps til de grader og gir ikke noe merkbart bedre grafikk. Synes faktisk vann ser bedre ut med water detail på bunn... Slå så på visning av fps og eksperimenter med resten av settings. Finn et komprimiss som gir deg best grafikk men samtidig en stabil fps på rundt 45-50 :)

Lenke til kommentar

Takker for svar igjen. :)

 

Jeg kan vente til dataen "knekker" fullstendig; da blir det kanskje noen kroner til i kassa. Men hvilke "stats" bør den ha; altså størrelse på harddisk og RAM og alt det der....om jeg visste det kunne jeg sett meg litt rundt selv også. :)

 

Om du har 4GB ram so trenge du ikkje å bytte det, og HDDen er sikkert god nok med mindre den er 10 år gammal.

 

Problemet med wow er at det krever mykje av prosessoren, men utenom det so trenge du ikkje so veldig bra data for å dra wow på ok settings. Men om du kan spare opp 2-3 tusen til so kan du jo ta ein kikk på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711

med den pakken får du ein god pc til 5-7000kr.

 

Og når det kjem til PC bygging so er det nok filmar på youtube, i tilleg til guide i skreven form :thumbup:

Dei fleste kablane osv passar og kun på 1 plass, so det er vanskeleg å gjere alt for store feil under bygging også.

Endret av Karbutar
Lenke til kommentar

Kan legge til at WoW drar mindre resurrser i Cataclysm enn det gjorde i WotLK, Spillet drar betydelig mer resurrser i Northrend enn det gjør i Azeroth på mitt bygg.

 

Desverre så har WoW en helt elendig optimisering så det drar unødvendig mye resurrser på lave instillinger.

 

men WoW burde man kunne kjører relativt smertefritt på skjermkort så gamle som 79xx og nyere om man skrur ned grafikken litt, har selv spilt mye WoW på en 2 år gammel laptop med GTX 180m og varmeproblemer på en 30-ish FPS(kan klare mer, men jeg er litt sucker på view distance, liker å se langt), det hjelper dog å ha 4GB Ram.

 

Skru av Shadows, skru ned View Distance og ingen multisampling, da krever ikke WoW særlig mye.

Spill i Fullscreen og ikke Windowed(fullscreen) modus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...