Gå til innhold

Ambisiøst nettspill til Europa (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke de på det offisielle Tera-forumet så begeistret for. Her er det i skrivende stund 32 sider hvor folk rager over at Frogster skal utgi spillet i Europa.

 

Også fant jeg dette:

 

SITAT Scapes
Greetings, members of the TERA community!

 

As you have no doubt seen, today Bluehole Studio announced a partnership with Frogster to publish TERA in Europe. Naturally, your first reaction must be “what does this mean to me?”

 

Here is our answer to this important question:

 

• TERA will have servers located in both North America and Europe. Frogster will create, maintain, and manage the European servers.

 

• TERA accounts created through Frogster will be exclusive to European servers and will be unable to access the North American servers. Frogster will handle European customer service.

 

• TERA in Europe will follow the same update schedule and contain the same content as the North American version of the game, with translations appropriate to each country and region.

- TERA is still planned to launch at the same time in North America and Europe.

- The tentative list of languages for translation remains French and German.

- Any content changes to the game, such as the removal of blood, will occur only to meet local European regulations and needs if necessary.

 

• There will not be a separate microtransaction payment model for TERA in Europe. TERA will use a subscription-based payment model in all regions.

 

• TERA-Europe.com will be the home of TERA in Europe and will host European-specific news, forums, and events.

 

• En Masse Entertainment and Frogster will communicate regularly before, during, and following the game’s launch.

 

• All players are welcome to participate on the official TERA-Online.com forums regardless of geographical location.

 

This information should address most of the questions we’ve seen asked on the forums. We will do our best to respond to any additional questions you may have; please feel free to add them to this thread.

-- Scapes

Endret av Naiits
Lenke til kommentar

Naiits, linken din var jo både morsom og skremmende å lese. Morsom siden OP tror at veldig mange vet eller bryr seg om hvem Frogster er og tar det med i vurdering av spill kjøp, samt at tror han representerer hele det europeiske marked. Tror han bør stille seg litt mer realistisk til situasjonen sin, mener det finnes ett godt uttrykk for dette.

 

Skremmende derimot var det å lese om frogster, at selskap drev på en slik måte som er beskrevet høres bare grusomt ut.

 

Selv vil jeg vente og se ann TERA. MMO launcher suger som regel og jeg må nesten se om venner skal spille det, samt om det faktisk blir mange kunder. Døde MMO er ganske kjedelig.

 

Edit: Jo mer jeg leser av tråden jo mer barnslig blir det, det er litt god argumentasjon der, men den drukner litt i "alle vennene mine" argument. Og fornærmelser på personer med andre meninger. Fantastisk community som jeg virkelig syns de bør høre etter ja. Skyter seg "saken" i foten vil jeg heller si.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

unnskyld meg, men forsto jeg hva Naiits sa riktig...at de kommer til og fjerne blodet fordi det er noen trangsynte tyskere som skal hoste det...?

Det skremte meg. Jeg har ventet spent på en Europeisk utgivelse, men vist dette betyr sensur og fjerning av mer eller mindre voksent innhold reiser jeg heller til Asia... eller bare dropper spillet.

Lenke til kommentar

unnskyld meg, men forsto jeg hva Naiits sa riktig...at de kommer til og fjerne blodet fordi det er noen trangsynte tyskere som skal hoste det...?

Det skremte meg. Jeg har ventet spent på en Europeisk utgivelse, men vist dette betyr sensur og fjerning av mer eller mindre voksent innhold reiser jeg heller til Asia... eller bare dropper spillet.

 

Ja dette skremmer meg også...og hvis det skjer så blir jeg mektig irritert.

Lenke til kommentar

Litt teit at dem vurderer å sensorere spillet for blod når det gjelder figurer med store sverd som smetter igjennom folk..

Men tror neppe det skal påvirke såpass kritisk mye på spillopplevelsen min bare fordi dem velger å ta vekk litt blod, der man har mange andre spill som er sånn. Skjønner dog frustrasjonen til folk..

Lenke til kommentar
TERA in Europe will follow the same update schedule and contain the same content as the North American version of the game, with translations appropriate to each country and region.

- TERA is still planned to launch at the same time in North America and Europe.

- The tentative list of languages for translation remains French and German.

- Any content changes to the game, such as the removal of blood, will occur only to meet local European regulations and needs if necessary.

=

Bare land med slike restriksjoner.

 

Jeg så fram til å spille Tera, men med Frogster som utgiver så venter jeg nok litt.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Bjohansen, europa regnes som en region. På samme måte som USA. De lager ikke en version til hvert land ut ifra hvordan lovgivingen er. Bare se på Ninja Gaiden når det fikk europa versjon, blood fjernet hos alle andre land i europa også.

 

Og siden når ble mye blod voksent? Sist jeg syns mye mye blood var drit kult så var jeg vel 14 år. Nå er det mer morsomt, men voksent? Njaaa, vil ikke si det :p

Lenke til kommentar

Bjohansen, europa regnes som en region. På samme måte som USA. De lager ikke en version til hvert land ut ifra hvordan lovgivingen er. Bare se på Ninja Gaiden når det fikk europa versjon, blood fjernet hos alle andre land i europa også.

 

Og siden når ble mye blod voksent? Sist jeg syns mye mye blood var drit kult så var jeg vel 14 år. Nå er det mer morsomt, men voksent? Njaaa, vil ikke si det :p

 

Det er faktisk en del spill som det blir laget lokale versjoner for i hvert enkelt land. Tyskland er vel det mest nazi landet i europa på sånne regler (pun intended, er jeg ikke morsom? B)) men storbritannia kan også være strenge. Se for eksempel på Left 4 Dead og Wolfenstein.

 

Likevel skal det sies at dette er noe jeg kun tror basert på tidligere erfaringer, og annet enn det har jeg ikke noe grunnlag for å vite om det er sant eller ikke.

 

Får krysse fingrene for at det ikke blir sensurert i Norge :)

Lenke til kommentar

Ganske utrolig at Norge ikke er så stenge på dette med blod o.l i spill.

 

Satser på at det gis ut en version hvor disse tingene ikke er fjernet til land som ikke er så strenge på dette med blod og styr. På Tera-forumet ble det diskutert en del om Frogster kom til å gi ut spillet uten blod og fikse litt på disse lettkledde damene for å kunne presse aldersgrensen ned til 13 år.

Lenke til kommentar

Blod fikser de på fordi det er lovpålagt, ikke noe med PG13 å gjøre i det hele tatt, de høres ut som konspirasjons tullinger i kampingvogn med tinfolie hatt på. De har ett par poeng dog, bare synd det kommer med slikt tull. Andre spill i tyskland som har blitt sensurert er f.eks. GTA og CS, mener crysis også ble det. Og tyskland er europas største enkelt market for spill, så da er det kanskje ikke så rart om man går ut ifra deres lovgivning...

Lenke til kommentar

Altså..Det er litt teit at jeg, som er (??) år, ganske ung, faktisk synes blod er jo helt NORMALT! Jeg har spilt spill som var over min alder i flere år, med masse blod og gørr o.l IKKE FJERN BLODET fjern heller de lettkledde damene som nesten ikke har noe klær på seg, som noen nørder kan ... vell, det Far reagere på er jo de lettkledde damene, ikke blodet, flygene beina og avkuttende henda, og menneske spisende zombiene!

 

Hva er det MMO-Utgiverne eller spill lagerne ikke forstår? Blod og gørr ser man jo i masse filmer osv, men de lettkledde alvene er jo det de må sette ullgensere på! Blod er jo bare en kul effekt :p (ikke misforstå meg da, jeg er ikke veldig for det, men bedre å fjerne lettkledde alver/mennesker isteden for blodet)

 

Meningen min kommer ikke akkurat til å telle i det store hele men jeg håper at noen er/blir enige med meg :)

Lenke til kommentar

http://www.tfhp.org/images/tinfoil-hat.jpg Noe sånt.

 

Greit at de beskylter Frogster for mye de regelrett gjør elendig, men å gi de skylden for land sin lovgiving så blir det for banalt og "konspirasjons tulleri".

 

Og underskrift kampanje mot underskrevet kontrakt? Greit å være være svært mistenksom når ett spill du elsker blir publisert av ett selskap med svært dårlig rykte, men det ville være greit om man holdt seg til realistiske forslag.

Lenke til kommentar

http://www.tfhp.org/images/tinfoil-hat.jpg Noe sånt.

 

Greit at de beskylter Frogster for mye de regelrett gjør elendig, men å gi de skylden for land sin lovgiving så blir det for banalt og "konspirasjons tulleri".

 

Og underskrift kampanje mot underskrevet kontrakt? Greit å være være svært mistenksom når ett spill du elsker blir publisert av ett selskap med svært dårlig rykte, men det ville være greit om man holdt seg til realistiske forslag.

 

Don't quote me on this, men jeg lurer på når det gjelder ting som dette, så kan utvikleren av spillet ta spillet vekk fra de som vedlikeholder servere osv, siden de bare "låner" spillet, men som jeg sa, jeg er ikke sikker :)

 

Og hvis det blir så ille for oss i europa at spillet blir slitsomt og spille, kommer det til og dø sakte men sikkert og de kommer til og tape millioner av kroner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...