Gå til innhold

StarCraft II endelig med dato (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

JAA!

 

Nå har jeg INGEN interesse for Starcraft. Grunnen til at jeg er glad er at dette betry at Diablo III er ikke altfor langt vekke! (selvom jeg er VELDIG skeptisk til den)

Tror ikke det blir Diablo III før neste år.

Blir garantert ikke noe Diablo 3 i år, er ikke sikkert vi ser det neste år heller.

Lenke til kommentar

Amen til den akarno. Om eg ikkje vinner key her på Gamer, blir det nok bestilling av spelet uansett, så ein beta-key skal eg alltids klare å få tak i. Tida derimot, er det verre med no framover mot eksamen. Det hadde jo sjølvsagt vore kjekt om spelet kom ut rett etter eksamen også, men er no litt stas med beta!

 

Rart korleis ein enkel nyheit kan gjere ein så glad! :D

Lenke til kommentar

JAA!

 

Nå har jeg INGEN interesse for Starcraft. Grunnen til at jeg er glad er at dette betry at Diablo III er ikke altfor langt vekke! (selvom jeg er VELDIG skeptisk til den)

Tror ikke det blir Diablo III før neste år.

Blir garantert ikke noe Diablo 3 i år, er ikke sikkert vi ser det neste år heller.

 

Fullstendig klar over det. Men nå har Blizzard sakt at D3 vil ikke komme før ETTER Starcraft II. Så nå som Starcraft II er klar, er vi nærmere D3.

Lenke til kommentar

Som betatester må jeg si jeg er enormt skuffet over Starcraft II. Den er omtrent så likt Starcraft I som det kan bli, med nye enheter, men uten særlig annen innovasjon. Grafikken skuffer også stort. Det er så mye rom for innovasjon i RTS spill, men Starcraft II er totalt by the book... håper storymode hvertfall blir interessant.

Lenke til kommentar

Det er da en oppfølger, det skal være likt forgjengeren ellers er det ikke mye poeng i å kalle det en oppfølger. Tror f.eks. ikke fansen av God of War hadde blitt så begeistret om GOW3 ble ett action RTS, selv om det ville blitt veldig ulikt forgjengerne.

 

Kan du forklare hva som må innoveres? For min del er Starcraft 2 bevis for at det gamle som oftest fungerer best.

 

Grafikken skuffer stort? jaja, deg om det. Kjører alt på max og syns det ser nydelig ut. Beste grafikken jeg har sett i ett RTS på en god stund, kanskje trumfet såvidt av DoW2, men igjen er skalaen større i SC2.

Lenke til kommentar

DOW2 er et godt eksempel på det motsatte av hva jeg snakker om... noen som innoverer for mye og glemmer hvor spillet kom ifra... og derfor suger det også totalt.

 

Grafikken i SC2 er fin og ren, men totalt uspektakulær. Noe av morroa med RTS'er nå tildags er jo fin og roterbar 3D grafikk. SC2 er et 'throwback' til 2005 i grafikk, og 2000 i spillbarhet.

 

SC2 er vel helst for de som fremdeles ønsker å spille SC1, men med oppdaterte animasjoner og flere enheter.

Lenke til kommentar

Så, SC2 suger fordi det er for likt forgjengeren mens DoW2 suger fordi det er for ulikt forgjengeren?

 

Jaja, vi har delte meninger når det gjelder kamera, WC3 lot oss f.eks. rotere og zoome, men jeg hadde aldri bruk for det. For de som liker den slags, kanskje det er med ved release? Hvis ikke er det synd.

 

Kan du nevne ett RTS idag som faktisk greier å se spektakulært ut? De fleste jeg har spilt i det siste har sett bra ut, men ikke spektakulært.

Lenke til kommentar

Sett vekk frå litt smårusk i balansen og litt etterlengta forbetringa for Battle.net UI'en, så er Starcraft II eit svært godt spel. Det er ein oppfølgar verdig!

 

Multiplayeren i seg sjølv er ikkje særleg innovativt sett opp mot Starcraft I, men det er like greit. Starcraft veteranane er fornøgde, samt at nye features, grafikk, forbetrea UI og units er introdusert, som har resultert i ei total endring i spel-biletet.

 

Det som kjem eksplisitt til å vere innovativt er singleplayeren, Galaxy editoren og custom games (som er då blir eit naturleg resultat av editoren).

 

I ekte blizzard-ånd er grafikken svært skalerbar, slik at spelet favna omtrent alle systemspesifikasjonar. Eg kan spele Starcraft II knirkefritt på ein 3 år gammal laptop, dog med alt på lavaste innstillingar. Eg har sett spelet på Ultra high settings, og spelet ser oversikteleg og flott ut.

 

Om spelet er for flashy og grafikk-krevjande, vil det ikkje nå ut til så mange.. Dette er noko både Blizzard og Valve veit!

 

Vi kan sikkert diskutere korvidt eit spel eir innovativt, men eg synest det er innovativt berre det å ha eit fantastisk bra og knirkefritt gameplay, singleplayer og endelause moglegheiter for diverse modifikasjonar gjennom custom games. Dette er ein kombinasjon svært få spelprodusentar klarer å presentere.

Lenke til kommentar

Balanseproblemer er det ikke mange av, i alle fall ikke før man begynner å spille med de virkelig gode.

 

Selv synes jeg egentlig ikke man bør snakke om balanseproblemer før man er på toppen av platinum, og har inngående forståelse om samtlige kontemporære «timings» og «builds» for alle rasene.

 

Det hviskes om at Zerg har et potensielt høyere tak enn de andre rasene, foreløpig. Det er dog bare de aller aller beste som har noe utbytte av dette. For alle andre er dette neglisjerbart.

 

Det er klart, folk kommer garantert til å finne nye ting å utnytte, og Blizzard kommer til å svare med balanseforandringer (de er langt fra ferdige med å bygge ut validiteten til units, neste patch er det Ultralisk som står for tur); likevel fungerer spillet glimrende i nåværende utgave (selv om jeg ikke er videre fornøyd med at Mutalisk plutselig ble mindre brukbar i ZvP).

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...