Gå til innhold

«Slemme» utgiveres store skrekk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal bli spennende å se om mindre utviklerne kan påvirke den digitale distribusjonen til å bli det vi forbrukere hadde håpet. For slik det er nå så er det minimal forskjell på digital og butikk. Grunnen er nok å finne i det han nevner her

utgivere henger igjen i en gammel modell, der det å få spillene ut i butikk er en veldig viktig faktor. I en verden der uavhengige utviklere bruker Internett som distribusjonskanal er denne problemstillingen uaktuell, likevel blir det nettopp et problem når utgivere fortsatt har den gamle modellen som sitt ideal.

At prisene i digitale butikker er kunstig høye for å ikke utkonkurrere de fysiske butikkene. Men det litt merkelige er at omtrent er motsatt pr i dag :huh:

 

Det har kommet noen gode spill fra uavhengige utviklere i de siste årene, de som har funnet veien til min pc er bl.a Audiosurf, Mount & Blade, World of Goo, Machinarium og Torchlight. Når prisen er hyggelig, $10-25, så forventer jeg ikke nødvendigvis det samme. I alle fall ikke når det kommer til hvor mange timer/mye morro jeg får ut av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...