Gå til innhold

Hva får jeg for ett brukt Canon 450D?


Anbefalte innlegg

Kameraet er i helt fin stand, halvannet år gammelt. Har ett lite prosjekt på gang. Mål: Ende opp med Canon 550D :)

 

Planen er slik:

Canon 450D til 550D

Tamron 18-200 3,5-6,3 - Noe med IS og USM, tenker Canon 17-85 IS USM

 

Har en 55-250 IS som jeg vil beholde, og har en Canon 100mm Makro jeg vil finansiere med. Hørest dette bra ut? I mitt yrke som jeg jobber nå, trenger jeg ikke makroen, og må ha noe som fokuserer raskt. Tenkte med en gang på de 2.8 objektivene til Tamron, Tokina og Sigma, men disse har treg fokus og er dyre i forhold til Canon 17-85 IS USM.

 

Tar mye konsertbilder og vanlige nyhetsbilder, men kan ISOen veie opp mot 2.8 ved Canon 550D?

Har greid meg fint med 3.5-6,3 og 1600 ISO, så greier meg vell bra med 4,0-5,6 og 1600-3200 ??

 

Mne prisene, hva får jeg for tingene mine?

Canon 450D?

Tamron objektivet?

Canon Makroen?

 

Trenger da bare kamerahuset 550D, sparer vell litt på dette? Eller er der en pakkepris? Canon 550D og 17-85 IS USM?

 

Hjelp? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+789234

Er det yrket ditt å ta bilder?

 

I så fall forstår jeg ikke hvorfor du ikke prioriterer objektivparken fremfor huset. For konsertbilder ville jeg anbefalt et lyssterkt fastobjektiv, f.eks. 50mm f/1.4 eller 85mm f/1.8, avhengig av hvor nærme du kommer. Det koster ikke stort og vil gi en kraftig bedring i billedkvaliteten over din 18-200m alt-i-ett superzoom.

 

Ang. bruktpriser, så kan du se på foto.no's markedsplass hva som er kurant pris for utstyret ditt.

 

Dersom du tar mye bilder og tjener penger på det ville jeg mye heller lagt ned pengene en 7D. Det er et langt bedre hus enn 550D.

Lenke til kommentar

Jobber i avis og har praksis, lønnet via NAV, så penger har jeg ikke så mye av. Men har hatt macroen i over ett år, bruker den skjeldent. Får heller kjøpe den på ny ved en senere anledning, når jeg faktisk får bruk for den. Grunnen til jeg oppgraderer er at jeg vil ha filmmulighet, valget faller da på 550D.

 

Men 3500kr for 450D + Tamron 18-200mm 3.5-6.3 + 2x batteri + 2 x 2GB Minnekort av typen 33 mb/s

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 550D i sommer, men angrer nå på jeg ikke kjøpte 7D... Vurderer å selge mitt 550D med batterigrep og to batterier og kjøpe tilsvarende men 7D.

 

Valget er ditt, men 550D begrenser en del når du har lært deg å ta bilder...

 

Men spørs hva du tar bilder av i avisen kanskjw. Personlig er jeg fotograf for KFl, og det er sport/fotball. 3,5 bilder i sek ble lite og fokusen henger ikke helt med når jeg bruker ef 70-200mm f2.8L

Lenke til kommentar

Jeg selger ikke kittobjektivet mitt, det vil jeg trenge seinere.

 

Hvis jeg skal selge blir det 550D+batterigrep og batteri.

 

Batterigrep og nye batteriet er så og si ubrukt. Er brukt bare få ganger. Så på huset mitt nå, det har ikke et eneste bruks merke i det hele tatt vil jeg si. Har bare et bitte lite, det er bare pga jeg har store hender. Har blidt en 2 cm ripe akkurat der man holder, laget av en negel under bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...