Gå til innhold

Tynnklientsnadder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Har testet en del HP tynnklienter i forbindelse med pålogging til ASP-løsninger, spesielt de med Windows Xp Embedded har jeg brukt en del.

Syns ikke de har hvert så altfor trege.

Men selvfølgelig vist du sitter og bruker tynnklient som en normal datamaskin, så er det ikke rart det går tregt, men da er det vel ikke akkuratt tynnklienten sin feil vil nå jeg sagt iallefall.

 

Forsåvidt så skal OSet kjøres fra nettskyen hvor Wysen bare en tilkoblingsportal, syns med tanke på det at den hadde relativt greie specs, med tanke på at den skal bare prosessere et bilde som kommer over internett :-)

Lenke til kommentar

Våre brukere på jobb har brukt tynnklienter mot lokale terminalservere i ca 5 år. I fjor ble alle tynnklientene byttet ut mot laptops (politisk vedtak) og folk savner desperat tynnklienten. Det å jobbe mot terminalserverene var mye mye mye raskere enn å sitte med laptopen (vi snakker om kontorapplikasjoner, ikke noe fancy).

 

Jeg mener (tynn)klient/nettsky er framtiden og laptop er et steg tilbake. Problemet foreløbig (som jeg ser det) er at nettskyfenomenet ikke er modent nok enda, med problemer som hvem eier data, hva skjer hvis undeholdningsbransjen plutselig får lov å snoke i nettskyen til et selskap, osv).

 

 

Lenke til kommentar

@JKJK:

Okei? Hva i all verden slags laptoper er det dere har gått til innkjøp av? Og dersom dere faktisk klarer å ha bedre ytelse på en tynnklient enn en moderne laptop, så lurer jeg litt på hva slags servere dere kjørte i bakkant - for det høres fullstendig urimelig ut.

 

Enhver noenlunde moderne laptop, av business-typen, bør ha langt bedre ytelse enn en tynnklient, såfremt dere i alle fall har brukt litt penger på laptopene... Og med "litt penger" så snakker vi kanskje 8-10k pr. laptop - dersom man skal bruke disse maskinene som hovedmaskin, gjerne med docking + ekstern skjerm / tastatur / mus, så er nok det minimum av hva jeg ville brukt, på maskinen alene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Popsicle, syns du blander voldstom ytelsen til en tynnklient og ytelsen til serveren i posten din. Ytelsen til tynnklient er irrelevant ettersom den bruker noen sekunder på og starte seg opp og så logger du deg inn på serveren allikevel.

 

Den største fordelen med tynnklientene inn på et terminal server miljø er jo absolutt hvor simpelt det er, det og slippe og administrere alt slags oppdateringer, virus og utgått programvare. Du kan gjør mye mer på en vanlig pc, men til gjengjeld så går som regel veldig mye mer galt.

 

Har forsåvidt dårlig erfaring med nettskyen til microsoft så langt, men det er jo i en tidlig fase enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...