Gå til innhold

Erfaring med Canon eos 450D og vann? Hvor mye vann tåler det osv...


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har hatt ett canon eos 450D i ett og et halvt år nå. Hver eneste gang det har komt en vanndråpe på kameraet blir jeg redd for det, og dekker det inn eller springer inn med det. Dette minker jo mulighetene mine til å ta bilder av vanndråper osv...

 

Det jeg egentlig lurer på er om noen har erfaring med canon kameraer om det faktisk tåler regndråper eller ikke?

 

Om det ikke tåler noe vann, er du muligheter for å anskaffe noe beskyttelse av noe slag så jeg kan ha kameraet ute mens det regner?

 

Takker for alle innlegg! Mvh Kn3tten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et kamera tåler mer en du tror,men mindre en du ønsker.

 

At det kommer noen regndråper på 450D er ikke farlig,men hvis de dråpene begynner og bli så pass mange at de renner av kameraet ville jeg nok beskyttet det.Du kan kjøpe et kamera-regntrekk og legge kameraet i,disse er billig på deal extreme.

 

Har du et vått kamera så la det tørke på en luftig plass,ikke i kamerabagen :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Når du er inne på solblender, er det samme hvilken jeg kjøper så lenge den er fra canon? Alle canon blendere passer til linsene vel?

 

Sånne jeg har sett før er mer gaffelformet, og litt lenger enn denne du linket til. Noe forskjell? Er ikke de litt lenger litt bedre med tanke på solskygge og regn?

 

Plager deg litt her, men håper det går bra :)

Lenke til kommentar

Solblendere er tilpasset hvert objektiv individuelt,de solblenderne "blomkål form" er dedikerte teleobjektiver da bildesirkelen er snever.

I og med at du har en vidvinkel på 18mm vil en sådan solblender dekke for bildesirkelen,det er derfor at EW-60C er såpass kort bygget.

 

Edit:du kan trygt kjøpe den uoriginale solblenderen fra roxen,kvaliteten er like bra og den koster ikke mer enn tre dollar.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Solblendere er tilpasset hvert objektiv individuelt,de solblenderne "blomkål form" er dedikerte teleobjektiver da bildesirkelen er snever.

I og med at du har en vidvinkel på 18mm vil en sådan solblender dekke for bildesirkelen,det er derfor at EW-60C er såpass kort bygget.

 

Edit:du kan trygt kjøpe den uoriginale solblenderen fra roxen,kvaliteten er like bra og den koster ikke mer enn tre dollar.

Hei igjen!

 

Jeg har nettop bestilt det trekket til kameraet, og tenkte jeg skulle gjøre det samme med solblenderen fra roxen. Problemet er at jeg vet ikke helt hva jeg skal søke på for å finne en slik solblender og en trygg nettside. Gidder du å kaste ut en link? :)

Lenke til kommentar

Hvis du åpner lenken på min forrige innlegg og klikker på et produkt vil det stå om selgeren leverer til spesifikk land eller world wide.

Roxen pleier og ha "FREE shipping Standard Int'l Shipping",noe som betyr at de leverer til hele verden fraktfritt.

 

Men for og kunne handle på eBay trenger du et kredittkort eller et debittkort og en paypal konto,eller en kompis som har handlet på eBay før.

 

Lenke til kommentar

Ta en titt på denne løsningen, jeg synes personlig den ser mer lovende ut enn den fra Dealextreme: Op/Tech rain sleeve

Enig, og de koster ikke stort heller. Disse fås også på eBay forresten. Bestillte akkurat 3 pakker med 2 stk i hver.

 

Men dette er jo egentlig ikke så mye annerledes enn min nuværende "rain sleeve" som er en stor brødpose med en strikk rundt objektivet, og kvaliteten vil jeg tro er omtrent den samme også :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har fått en slik http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8261 og solblender...Trekket funker fint, men problemet er at canon eos 450D er så lite at det blir mye tøy til overs. Så jeg sliter med å holde kameraet på ett punkt inni trekket, slik at jeg ikke ser "siktehullet/øyet?" Er ikke sikker på hva du kaller det :p Jeg har prøvd å tatt dette øyet av å satt det på igjen utenfor trekket, men det går rett igjennom. Får jeg kjøpt ett mye større sånn "øye"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...