Gå til innhold

Micro Four-Thirds gjør deg attraktiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh - morsomt om årsaker og sammenhenger.

 

Man kan vel generelt si at de som har lyssterk fastoptikk og/eller et avansert kamera som en Leica kan litt mer om fotografering enn gjennomsnittet, og derfor kan ta litt mer interessante bilder. ;)

 

Ellers: Ofte tar jenter som røyker seg bedre ut enn de som ikke røyker. Dette har ikke noe med røyking som sådan - men heller at mange av de som tar seg bedre ut gjør det fordi de er oppmerksomme på sitt utseende og hvor pene/populære de ønsker å være. Det samme med røyking - at de som røyker ofte gjør det for å være kule/populære. ..Og derfor har vi at de som røyker ofte er opptatte av hvordan de ser ut, og derfor også sørger for at de ser bedre ut enn snittet.

 

..Og så har vi den teite selvmotsigelsen, som i alle fall undertegnede kunne tenkes å konkludere med, hvis jeg på et tidspunkt skulle på 'an igjen: - "Joda, hun er pen, men hun røyker, og er derfor uaktuell. Søren - hvorfor er det så mange pene som røyker?" ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

blir også litt det samme som den undersøkelsen for noen år siden som sa at en større del av studenter med toppkarakterer, hører på rock/metal.. da begynte plutselig alle som hørte på rock og metal å slå seg på brystet med at man blir smart av å høre på sånn musikk.. :roll:

Lenke til kommentar

..Og så har vi den teite selvmotsigelsen, som i alle fall undertegnede kunne tenkes å konkludere med, hvis jeg på et tidspunkt skulle på 'an igjen: - "Joda, hun er pen, men hun røyker, og er derfor uaktuell. Søren - hvorfor er det så mange pene som røyker?" ;)

Jeg må ha vært veldig pen da i og med dama ville ha meg på tross av at jeg røykte og hun var allergisk. På toppen av det var hun ung og stilig, mens jeg var gammel og gretten.

 

Hmmm.... lurer på hva jeg hadde endt opp med nå når jeg har lært meg litt om fotografering også. Har jo ikke Micro Four-Thirds, men det kan fort fikses.

 

:roll:

Endret av bareanton
Lenke til kommentar

Jeg må ha vært veldig pen da i og med dama ville ha meg på tross av at jeg røykte og hun var allergisk. På toppen av det var hun ung og stilig, mens jeg var gammel og gretten.

Kanskje du har en iPhone - det er visst de som har iPhone som drar flest damer.

 

Ettersom jeg har µ-4/3 kamera, så kan jeg ikke ha en iPhone. Da blir jeg "too hot to handle" :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror TROR at de overser en MEGET vigtig faktor!

 

For hvem er det der kan finde på et købe 4/3? Ja det er nok i høj grad fotonørderne blandt kompakt-kamera segmentet....

 

Altså vil den gennemsnitlige fotograf bag et 4/3 kamera formentligt være langt bedre end den gennemsnitlige fotograf bag øvrige typer.

 

For mange der ikke nogen som helst forstand på fotografering køber jo et dSLR bare for at være smarte... Men tror ikke at det gælder 4/3 .... Der er ikke meget wauv-faktor ved et 4/3 for den uindviede....

 

At billeder fra små kompaktkameraer og mobiltelefoner er dårlige i gennmsnit kan i hvert fald ikke undre, særligt da næsten alle synes at bruge dem som point&shoot på fuld auto...

Lenke til kommentar

Jeg tror TROR at de overser en MEGET vigtig faktor!

Det er nok mer nyansert enn som så. Det er mange som kjøper µ-4/3 som kommer fra DSLR verdenen også. Noen velger det som system #2, andre fordi de ikke orker å ta med seg DSLR - den er for tung og blir da alltid hjemme. Og jeg tror nok at mange "posørene" i samme sitasjon kommer til å hoppe over. Vi kan si hva vi vil om ytelsen på Sony's første objektiver til NEX serien; men det ser lekkert ut og det betyr mye.

Lenke til kommentar

Jo, men er det ikke de som er over gjennomsnitt interessert i foto som i tillegg til dslr kjøper seg µ-4/3?De som er opptatt av at kameraet skal se lekkert ut, i tillegg til at det skal funke bra, er kanskje over gjennomsnittet opptatt av sit eget utseende og da pga det drar flere damer, litt sånn som med iphone. Statistisk så kan det jo hende at iphone eiere ser bedre ut enn en nokia kjøper siden "hotte" mennesker er mere opptatt av utseende både til seg selv og ting de handler..men..who cares^^

Lenke til kommentar

Jo, men er det ikke de som er over gjennomsnitt interessert i foto som i tillegg til dslr kjøper seg µ-4/3?De som er opptatt av at kameraet skal se lekkert ut, i tillegg til at det skal funke bra, er kanskje over gjennomsnittet opptatt av sit eget utseende og da pga det drar flere damer, litt sånn som med iphone. Statistisk så kan det jo hende at iphone eiere ser bedre ut enn en nokia kjøper siden "hotte" mennesker er mere opptatt av utseende både til seg selv og ting de handler..men..who cares^^

Kan godt følge din teori et langt stykke ad vejen. Men det er da ikke svært at finde et lækkert udseende kamera der tager elendige billeder.... ;)

 

Det kan jo også være så enkelt at de der går meget op i udseendet nok også går mere op i at deres billeder er 'lækre', og derfor ikke lader sig nøje af et billede de selv tager i et spejl, men får en der kan tage gode billeder til at lave billederne...

Lenke til kommentar

Det kan jo også være så enkelt at de der går meget op i udseendet nok også går mere op i at deres billeder er 'lækre', og derfor ikke lader sig nøje af et billede de selv tager i et spejl, men får en der kan tage gode billeder til at lave billederne...

Der er du nok inne på noe vesentlig.

Lenke til kommentar

Den helt perfekte anledning til at poste min yndlings-xkcd:

 

http://imgs.xkcd.com/comics/correlation.png

 

:-)

To relativt forskjellige bilder her, hvis resten av materialet er slik og er vel det enda en svakhet ved "undersøkelsen" synes jeg :)

Ja, er det attraktive personer der går op i at få taget attraktive billeder af sig selv (og derfor af bedre fotograf med bedre udstyr), eller er det gode billeder der gør personen attraktiv??? :hmm:

Der er nok noget rigtigt i begge udsagn, men mon ikke mest i det første?

Jeg tror at du kan tage verdens bedste fotograf og kamera uden at få noget attraktivt billede ud af mig. :ph34r::rofl:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...