Gå til innhold

Bygge PC? Sjekk her! Maccans tøffe komponentguide!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for tilbakemeldinger :) Skal utvides, og oppdateres jevnlig, men nå har jeg skrevet i ca 7 timer, så dere får unnskylde at det blir i morgen;)

 

EDIT: Fullstendig - Måtte jo komme en så flau feil etterhvert da seff ;)

Endret av Maccan
  • Liker 6
Lenke til kommentar

nVidia GTX 460

For tiden er det dette kortet som gir mest bang for the buck. For rundt 1800kr får du et stillegående og godt kort fra nVidia som kan klokkes lett og kommer spekket med funksjoner som 3d, Cuda,PhysX og DX11. Et kort som virkelig kan anbefales og som viste at nVidia fremdeles har noe å gjøre i gamet!

 

-anbefalt versjon - PALiT GTX 460 Sonic Platinum 1GB

 

En 768mb versjon er gir enda mere "bang for the buck" ;) Strålende guide btw :thumbup: :thumbup: Tenkte faktisk å lage en selv, men nå trenger jeg jo ikke det :D

Lenke til kommentar

Er du nå sikker på det? Kanskje det gir mer bang for the buck, men jeg ville tro ytelses hoppet opp til 1GB minne er relativt stort i disse dager? *Skal undersøkes*

1GB Video minne er vel "sweet" spottet for 1920x1080 res.

Endret av Maccan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Begge er gode valg, men den gjennomsnittlige FPS avstanden mellom disse kortene øker jo til hvor høy oppløsning du har. Mer minne vil jo alltid ha fordel i store oppløsninger 1920*1080+ ^^.

 

GTX 460 768MB med en skjerm under 23"

GTX 460 1GB med skjermer større enn 24" (1920*1080)

 

Men du trenger ikke endre noe ;D GTX 460 768MB ligger vel egentlig i budsjettklassen.

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Veldig fin guide. Dette er slikt vi setter pris på.

 

få nå vekk samsung harddisken da. er kun WD som gjelder.

 

ellers en fin guide :)

 

Dette er bare tull. Konstruktiv kritikk eller get lost! Både WD og Samsung er bra alternativer. Hvis Samsung er raskere og stillere? så kan WD ta seg en bolle.

 

Så til mangler:

Dette burde være med til Asus Crosshair Formula IV: CPU socketen er veldig nærme RAMslottene og store CPU/RAM-kjølere vil skape problemer.

Synes også du kan legge til en Harddisk som er litt strømgjerrig og stille som er ypperlig til lagring. F.eks. WD WD10EADS som bruker minst strøm eller Seagate Barracuda 7200.12 som den stilleste.

Jeg savner også linker til prisguide. Ja det er stress men det gjør jobben lettere for de som skal handle... Hvis spesifike produkter er anbefalt legg link til det. Hvis du anbefaler en serie f.eks. 5870 link til søkeord e.l. som viser hvilke alternativ som finnes.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til dette:

 

If you’re looking for the best bang for the buck without the need to go for the 2TB capacity ceiling, Samsung’s Spinpoint F3 is probably the best choice. We’ve already seen prices at the level of other 1TB hard drives, but none of the others would get anywhere close to the F3’s impressive throughput, low power consumption, and temperature results.

 

Users searching for a pure storage drive can select almost any 1TB or higher hard drive, as long as there are no special requirements. However, enthusiasts should definitely go either for Western Digital’s Caviar Black drive or the new Seagate Barracuda XT at 2TB. WD is slightly faster, while Seagate offers better efficiency and the SATA 6 Gb/s interface, although we recommend not overemphasizing the latter.

 

Kilde: Tomshardware

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger :)

 

Skal ta å ordne ting i løpet av dagen.

 

Skal også få ordnet linker til skjermkort o.l, men blir i løpet av dagen/neste dagene.

 

Du har rett i at jeg kan gi noen andre anbefalinger til harddisker.

 

Samsung Spinpoint F3 er kanskje en raskeste disken, men det heller ikke den som er mest stille. Noen litt lettere modeller hadde gjort seg.

 

Skal også legge til noen fler 890FX. Ingen av de du linket til kunne egentlig måle seg med Crosshair, men fant jo selvfølgelig ut at Crosshair var på tilbud og derfor var billigere enn alt annet.

 

Vil være greit med noen lavere budsjetts alternativer når det kommer til stykke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig flott guide.

brukt veldig lang tid på denne tenker eg.

 

spesielt fin ettersom eg skal kjøpe meg noe i 8-10k klassen nå.

Er nybegynner så å få litt info er bare Konge!

men savner Pris på enkelte ting men de er sikkert for dyre for meg uansett. =)

veldig fin tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...