Gå til innhold

Den modifiserte kaféen


Anbefalte innlegg

Siden vi fram til nå har brukt arbeidsloggenes kommentartråder til diskusjon rundt modifikasjonsutstyr o.l.

 

Jeg håper denne kaféen kan fungere som et knutepunkt hvor alle erfaringer, forslag, og produktdiskusjoner rundt modifisering kan foregå.

 

Alle former for teknisk modifikasjon passer inn her. Det spille ingen rolle om det er kabinetter, strømforsyninger, mobiler, kameraer, elektronikk, penner, sykler, eller naboens tannbørste, så lenge det er noe som modifiseres!

 

Under har jeg satt opp en liste over (nett)butikker som selger handle modifikasjonsutstyr (sleeving, lakk, verktøy, hardware e.l.). Kom gjerne med forslag til flere!

 

Norske:

- microplex.no (Hardware og litt moddeutstyr)

- Europris (Billig lakk)

- Biltema (Diverse verktøy, lakk, brytere o.l.)

- Clas Ohlson (Diverse verktøy, lakk, brytere o.l.)

- mamoz.no (Hardware, lasergravering, og litt moddeutstyr)

- elfa.se (Elektronikk og elektronikkverktøy)

- komplett.no (Hardware og verktøy)

 

Utenlandske:

- mdpc-x.com (Sleeving, kontakter o.l.)

- mnpctech.com (Moddeutstyr)

- chilledpc.co.uk (Moddeutstyr, kjøling, kabinetter o.l.)

- frozencpu.com (Moddeutstyr, kjøling, kabinetter o.l.)

- performance-pcs.com (Moddeutstyr og hardware)

- kustom.co.uk (Moddeutstyr og hardware)

- phenoptix.co.uk (Lysdioder o.l.)

- orbitmicro.com

- mini-itx.com

- dealextreme.com (Dioder, kabler, brytere, diverse)

- electrokit.se (Elektronikk)

- caseking.de (Moddeutstyr, kjøling, kabinetter o.l.)

- rtlfasteners.com (Skruer)

 

Inspirasjonskilder og hjelp:

- diskusjon.no (Forum - Arbeidslogger (data))

- modifikasjon.wordpress.com (Nyheter, konkurranser, artikler, guider o.l.)

- casemodblog.com (Modding)

- bit-tech.net (Modding)

- bit-tech.net (Forum - Modding)

- million-dollar-pc.com (Ferdige prosjekter)

- themodbrothers.com (Forum)

- hardwarecanucks.com (Forum)

- techpowerup.com (Forum - Cases, Modding & Electronics)

- techpowerup.com (Forum - Project Logs)

- techpowerup.com (Forum - Case Gallery)

- phenoptix.co.uk (Forum - PC Modding)

- phenoptix.co.uk (Forum - XBOX 360 Modding)

- custompc.co.uk (Blad/Magasin)

- hardforum.com (Forum)

- overclock.net (Forum)

- itavisen.no (Pimp My PC)

- xtremesystems.org (Forum)

- hardware.no(Guide - Modifikasjoner)

 

Hullsager til vifter:

- 80mm vifte= 76,2mm (3") hullsag

- 92mm vifte= 88,9mm (3.5") hullsag

- 120mm vifte= 114,3mm (4.5") hullsag

- 140mm vifte= 139,7mm (5.5″) hullsag

 

Mal til vifter/viftegriller:

- http://www.mnpctech...._Templates.html

Verktøyoversikt:

- http://modifikasjon.wordpress.com/2011/03/31/guide-hvilke-verkt%C3%B8y-trenger-jeg/8

- http://modifikasjon.wordpress.com/verkt%C3%B8y/

 

Guide: Lakking av vifter

- http://modifikasjon.wordpress.com/2011/04/26/guide-lakking-av-vifter/

 

Test: Ferdigsleevede kabler

- http://modifikasjon.wordpress.com/2011/06/12/test-ferdigsleevede-kabler/

 

Lakkeringsguide:

 

 

 

 

 

 

 

Elektronikk-relatert prat tas i "Den elektriske kaféen".

Data-relatert prat tas i "Hardwarekaféen".

Endret av Meh.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns også navnet er bra siden det høres litt sært ut. :thumbup:

 

Ja, jeg tok det første og "beste" jeg kom på :p

 

Fint tiltak Meh. :)

 

Bra du liker det! thumbup.gif

 

Håper flere blir inspirert til å modde litt og starte egne arbeidslogger e.l. :)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Ja, det trodde jeg også, men jeg har ikke funnet det til nå.

 

Jeg tenkte uansett det ville være billigere å kjøpe på nettet ;)

 

Jeg har funnet et par på jernia.no, men den på den billigste står det "bimetall". Hva vil dette si i forhold til den dyreste, som det ikke står noe på?

 

Og er det en felles standard på holderne som brukes sammen med selve hullsagen?

 

Jeg har tilgang på et sett med hullsager, og dermed trenger jeg ikke ny holder om det er en felles standard.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Andre sider/butikker du kan føre opp i førsteposten er ChilledPC.co.uk, FrozenCPU.com, Performance-PCs.com og Biltema. :)

 

 

Bra tiltak med denne tråden btw! :thumbup:

 

De er lagt til nå!new_woot.gif Det er nå enda noen gode inspirasjonskilder o.l. som jeg ikke har lagt til, men jeg regner med å få gjort det etter hvert! thumbup.gif

 

Det går jo også ann å linke til div aktive prosjekter her på forumet :ph34r:

 

Har jeg ikke allerede gjort det? Det er jo link i signaturen min! cool.gif

 

Problemet med å linke til aktive prosjekter/arbeidslogger er jo at det forandres hele tiden, og det kommer stadig nye arbeidslogger.

 

Jeg tror heller det får være opp til hver enkelt å finne de aktive prosjektene ;)

 

Linker til lakeringsguider osv kan også slenges inn ? :)

 

Done! thumbup.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Ja, million-dollar-pc.com er egentlig selvskreven! Bra du minnet meg på det! :) Ferdig? Det var synd :(EDIT: Nå har jeg problemer med forumet på denne PC-en (bærbar) også, så jeg venter med å legge til million-dollar-pc.com når forumet funker som vanlig...

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Merk for denne gang da :p. Har hatt hastverk med å bli ferdig med selve kabinettet og sleevingen denne uka, og i dag slang jeg inn hardwaren. Dette fordi jeg i morgen reiser en tur til vestlandet igjen og dagen etter at jeg er kommet hjem skal jeg videre til London. Når jeg er kommet tilbake igjen fra London blir det rett til Madla og rekruttskolen for Sjøforsvaret der jeg vil bli tilbringe mesteparten av tiden de neste to årene fremover (lærling). Så har rett og slett ikke tid til å fortsette noe mer med prosjektet. Aller helst skulle jeg hatt enda mer resurser og tid til prosjeket og hadde jo tenkt til å jobbe hardt med det i sommer, men sommeren er blitt en del mer hektisk enn jeg hadde forventet ... Så da måtte jeg bare arbeide så godt jeg kunne på den lille tiden jeg hadde igjen. Men jeg tviler på at jeg sier meg helt ferdig med prosjektet og om jeg får tid skal jeg nok gjøre enda litt mer med det. Etter tiden min i forsvaret kommer jeg nok sterkere tilbake, både når det gjelder resurser, penger og tid. :) Da skal jeg prøve meg på et eller annet heftig prosjekt!

Lenke til kommentar

vem kan svara på extrem spørsmål kring vifter? jag vill veta om någon kan ge fakta på hur en vifte påverkas av avståndet till en flate på viftens sugsida :hmm: ..jag har som målsættning att starta ett ambisiøst prosjekt till høsten om ett lydløst kabinett... luftkammare och allt :dribble:

 

om ingen har data på detta måste jag spendera pengar på att finne det ut sjælv :cry: ..vidare, ær det någon som ær en biten designer? jag menar i "the famely style" kategorien? om du inte førstår vad jag menar med det :roll: ær du inte just det!

 

jag ska uppdatera till høsten och just nu ser det ut till att bli ett par 5970 till, så ær det någon eldsjæl dær ute som kænner sig manad: ta kontakt! ..men først detta med viftefunktionen (ja! funktionen ..mattematisk gerne!)!

 

dubble post ..ja vet :whistle: ..jag plågade meh. lite før en stund sedan och jag menade att tråden kunde få ett mer intiutivt namn. så som "modtråden", "modsidan", "moding 101", "resurs side før modding" eller liknande! tænkte sammtidigt påpeka att jag som noob inte hade funnit hit om det inte varit før meh!

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...