Gå til innhold

Sett bjørk i mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nå slik at "mange bekker små gjør en stor å", at det totalt blir mye materiale for å lage alle disse små SIM-kortene, men likevel er det nærliggende å betrakte ideen om å lage nye SIM-kort av "mer miljøvennlig og nedbrytbart" materiale, som den reneste fanatisme fra det holdet. Dessuten er det jo et poeng at også fremtidige SIM-kort er laget av et så HOLDBART MATERIALE at det ikke ødelegges av å tas ut og settes inn flere ganger.

 

Dette er avgjørende.

 

Men man kan også undres på om også denne ideen fra miljø-holdet er av den typen hvor vinningen går opp i spinningen - eller det som verre er.

Lenke til kommentar

Gjør ikke bjørken mer nytte for seg mens den står i skogen og bedriver fotosyntese, enn inne i en mobiltelefon?

 

Om man tenker seg en "to do"-liste over hva som kan gjøres for å bli mer miljøvennlig, så er bjørke-SIM-kort helt på bunnen av den listen.

 

Det er mer enn nok trær i landet, og det blir stadig mer, det er ikke noe spesielt gunstig miljøtiltak å la trær bli stående.

 

AtW

Lenke til kommentar

Gjør ikke bjørken mer nytte for seg mens den står i skogen og bedriver fotosyntese, enn inne i en mobiltelefon?

 

Om man tenker seg en "to do"-liste over hva som kan gjøres for å bli mer miljøvennlig, så er bjørke-SIM-kort helt på bunnen av den listen.

 

Det er mer enn nok trær i landet, og det blir stadig mer, det er ikke noe spesielt gunstig miljøtiltak å la trær bli stående.

 

AtW

Tror det er bedre å la bjørka stå enn å lage simkort av den.

 

Hva med å lage de av papp, som et annet land gjorde? Presset papp, sånn som laminatgulv, MDF-plater etc. Resirkulering er jo beste alternativ her?

Lenke til kommentar

Gjør ikke bjørken mer nytte for seg mens den står i skogen og bedriver fotosyntese, enn inne i en mobiltelefon?

 

Om man tenker seg en "to do"-liste over hva som kan gjøres for å bli mer miljøvennlig, så er bjørke-SIM-kort helt på bunnen av den listen.

 

Det er mer enn nok trær i landet, og det blir stadig mer, det er ikke noe spesielt gunstig miljøtiltak å la trær bli stående.

 

AtW

Tror det er bedre å la bjørka stå enn å lage simkort av den.

 

Hva med å lage de av papp, som et annet land gjorde? Presset papp, sånn som laminatgulv, MDF-plater etc. Resirkulering er jo beste alternativ her?

 

Hvorfor? Ikke at det å lage simkort av bjørk er noe ekstremt effektivt tiltak i den store sammenhengen, men hvorfor er det ikke bedre å lage det av en fornybar ressurs vi heller har fr mye enn for lite av, kontra å lage det av plast?

 

AtW

Lenke til kommentar

Gjør ikke bjørken mer nytte for seg mens den står i skogen og bedriver fotosyntese, enn inne i en mobiltelefon?

 

Om man tenker seg en "to do"-liste over hva som kan gjøres for å bli mer miljøvennlig, så er bjørke-SIM-kort helt på bunnen av den listen.

 

Det er mer enn nok trær i landet, og det blir stadig mer, det er ikke noe spesielt gunstig miljøtiltak å la trær bli stående.

 

AtW

Tror det er bedre å la bjørka stå enn å lage simkort av den.

 

Hva med å lage de av papp, som et annet land gjorde? Presset papp, sånn som laminatgulv, MDF-plater etc. Resirkulering er jo beste alternativ her?

 

Hvorfor? Ikke at det å lage simkort av bjørk er noe ekstremt effektivt tiltak i den store sammenhengen, men hvorfor er det ikke bedre å lage det av en fornybar ressurs vi heller har fr mye enn for lite av, kontra å lage det av plast?

 

AtW

 

Fordi man må kappe ned bjørka. Med presset papp kan man hente brukt papp/søppel

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar

Vi har mer enn nok bjørk her i landet, om noe har vi for stor tilvekst av trær, selv om man er med på antakelsen at papp er enda bedre (noe jeg ikke nødvendigvis er), så ser jeg ikke at det på noen måte er bedre å la bjørka stå. Tre er antakelig bedre enn plast.

 

AtW

Lenke til kommentar

De burde heller lagd det likt som minnekort er lagd, de tåler mye mer. Jeg bruker et 1GB SD kort til kameraet, og det har jeg kanskje tatt inn og ut 1000-1500 ganger. Funker fint fortsatt....

1000-1500 ganger er jo ingenting mot hva dagens SIM-kort tåler.

 

Skjønner miljøaspektet, men man får inderlig håpe at Telenor har vett nok til å komme med (evt. beholde) slitesterke alternativ.

Lenke til kommentar

De burde heller lagd det likt som minnekort er lagd, de tåler mye mer. Jeg bruker et 1GB SD kort til kameraet, og det har jeg kanskje tatt inn og ut 1000-1500 ganger. Funker fint fortsatt....

1000-1500 ganger er jo ingenting mot hva dagens SIM-kort tåler.

 

Skjønner miljøaspektet, men man får inderlig håpe at Telenor har vett nok til å komme med (evt. beholde) slitesterke alternativ.

Men hvorfor må de tåle mye?

 

Jeg setter inn simkortet når jeg bytter telefon. Altså en gang hvert andre-tredje år maks.

Ellers bytter jeg operatør relativt sjelden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...