Gå til innhold

[Løst]Datamaskinen finner nettverket, men vil ikke kobles på. Har riktig passord og SSID.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :) Har nettopp prøvd å konfigurere hjemmenettverket på PCen til en kompis av meg, siden vi skulle egentlig sitte og nerde pc i dag :) Men vi får ikke til å koble oss på nettverket med laptopen hans :(

Er trådløst sikkerhetsaktivert, skjult nettverk, men jeg har passordet og SSID.

Eneste jeg er usikker på er krypteringstype.

På min laptop er den satt til WPA-Personal, men det er ikke en mulighet på hans sin ( Jeg kjører vista, han har xp). Har klart å gjøre det på laptopene til 3 andre venner, med xp, vista og 7.

Pcen finner nettverket, men når jeg prøver å koble meg på, så står denne meldingen der i rundt et minutt, så blir det borte og ingenting skjer:

post-95211-1264811285_thumb.png

Noen som har forslag til hva som kan fikse dette? Prøvd å slå pcen av og på, skrive inn passord på nytt osv.

Endret av Latterkongen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke hans PC er oppdatert er det ikke sikkert den har støtte for samme type WPA-kryptering. Det kan også være enklete tegn i nøkkelen som ikke er støttet.

Skrevet
Hvis ikke hans PC er oppdatert er det ikke sikkert den har støtte for samme type WPA-kryptering. Det kan også være enklete tegn i nøkkelen som ikke er støttet.

Men den har virket på det trådløse nettet til en annen venn av meg, og vi har samme type wpa-kryptering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...