Gå til innhold

HTC Hero kan få Android 2.1 snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel gode nyheter, men etter informasjon jeg har fått fra HTC så kommer nok ikke dette så tidlig. Er snakk om at Android 2.0 skal komme i slutten av første kvartal eller begynnelsen av andre kvartal. Og 2.1 skal ikke kommer før utover sommerferien. Snakka nettopp med noen av forhandler kontaktene mine hos HTC og de sa at HTC Sense 2.0 kommer i løpet av noen uker, mens android 2.0 ikke kommer med det helt første ei heller android 2.1. Noe som ikke funker som det skal. Desverre. Hadde gledet meg til dette selv.

Lenke til kommentar
Bruker du en task killer av noe slag. Det er blitt bekrefta flere ganger at begge disse feilene ofte skyldes task killere. Det er forøvrig noe man absolutt ikke verken burde eller trenger å bruke.

 

Men hvis man ikke bruker task-killere hvordan får man lukket applikasjoner som ligger i bakgrunnen og bruker minne? Til slutt blir det vel fullt og da fryser/klikker/blir telefonen treg regner jeg med?

Lenke til kommentar

Man trenger ikke lukke programmer. Android tar seg av dette helt på egenhånd. Hva skal man med masse minne hvis man ikke bruker det?

 

Hvis minnet er brukt opp og man prøver å gjøre noe annet, så vil android avslutte den prosessen som ble brukt lengst bak i tid og frigjøre minne. Prosesser som kjører i bakgrunnen bruker 0%CPU og trekker ikke strøm og gjør ikke telefonen treig.

 

Noen unntak er programmer og widgets som oppdaterer seg selv veldig ofte. Eksempelvis MSN-klienter og vær-widgets.

Lenke til kommentar
Advanced Task Killer er herved avinnstallert på min Hero. Så får vi se om det får en positiv effekt. La inn ATK rett etter at jeg slo på telefonen første gangen etter anbefaling fra en "vis" kollega :p

 

Det gjorde jeg og.

Sikker på at det ikke er Wi-Fi som står på og trekker strøm? Når jeg slår av min Wi-Fi så varer batteriet i over en uke.

Lenke til kommentar
Advanced Task Killer er herved avinnstallert på min Hero. Så får vi se om det får en positiv effekt. La inn ATK rett etter at jeg slo på telefonen første gangen etter anbefaling fra en "vis" kollega :p

 

Det gjorde jeg og.

Sikker på at det ikke er Wi-Fi som står på og trekker strøm? Når jeg slår av min Wi-Fi så varer batteriet i over en uke.

 

Har wi-fi på når jeg er hjemme om ettermiddagen og kvelden. Dataroaming er også veldig sjeldent på faktisk. Foreløpig bruker jeg det kun for å laste opp bilder o.l. til twitter/face når jeg er på farten. Holder på å fikse et abo som er greit til databruk, derfor jeg er kjip på 3G/HSDPA ^^

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...