Gå til innhold

Kårer de beste spillkonsollene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WHAT!! ingen amiga 500 på lista.?? :dontgetit:

 

den er nummer en for min del.

har forsatt to stk som virker som bare det.

bruker de litt avog til.

kult og spille f.eks another world,

stunt car racer,giana sisters osv...

gode minner der ja. :D

 

bolt:

hell yeah!

Endret av rbr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Før denne diskusjonen utarter seg til en flamewar mellom PS3, X360 og Wii, så vil jeg bare oppfordre folk til å la være, da dette alltid ender i en rekke usaklige innlegg som til slutt går ut av proposjoner.

Selv har jeg ingen forståelse for hvorfor noen absolutt skal mislike/rakke ned på en annen konsoll på grunnlag av at man liker den andre bedre.

 

Forøvrig så savner jeg NESen min som mamma ga vekk :(

Lenke til kommentar

Synes Nintendo 64 hadde fortjent en noe bedre plass på listen. Den innførte jo den analoge stikken som var essensielt i 3D-spill. Men så var den noe bakstreversk med tanke på kasett-formatet. Skjønt, spillene som kom til konsollen har satt store spor i spillkulturen. Zelda: Ocarina of Time, Super Mario 64 som et av de første 3D platform-spillene. Mye bra denne konsollen har fått gjort.

Lenke til kommentar
Synes Nintendo 64 hadde fortjent en noe bedre plass på listen. Den innførte jo den analoge stikken som var essensielt i 3D-spill. Men så var den noe bakstreversk med tanke på kasett-formatet. Skjønt, spillene som kom til konsollen har satt store spor i spillkulturen. Zelda: Ocarina of Time, Super Mario 64 som et av de første 3D platform-spillene. Mye bra denne konsollen har fått gjort.

 

Kan muligens anses som det beste spillet noen sinne. Jeg ville også satt Nintendo 64 litt høyere opp på listen.

Lenke til kommentar
Synes Nintendo 64 hadde fortjent en noe bedre plass på listen. Den innførte jo den analoge stikken som var essensielt i 3D-spill. Men så var den noe bakstreversk med tanke på kasett-formatet. Skjønt, spillene som kom til konsollen har satt store spor i spillkulturen. Zelda: Ocarina of Time, Super Mario 64 som et av de første 3D platform-spillene. Mye bra denne konsollen har fått gjort.

 

Kan muligens anses som det beste spillet noen sinne. Jeg ville også satt Nintendo 64 litt høyere opp på listen.

 

blant mine omgangskretser så var tomb raider på playstation mye mer populært enn mario 64. de kom ut ganske likt i europa tror jeg. var vel mest i amerika og japan at mario 64 var særlig stort. har vel også en del med at playstation var jo mye mer populær en n64.

 

tomb raider var mye mer banebrytende også.

Lenke til kommentar
Amiga banker alle de der uansett.

 

og c64 banker den igjen. men dette er jo konsoller. c64 og amiga var bare populære i europa uansett. de er jo nesten ukjente i resten av verden dessverre.

 

for meg så fantes nesten ikke sega og nintendo på den tiden, kjente omtrnet ingen som hadde de, alle hadde c64/amiga.

Lenke til kommentar
Amiga banker alle de der uansett.

 

og c64 banker den igjen. men dette er jo konsoller. c64 og amiga var bare populære i europa uansett. de er jo nesten ukjente i resten av verden dessverre.

 

for meg så fantes nesten ikke sega og nintendo på den tiden, kjente omtrnet ingen som hadde de, alle hadde c64/amiga.

Vel, Amiga var faktisk utrolig populær i USA også, spesielt innenfor TV, film og annet media.

Babylon 5, Young Indiana Jones Chronicles, SeaQuest DSV, The Abyss, m.m. ble laget ved hjep av Amiga.

Lenke til kommentar
Amiga banker alle de der uansett.

 

og c64 banker den igjen. men dette er jo konsoller. c64 og amiga var bare populære i europa uansett. de er jo nesten ukjente i resten av verden dessverre.

 

for meg så fantes nesten ikke sega og nintendo på den tiden, kjente omtrnet ingen som hadde de, alle hadde c64/amiga.

Vel, Amiga var faktisk utrolig populær i USA også, spesielt innenfor TV, film og annet media.

Babylon 5, Young Indiana Jones Chronicles, SeaQuest DSV, The Abyss, m.m. ble laget ved hjep av Amiga.

 

det blir som å si at betamax var veldig populært fordi tv bransjen har brukt det i alle år.

Lenke til kommentar
Amiga banker alle de der uansett.

 

og c64 banker den igjen. men dette er jo konsoller. c64 og amiga var bare populære i europa uansett. de er jo nesten ukjente i resten av verden dessverre.

 

for meg så fantes nesten ikke sega og nintendo på den tiden, kjente omtrnet ingen som hadde de, alle hadde c64/amiga.

Vel, Amiga var faktisk utrolig populær i USA også, spesielt innenfor TV, film og annet media.

Babylon 5, Young Indiana Jones Chronicles, SeaQuest DSV, The Abyss, m.m. ble laget ved hjep av Amiga.

 

det blir som å si at betamax var veldig populært fordi tv bransjen har brukt det i alle år.

 

Japps, det stemmer nok det. Mediaindustrien har faktisk mer å si enn det vi tror. Apple PC-er har typisk blitt brukt innenfor DTP og jeg tror ikke Apple hadde overlevd like enkelt uten det markedet.

Lenke til kommentar
blant mine omgangskretser så var tomb raider på playstation mye mer populært enn mario 64. de kom ut ganske likt i europa tror jeg. var vel mest i amerika og japan at mario 64 var særlig stort. har vel også en del med at playstation var jo mye mer populær en n64.

 

tomb raider var mye mer banebrytende også.

 

I mine omgangskretser lo vi av Tomb Raider. Crash Bandicoot derimot var veldig populært på PlayStation-plattformen. Allikevel vil SM64 være en av mine all-time favoritter, sammen med diverse klassiske PC-spill.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...