Gå til innhold

Guide: Rask lukker i sommersol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at du ikke har noe særlig mer erfaring utenom 400D, som absolutt ikke kan sees på som et sporstkamera.

 

I så fall kunne du gjerne godt mer i dybden på AF-innstillinger. Greit at man bruker følgefokus, men hva med valg av AF-punkter? Ønsker man at kamera gjør alt selv, bruker kun senterpunktet da dette er raskest, osv...

 

Jeg skjønner dog at det er vanskelig å si noe om, da 400D har samme muligheter som man f. eks har på D300.

 

Ting som auto-ISO kunne også gjerne vært dekket, da dette kan være svært nyttig ved sportsfotografering.

 

Savner også litt pushing av hvor viktig det faktisk er å ta masse bilder! Da kunne du også kommet inn på JPG vs. RAW. Organisering av bilder kunne også gjerne vært dekket, og hvordan man burde være knallhard mot seg selv i selektering av bilder.

 

Synes også at froskeperspektiv kunne blitt presentert med et skikkelig vidvinkelbilde, og du kunne påpekt at det er kult å prøve noe litt annet enn det standard telebildet. Fisheye og sånne ting f. eks.

 

Men alt i alt en grei artikkel. ;)

Lenke til kommentar

Bra skrevet!

 

Til Ventle:

Blitsen er jo grei i høye lukkerhastigheter, men når man er på MG eller sprang/dressur stevner er det ikke mange som er glad når man står og blinker løs mitt i ekvipasjens program. Enkelte hester skvetter godt av blitsen, og noen ikke minst av lyden fra kamera. Med ved sprotsfotografering av annet er jeg enig ved at blitsen kunne blitt mer nevnt. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...