Gå til innhold

Test: Asus G71G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for ok test, en liten kommentar bare. Når man skal teste spillytelsen til bærbare med skjermkort som 9800M-serien mener jeg det er lite hensiktsmessig å legge fram tall fra Quake3 i 640x480. Dette scenarioet vil ikke klare å utnytte potensialet til skjermkortet, og er dermed relativt uinteressant etter min mening.

Lenke til kommentar

Prøv å teste med litt nyere spill, og vær så snill sett opp oppløsningen! Sett på 1920x1200 og vis oss hvordan resultatet blir. Hadde jeg vært interisert i å kjøpe bærbar til 15K, hadde jeg ønsket å spille i native oppløsningen, så vis oss om det er mulig da!! Utrolig bortkastet å investere i denne laptopen, om en må helt ned i 640x480. Regner med at de fleste har for lengst rundet farcry og doom3, og lite aktuelt å spille dem nå. Men ganske bra at dere har Crysis,pga av at det er (var?) såpass krevende. spill skift ut farcry og doom! med for eksempel call of duty 4 eller GTA IV?

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

Jeg stemmer for å skifte ut Crysis med Crysis Warhead, og skifte ut resten av de gamle spillene med spill som World in Conflict, Empire total war (da for man testet prossesoren sikkelig også) og COD5. Og dere burde spille dem på både Native (Viktig!) og 1280:1024 (for å sammenligne performancen med den til andre laptopper).

 

Det ville gitt et MYE bedre bilde av hva laptoppen klarer.

Lenke til kommentar

Den store grunnen for at man beholder de gamle spillene til testene er sammenlikning! Ingen kan vente at de skal skaffet tilbake PCer de har testet tidligere for å teste med nyere spill, og dermed kan man ikke sammenlikne skikkelig dersom de tester med andre spill en de allerede har tall fra. Når det er sagt kunne det vært interessant med resultater i nyere spill som et supplement, som også er mer fremtidsrettet med tanke på kommende tester.

 

Ellers fin test. Jeg regner med at maskinen har god støtte for linux, da Asus selv sender med et mini linux-OS...

Lenke til kommentar

Som madsc90 sier, er det ikke lett å følge helt med i tiden når det gjelder spill, da vi leverer tilbake alt vi tester, og dermed ikke kan etterprøve PC-ene med nye spill.

 

Men jeg er helt enig i det dere sier, det er på tide vi revurderer hvilke spill vi skal teste. Gjelder bare å finne en felles rutine på hvordan testene skal kjøres, samt hvilke spill vi skal teste med.

 

Dette er det dessverre ikke skribentene som bestemmer, men høyere krefter (les: redaksjonen).

 

Setter pris på all tilbakemelding, både positiv, og negativ. Kun slik vi kan bli bedre :thumbup:

Lenke til kommentar

Denne pcn er meget bra!! har hatt denne i snart 3 månter ikke noe tull og tøys.Drar alle nyeste spill på fult uten antyning til hakking!Kjører Age of conan i DX10 utrolig deilig flyt ingen problemer i det hele tatt! Har ennå ikke prøvd og overklokke den som man gjør med et enkelt taste trykk :-) så lenge man ikke har problemer med noen spill på denne maskinen så ser jeg heller ikke noen vits i og gjøre det!Den rød fargen som noen sikter til her er ikke så lys som bildene skal ha det til,og jeg mener den passer meget bra til resten av pcn.Det er nå min mening da:-) Jeg angrer ikke 1 sekund på at jeg kjøpte denne pcn. kan på det varmeste anbefale Asus G71G !!! :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har selv Asus G71GX og det kjører Crysis, fallout3 og lignende på max, helt uten problemer!

 

Perosnelig synes ikke jeg den bråker noe nevneværdig, selv under tund belastning.

 

Rødfargen er langt i fra så skrikende som det virker på bilder.

 

Minussidene er at lyset på lokket ikke kan skrus helt av, den horisontale linja lyser alltid, det samme gjelder merket i senter!

Ellers er dette en kjempemaskin, selv om at jeg ble litt skuffet over at den ikke kommer med oled skjermen som G71G har...

 

Den er TUNG!! bare så det er sakt.. Men sekken er god å bruke, selv om at jeg føler meg som en liten drittunge når jeg går med sekk! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...