Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Unormale farger i operasjoner som krever en del av skjermkortet


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor jeg skulle poste denne, så jeg postet den bare her. Flytt den til rett plass, hvis den er feil :)

 

Så til problemet mitt, jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare dette. Så jeg legger heller ut et bilde om hvordan det ser ut når jeg skal spille Counter-Strike: Source.

Har et Geforce 8600GT 512mb, alle de nyeste driverne.

 

post-149360-1234996922_thumb.jpg

Endret av Razy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overoppheting, og sannsynligvis er det minnebrikkene som har det for varmt. Om det var GPU er sansynligheten stor for svartskjerm. til de som måtte mene noe annet: Correct me if I'm wrong

 

Edit: Minnebrikkene på skjermkortet var det jeg mente ja :)

Endret av torfinns
Lenke til kommentar
Overoppheting, og sannsynligvis er det minnebrikkene som har det for varmt. Om det var GPU er sansynligheten stor for svartskjerm. til de som måtte mene noe annet: Correct me if I'm wrong

 

Okei, menne for sikkerhets skyld så skal jeg prøve med et annet skjermkort jeg har liggende. Slik at jeg er sikker på at det ikke er skjermkortet :)

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Er dette da en 8600gt med passiv kjøling som du har overklokket? Litt rart at et SLIKT kort skal overopphetes om det for eksempel bruker vifte ved standard hastigheter.

 

Det er et 8600gt kort, men vifteløs kjøling, kortet er ikke overklokket. Har et Aplus Twin Egine cabinet.

 

Men som jeg har sakt tidligere, så skal jeg prøve med et annet skjermkort jeg har liggende...

Lenke til kommentar
Er dette da en 8600gt med passiv kjøling som du har overklokket? Litt rart at et SLIKT kort skal overopphetes om det for eksempel bruker vifte ved standard hastigheter.

 

Det er et 8600gt kort, men vifteløs kjøling, kortet er ikke overklokket. Har et Aplus Twin Egine cabinet.

 

Men som jeg har sakt tidligere, så skal jeg prøve med et annet skjermkort jeg har liggende...

 

Har prøvd det skjermkortet jeg snakket om. Nå virker at helt normalt og ingen feile farge. Så det er nok skjermkortet som er ødelagt.

 

Hadde vært fint om dere kunne finne et skjermkort i prisklassen 1000-1600 kr :)

Endret av Razy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...