Gå til innhold

Tek.no: Forslag til brukerskribentsystem


Anbefalte innlegg

Etter det jeg har skjønt kunne tek.no nettverket tenkt seg flere brukerskribenter som 

kunne bidratt med tester og stoff. Jeg tror det er en del her ute med skrivekløe, men 

som kanskje vegrer seg litt til å begynne, eller bare trenger det ekstra sparket for å 

sette igang.

 

Hva om man hadde laget et system for å gjøre slikt enklere? For eksempel:

Man hadde laget en database der webshopper kunne meldt inn produkter de hadde kunne stilt til disposisjon for testing, og så hadde brukerskribenter kunne meldt seg på ønske om testing. Brukerskribentene kunne forholdt seg til hw.no som logistikk/kvalitetsikringsorgan, og vært underlagt en form for avtale/kontrakt slik at ting ikke hadde kommet ut av hende.

 

Brukere som ønsker å være med på et slikt system kunne blitt utplukket av nettverket etter en eller annen form for test/demoartikkel eller creds basert på gode poster skrevet i forumet. En slik database kunne også vært en 2-veis kommunikasjonsplattform mot produsenter/distributører/webshoper der brukere hadde lagt inn et mer systematisert oversikt over hvilke produkter som ønskes testet.

 

 

 

Personlig mener jeg at tek.no nettverket som en gang var gode gamle hardware.no har vokst seg alt for stort i forhold til det klarer å levere; eller leverte mer av før for 

å si det på en annen måte. HW.no fortjener litt skryt for å ha kommet seg noe på testing av hovedkort og prosessorer (selv om det er mer å gå på), og på amobil og gamer sidene er det mange gode refleksjoner og kommentarer innimellom. 

 

Men jeg tror at for at tek.no nettverket skal kunne videreutvikle seg / komme litt 

tilbake i den gamle formen bør firmaet tenke i alternative baner. Skal man basere seg 

mer på brukerskribenter bør man lage en god kvalitetskontroll og rettningslinjer slik at 

det hele ikke ender opp som nok en dingz/digg side, men det tror jeg er gjennomførbart.

 

Hvis ikke nettverket klarer å ansette flere skribenter tror jeg dette kunne hatt 

potensiale for å unngå at det vil helde mer og mer mot at sidene bare blir en newsfeed for teknologi-relatert stoff for orkla media.

 

Dette var bare noe som plutselig slo meg, og det er mulig jeg er HELT på bærtur, men jeg tror i alle fall mulighetene bør diskuteres.

 

Jeg tok meg selv her om dagen i å bestille abbonement på et par blader fordi jeg ikke syntes hw.no og andre tek.no sider ikke gav meg noe fyll lenger, og jeg trodde ALDRI jeg kom til å gjøre noe slikt igjen.

 

Edit: og hvorfor i svarte #¤%¤& får jeg dobbel linjeavstand i teksteditoren når jeg trykker enter hele tia? Må trykke shift-enter for å få enkel!

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: og hvorfor i svarte #¤%¤& får jeg dobbel linjeavstand i teksteditoren når jeg trykker enter hele tia? Må trykke shift-enter for å få enkel!
Du har på rik teksteditor vil eg tru, og der lager enter eit nytt avsnitt, ikkje ei ny linje. Same oppførsel er standard i ma. Gmail, Word og OOo Writer. Du kan byte til vanleg editor ved å klikke på post-21406-1232990459.png, oppe til høgre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...