Gå til innhold

Hva er gode quad- blokker + LGA1366 spørsmål


Anbefalte innlegg

Det begynner å bli så lenge siden jeg fulgte med, at jeg lurer på om noen her vil oppdatere meg på hva som regnes som gode blokker for Intel quadcore i dag?

 

Har det blitt vanlig å få konverterings- sett til LGA1366, eller må jeg lage selv, eller pent vente for å få en brukbar LGA1366 blokk i dag?

Jeg sitter på Cuplex PRO fra singelcore P4 tiden, og den sliter kraftig med Q6600, så heller enn å styre med å prøve å tilpasse denne til min nye Ci7 tenker jeg at tiden er moden for utbytting.

Eventuelt får jeg kjøre den på luft (boxed) den første tiden. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ok takk for svar, da har jeg i alle fall noe jeg sjekke ut litt nærmere.

Det så ved første øyekast litt jalla ut med festene på skrå, men ser jo ut som det er leddet nede ved hullene i HK, så det fungerer sikkert helt fint.

 

Har du noen ide om hvordan disse blokkene er ifht til andre? Jeg husker ikke nøyaktig navn og merke, men var det ikke Apogee(?) og Fuzion, eller noe sånt som var stas og lovprist, sist jeg sjekket... :hmm:

Vet ikke i hvilken grad det har vært noe utvikling, og er i og for seg ikke interessert i å betale mye for de siste 2 gradene, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Etter som hva jeg forstår fra andre forum skal i7 være rimelig kravstore på kjøling. Kan være at du må oppgradere på radiator siden uten at jeg vet hva du har der.

 

GTZ fra swiftech har kommet med mount til i7

Koolance har kommet med to nye blokker. 350 versjonen skal være meget god etter hva jeg har hørt. Men er enda ikke kommet noe tester på den. Disse støtter værtfall i7.

 

EK har kommet med noen mount til i7 til sin supreme cpublokk.

Lenke til kommentar

Takk for flere gode tips MoDzoNa.

Har bare såvidt klokket litt med boxed kjøleren, så har ikke fått noe skikkelig inntrykk av det enda, men bare TDP på 130W i seg selv, tilsier jo at det kan være greit med litt god kjøling ja. ;)

Radiator tror jeg skal være greit, og bruker en ekstern variant med 3x120mm vifter. Riktignok ikke av "nyeste hotteste" typen, men når jeg ser på relasjon mellom lufttemp, vanntemp, og CPU temperatur med den gamle C2D B3 quaden virker det ganske klart at det er blokka som er "flaskehalsen".

 

Jeg har altså en voldsom temperaturforskjell mellom CPU og vann, og jeg tipper dette vil bli like ille eller verre med Ci7, om jeg ikke får tak i en ny blokk... :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...