Gå til innhold

[Løst]Klassetur til Barcelona. TIPS ? :D


Økotufs

Anbefalte innlegg

Klassen vår skal til Barcelona! Yohoo!

Har du vært i Barcelona? Noen tips til hva vi kan finne på der?

Ting jeg har på listen er:

- Zoo Barcelona

- L'Aquarium

- Barcelona Cathedral

 

Noe mer som er virkelig verd å se? :D Har de tivoli der? :) Fant et lite kalt Tibidabo, men vet ikke om det er noe å satse på.

Endret av Sadshit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at du mener Tibidabo. Det er ikke store tivoliet, men et par karuseller o.l. Så hvis det er et stort tivoli du er ute etter er nok ikke det stedet, men det er et fint sted å tilbringe et par timer.

Det ligger høyt oppe, så du tar først en gammel trikk og så en kabelbane opp til toppen av fjellet. Der har du flott utsikt over hele Barcelona. Det er en stor kirke/katedral der og også en restaurant.

 

En tur innom La Sagrada Familia er vel nesten obligatorisk når du er i Barcelona.

Parc Güell er også et artig sted. http://www.barcelona-tourist-guide.com/en/...park-guell.html

 

Ellers kan det være greit å ta en sightseeing buss hvor du kan gå av og på på de stoppene du ønsker. Da får man hvertfall kommet rundt til de vanligste attraksjonene hvis det er ønskelig.

http://www.viator.com/tours/Barcelona/Barc...r/d562-2512BBUS

Lenke til kommentar

Ja det var det jeg mente. Skrive feil :p

De andre to du foreslo har jeg faktisk skrevet ned, men var ganske så usikker på om det var noen god idè. Takk for tips. :!:

 

Når det gjalt sightseeing bussen, har du gjort det? Hvordan var det?

Gjorde det selv på Creta, men vi fikk bare gå av på fastesteder i en halvtime pr.stopp. Det var tungvindt og guiden snakket dårlig svensk som var vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...