Gå til innhold

Test: LG KF750 Secret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en telefon for spesielt interesserte. Dersom du liker designen spesielt godt er dette gjerne en telefon for deg. For meg var det kombinasjonen av et bra kamera og et bra utseende som gjorde utslaget. Et par ting:

 

- Jeg oppfatter batteriet til å være litt under middels og et av de svakere punktene.

- Det andre svake punktet på listen min er organisering. Kalenderen er bra, men altfor utilgjengelig og dermed ubrukelig for min del. Jeg vil ha avtalene opp på startskjermen som min gamle Nokia 6233 (S40). Jaja, man kan ikke få alt.

- Kombinasjonen av et svært bra utseende og et svært bra (om enn ikke perfekt) kamera gjorde utslaget for meg og jeg er kjempefornøyd. Lurte veldig på nokia N82 og er enda usikker på om jeg gjorde det rette.

- Nettleser er som nevnt ikke noe problem (Opera mini nedlastes sammen med msn klient)

- Videoredigering ble nevnt, men bilderedigeringen er også rimelig bra og omfattende.

Lenke til kommentar

Bedre sent enn aldri, men denne gangen ble det litt for lenge. Denne mobilen ble lansert i sommer og jeg sendte en epost til amobil.no om spørsmål når en eventuell test av mobilen ville komme. Ingen svar fra amobil.no, men en test 6 måneder etterpå kommer det en test av av forespurte mobil. Altfor dårlig etter min mening siden denne begynner å bli "gammel" i forhold til andre mobiler.

 

Vurderer nå og bruke en annen nettside som kommer med hurtigere tester enn det amobil kan prestere med.

Lenke til kommentar

Vel. I dette tilfellet var det LG som var flaskehalsen. Vi har purret og purret og purret igjen, og etter mye mas fikk vi telefonen.

Vi kunne selvsagt skaffet telefonen gjennom andre kanaler, men siden vi har blitt lovet at den er rett rundt hjørnet hver gang, så har det dessverre gått lang tid.

 

For øvrig ser det ut til at vi er de eneste som har testet denne telefonen i Norge, uten at jeg skal si akkurat det for sikkert.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg solgte min Nokia N82 og kjøpte denne. Har ikke angret et sekund!

 

Nokaen er riktignok en mobil med mye mere innhold, Nett Radio, Skritt Teller, GPS, WI-FI, osv. Men denne telefonen er mye stilligere når den ligger på bordet og lyser opp. M-toy spillene er også utrolig mye bedre en N-gage drittet Nokia surrer med.

 

Kan anbefale telefonen. Dersom du ser etter en sexy mobil som kan gi deg mye underholdning!

 

Syntes også Mp3 spillern er OK. som DJ krever jeg litt av en Mp3 spiller, og Nokia N82 sin var bedre, men denne funker fint for enkle ting som musikk til og fra trening.

Lenke til kommentar

Hei

 

Kjøpte LG kf750 secret jeg også nå nettopp. Lurer på et par ting, var din ladet når den kom? Min var ladet men batteriet holdt ikke lengere en ca 6 timer med masse bruk av kamera og spill. Men jeg lader den på nytt siden den sikkert har ligget en stund (høst 08)

 

Men det jeg også lurer på er, når amobil skriver dette " Batteriet i KF750 Secret varer forholdsvis lenge, og vi måtte ikke lade telefonen oftere enn hver tredje dag med moderat bruk av meldinger, kamera og samtaler."

 

Moderat? Hva tror du de mener med det? 50 meldinger, 1 timer ringing og rundt 30 bilder?

 

Mitt siste spørsmål går rundt 3g, jeg hadde det på men nå har jeg satt den til utms som er 2g (edge). Dette sparer man batteri på har jeg hørt, har jeg slått av 3g helt nå?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

KU990 vs KF750:

 

KU990:

- har en trykkskjerm som fungerer i motsetning til kf750 hvor trykkskjermen bare er for morro

- er litt billigere

 

kf750:

- har et menysystem som fungerer bedre fordi ku990 en del steder har scrollbar som er svært vanskelig å bruke

- er et lysår foran ku990 på kvalitetsfølelse og utseende

- er mer kompakt

 

Etter et års daglig bruk av kf750 er min konklusjon at dette var et svært bra kjøp. Telefonen er treg og har noe svakt batteri, men dette er lett å tilgi. Det er en nydelig telefon som leverer på bilde/video/sms/mms/ringe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...